excursii-razvan-pascu

In calatoria de saptamana trecuta in Finlanda by Paravion.ro am rezervat o zi si pentru capitala Estoniei, Tallinn. Multa lume mi-a laudat orasul si, fiind atat de aproape de Helsinki ar fi fost pacat sa nu ii rezerv macar o zi. Si a meritat.

Majoritatea turistilor care ajung in Tallinn ajung via feribot de la Helsinki sau Sankt Petersburg. De la Helsinki, via feribot faci aproximativ 2 ore, iar biletul costa in jur de 50 euro dus-intors, preturile variind foarte putin in functie de compania pe care o alegi si daca iti cumperi bilet online sau de la chiosc. Daca veti ajunge la Helsinki puteti sa aruncati inainte o privire pe site-urile companiilor Eckero Line, Linda Line, Tallink sau Viking Line – toate aceste companii au curse Helsinki-Tallinn si puteti face rezervarile pentru bilete online. Eu am ales compania Linda Line pentru ca pretul mi s-a parut cel mai bun, orele la care erau programate cursele erau potrivite pentru mine si aveam si un discount de 10% la rezervarea online.

Una sau maxim doua zile pentru Tallinn sunt mai mult decat suficiente pentru a-l explora si pentru a te bucura de aerul sau medieval.

Ca sa va faceti o impresie, as spune ca se aseamana pe alocuri cu Sibiul, Brasovul ori Sighisoara de la noi din tara, sau cu Praga, insa se bucura de doua mari avantaje: cladirile sunt exemplar renovate si centrul sau istoric este mult mai mare decat zona istorica a oraselor pe care le-am enumerat mai sus. De fapt, majoritatea turistilor nici nu ies din zona istorica, preferand sa petreaca cateva ore bune pe stradutele pietruite, printre bisericile impunatoare si casele colorate, savurand bunatati la cafenele din zona si ascultand muzica live. Sincer, cred ca celor care le place foarte mult Praga, probabil ca vor fi in extaz la Tallinn.

Inainte de a te avanta in zona istorica, intreaba la hotel de o harta a Orasului Vechi, intrucat te va ajuta sa te descurci si sa identifici obiectivele importante. Eu am inceput plimbarea prin Talinn prin strada Viru, pe care o recunosti dupa florariile din capatul strazii. Am descoperit cu surprindere o atmosfera complet diferita de Helsinki, multi turisti veniti la pachet cu agitatia si galagia lor si multe obiective de vizitat, ca in orice mare oras european.

Am luat aglomeratia in piept si m-am avantat in susul strazii Viru, pana ce am ajuns intr-o piateta strajuita de restaurante. Unul dintre ele era si celebrul restaurant medieval Olde Hansa, unde o hangita m-a servit cu alune dulci si cu diverse mirodenii si mi-a oferit un schnapps gratuit daca voi reveni sa servesc masa in restaurant, ceea ce oricum aveam de gand sa fac.

La fel de interesant mi s-a parut si restaurantul Pepper Sack, care chiar avea agatat la intrare un sac mare cu boabe de piper, probabil. Insa il voi incerca data viitoare cand voi ajunge pe aici.

Piateta cu restaurante este fix in spatele Vechii Primarii a orasului, care si acum este inima intregului oras. Pentru o priveliste asupra acestei parti a orasului poti urca in turnul primariei, care din pacate, la momentul vizitei mele era inchis.

Piata Raekoja, unde se afla si primaria, este strajuita de cladiri din secolele 15-18, bine-restaurate, care adapostesc cafenele si restaurante. In coltul opus fata de primarie se afla prima farmacie a orasului, functionala din 1422, care in prezent adaposteste si un muzeu.

Urmand stradutele din stanga sau dreapta farmaciei, vei ajunge la Biserica Sfantului Duh, o cladire alba, simpla si cu interior din lemn. In schimbul unei taxe de intrare modice, de 1 euro pentru adulti si 50 centi pentru studenti, poti vizita interiorul bisericii si daca ai noroc, poti asista la un concert de muzica medievala, asa cum mi s-a intamplat mie.

Muzica medievala…pentru relaxare

De aici poti cobora pana in strada Vene, strada artizanilor cu produse handmade si a galeriilor de arta, unde vei descoperi Manastirea Dominicana si Biserica Sf. Petru si Pavel, unde desi intrarea este gratuita, regulile sunt foarte clare iar fotografiatul este strict interzis. Din strada Vene multimea te va ghida spre aleea Katarina Kaik, cu multe ateliere de negustori, artizani, magazine de sticlarie si ateliere de papusi.

Mestesugar – sticlar

(va urma)

26 comentarii

1. Rox
    15.06.2011 la 08:50

Din descriere, dar si mai mult din poze, imi face impresia ca seamana cel mai bine cu Sighisoara! Nu prea mi se pare (bine, parerea mea e cat se poate de neavizata si bazata pe un manunchi de vorbe si poze..) ca seamana deloc cu Sibiul sau Brasovul (in priuml dintre ele am locuit, in cel de-al doilea locuiesc)si nici cu Praga. Bine, trebuie sa recunosc ca nici Praga, cand am ajuns acolo, nu mi-a mai semanat cu nimic din ce ma asteptam sa fie.
    Sincer m-a dus cu gandul putin la Verona… gresesc mult?
    Zi insorita!

2. Mihalache simona
    15.06.2011 la 09:25

In general din ce am vizitat eu pana acum bisericile n-au taxa de vizitare, asta-i o premiera uite asa creste visteria 🙂 La Notre Dame in Paris, la saint Andre in Bordeaux, toate bisericile din vatican, Almudena din Madrid etc nu am platit nimic pentru a le vizita si a le poza (de pozat mai pe din dos dar merge)

3. Razvan Pascu
    15.06.2011 la 10:48

@ Rox: seamana bine cu Sighisoara, mai ales in ceea ce priveste cetatea. Seamana si cu Brasovul si Sibiul in special la piete si cladiri istorice. Seamana foarte bine cu Praga in special in ceea ce priveste cladirile frumos ornate. La Verona inca nu am ajuns, desi am fost in Venetia, dar iti voi putea spune dupa data de 5 iulie. 🙂

@ Simona: asta cu taxa de intrare asa este, dar a meritat.

4. Rox
    15.06.2011 la 10:50

Super, iar pleci?! (e retorica 🙂 )
    Foarte fain!!

5. rizica
    15.06.2011 la 11:11

Ar trebui sa iti schimbi denumirea blogului in”RAZVAVENTURA”…vizitezi atatea locuri si ai parte de atata aventura incat, prin relatarile tale ma transbordezi si pe mine in acele locuri.Felicitari si astept sa cumpar din librarii o carte marca Razvan Pascu..

6. Onet Ciprian

Buna Razvan,
    Acum 2 ani am fost intr-o delegatie de lucru si am stat in Tallin 2 zile, din pacate nu am reusit sa vizitez foarte multe dintre obiectivele enumerate dar imi face placere sa imi reamintesc clipe placute petrecute la Tallin.

7. Razvan Pascu
    15.06.2011 la 11:50

@ Rox: da, plec pe 2-5 iulie la Venetia si Verona.

@ rizica: deocamdata sunt in perioada de acumulare, precum un bebelus. 🙂 Mai e mult pana sa ma gandesc la o carte. 🙂 P.S. ti-am adus un magnet de figider din Finlanda drept multumire pentru fidelitatea cu care imi citesti blogul – separat de concursul pe care l-am avut cu un alt magnet de frigider.

8. Loredana
    15.06.2011 la 13:03

Buna Razvan,

eu o sa ajung la Riga in August si inca ma gindesc ce sa aleg in Tallin si Vilnius. Amandoua arata f bine, desi dupa articolul tau Tallin are un avantaj:)

9. Alexandra
    15.06.2011 la 13:08

Tot mai frumoase orasele pe care ni le arati in poze:) Seamana cu orasele enumerate de tine, insa la noi nu sunt asa de aranjate parca, le lipseste acel ceva, dar eu tot ma bucur de fiecare data cand ajung la Sighisoara sau Brasov. Calatorie plina de surprize placute in continuare!

10. Razvan Pascu
    15.06.2011 la 13:22

@ Loredana: alege Tallinn, nu o sa iti para rau. legat de celelalte tari baltice poti sa citesti aici o serie de articole cu impresii scrise anul trecut: http://razvanpascu.ro/tag/tarile-baltice/

11. Dietrich Marinela
    15.06.2011 la 13:36

Am savurat impresiile tale despre „orasul din povestile pentru copii”-TALLINN!
    Vreau si in Tallinn!!!

12. 15.06.2011 la 13:49

Chiar ca spui ca e desprins din povestile pentru copii. Imi place foarte tare restaurantul ala medieval Olde Hansa,suna tentant si interesanta strategia lor de marketing( vreau si eu sa gust:))). La fel de faina e si ideea cu magazin de sticlarie in care si vezi cum se fac obiectele din sticla. Genial gandit. Daca mesterilor nostri nu le vin idei, de ce nu preluam idei deja existente? Nu am sa inteleg niciodata de ce asa greu, noi romanii, ne urnim din loc. Apropo cine a castigat concursul cu magnetul?

13. 15.06.2011 la 13:51

Apropo m-am amuzat la filmuletul cu magazinul de sticlarie, in dreapta afis cu fotografiatul interzis, dar nu zice nimic de filmat nu?:)))))))

14. rizica
    15.06.2011 la 14:47

Iti multumesc mult pt apreciere si pt.magnetul de frigider, sunt innebunita dupa magneti, oriunde merg imi cumpar.Il astept cu nerabdare…

15. Razvan Pascu
    15.06.2011 la 16:07

@ Daniel: Da, exact, asta m-a amuzat si pe mine in acel magazin. La un moment dat mi-a atras cineva atentia si i-am spus „no photo, filming”. A inceput sa rada si m-a lasat in pace. 🙂 Nu am ales inca un castigator la acel articol, dar am un magnet si pt tine ca esti baiat citit si imi plac comentariile tale 🙂

16. Cojan Clementina
    15.06.2011 la 16:24

Foarte frumoase,pozele!

17. Loredana
    15.06.2011 la 16:26

le-am citit deja:) multumesc pentru informatiile oferite

18. Adina
    15.06.2011 la 16:32

Arata minunat produsele hand-made…cred ca as fi plecat cu bratele pline din magazin :)) Imi plac mult husele pt telefon si tocurile pt cutit 😀

19. 15.06.2011 la 17:36

Razvan, o sa te superi pe mine, stiu ca nu-ti prea place sa fii contrazis, dar in Tallinn fara a sta 4-5 zile nu vezi mare lucru. Eu nu am reusit sa sortez nici pana acum cele cateva mii de poze facute, mi-e si groaza sa ma apuc :-))) In fine, o sa scriu la un moment dat si despre Tallinn, cand oi avea timp, ar dura prea mult sa ma apuc sa iti enumar aici tot ce am vazut, plus ca-s vorba lunga. Pe la Kalev ai trecut pana la urma? N-am mancat asa martipan bun ca acolo nicaieri. La celalalt magazin de martipan am vazut ca ai fost, l-am recunoscut pe Shrek 😛 Oricum, per total Tallinn este intr-adevar un oras extrem de fermecator, pentru mine una a fost o surpriza foarte placuta. Ar fi bine daca lumea ar mai iesi nitel din cliseul destinatiilor „clasice” si ar mai incerca sa vada si altceva, slava Domnului ca sunt multe locuri extraordinare in Europa care merita descoperite!

p.s. Turnul Primariei era inchis si cand am fost noi, pacat 🙁

20. Petronela
    15.06.2011 la 18:10

Ioana sunt de acord cu tine, daca vrei sa vizitezi tot Tallinn-ul nu-ti ajunge o zi, eu am avut 2 zile de vizitat si tot n-am reusit sa le vad pe toate, adevarul ca ne-am miscat si incet, mi-a luat 2 ore sa vizitez un muzeu. Si iar sunt de acord cu tine in legatura cu destinatiile clasice,(adevarul ca biletele spre Italia, Spania sunt mai ieftine fata de un bilet spre Finlanda, Estonia).
    Multumesc Razvan mi-ai adus aminte de momentele superbe petrecute acolo, a fost cea mai frumoasa excursie de pana acum si imi da o stare de bine cand imi reamintesc. Din cate vad din poze ai avut parte de vreme frumoasa. Tin sa te anunt ca vremea in Finlanda s-a stricat, s-a racit si ploua. esti un norocos.

21. Razvan Pascu
    15.06.2011 la 18:36

@ Ioana, asa imagine de tiran mi-am creat in ochii tai? 🙂 Adevarul este ca nu imi place sa fiu contrazis aiurea, fara argumente, insa comentariul tau este cat se poate de pertinent. Asa este, peste tot e bine sa stai cat mai mult timp, insa 4 zile sa aloci pentru un singur oras precum Tallinn cred ca totusi e cam mult. Desigur, daca mi-ar fi placut sa stau doar pe la terase se schimba treaba. Intr-o zi insa m-am plimbat prin tot centrul istoric, mi-am format o parere si imi doresc sa revin cand voi mai avea ocazia. Totusi timpul nostru este limitat…asa si in Argentina as fi vrut sa stau 4-5 luni si tot nu vedeam totul, insa in 25 de zile am vazut ce era mai important. Stii cum e…e mereu o balanta si trebuie sa fie mereu in echilibru.

@ Petronela: vremea in Finlanda s-a stricat chiar de luni la pranz, cand mai eram acolo. Chiar spuneam ca Finlanda plange dupa mine si eu dupa ea. 🙂 Mi-a placut foarte mult si sigur a contat si vremea la parerea mea generala.

22. Petronela
    15.06.2011 la 19:02

Si la mine s-a intamplat la fel in ultima zi de sedere acolo s-a schimbat vremea si ploua tare si in ziua cand am plecat spre Helsinki ploua si cerul era negru si l-a fel am zis si eu ca plange vremea dupa mine. Abia astept sa revin in decembrie in Finlanda sa vad cum e si iarna acolo cu zapezile pana la jumatatea geamului si cu temperaturi de -30…-42 grade.

23. 15.06.2011 la 19:11

Biiine, las’ ca ti-oi povesti eu odata de vizita pe submarine, vizita pe cel mai mare spargator de gheata cu abur din lume, muzeul jucariilor, muzeul teatrului de papusi, muzeul maritim si muuulte altele, mai vorbim noi 😀 S-ar putea sa-ti schimbi parerea 🙂

Sigur ca nicaieri nu-ti ajunge o viata ca sa descoperi tot, insa in anumite orase chiar merita sa zabovesti ceva mai mult, asta vroiam sa spun. Iar Tallinn pentru mine este unul dintre acele orase 🙂 In Turku de pilda nu am simtit nevoia sa stau mai mult, desi si acolo ai ce vedea. Poate eram si prea obosita dupa atata alergatura, cine stie…nici vremea nu a fost cine stie ce.

p.s. O sa-ti placa Verona, sunt convinsa 🙂 Si eu am intrat in sevraj deja, o tai la Copenhaga pretty soon, nu ma mai satur de nord 😀

24. gabbis
    15.06.2011 la 23:39

Frumos si linistit este Tallinnul…Poate mult prea linisitit pentru gusturile mele in materie de calatorie..

25. Loredana
    21.07.2011 la 13:03

Buna Razvan,

o sa ajung si eu in curand pe acolo..si am o intrebare…e corect ca nu am nevoie de pasaport pentru tarile baltice, nu? sorry pentru intrbare dar vreau sa fiu sigura.

zi faina!

26. Razvan Pascu
    21.07.2011 la 16:06

@ Loredana: nu ai nevoie de pasaport. Drum bun!

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!