Weekendul trecut am lipsit din Bucuresti. Am fost la Constanta intr-o vizita pe vasul de croaziera Costa Mediterranea al companiei Costa. Vasul a ajuns duminica dimineata in portul Constanta (venind dinspre Istanbul in traseul catre Odessa) si mai multi jurnalisti si reprezentanti ai agentiilor de turism au avut ocazia sa il viziteze o jumatate de zi. Eu am fost singurul blogger.
Abia asteptam sa ma intorc in Bucuresti ca sa va arat si voua fotografii, asa ca….iata detalii.
Costa este o companie italiana care activeaza in domeniul turismului de acest gen si cea mai mare companie de croaziere din Europa continentala. Singurul reprezentant al acestei companii in Romania este CroaziereCosta.ro (mai sunt 2-3 agentii care vand croaziere Costa in Romania, dar volumul lor de vanzari este nesemnificativ).
Capacitatea navei Costa Mediterranea este de 2680 de pasageri si sunt peste 900 de membri ai echipajului. Vasul are peste 10 etaje, numeroase piscine (unele dintre ele acoperite), peste 1000 de cabine duble pentru turisti, SPA-uri, cazinouri, restaurante, magazine cu suveniruri, capela, sali de spectacole si de conferinte, locuri de joaca pentru copii, sala de teatru si multe altele. Pe scurt, un vas de croaziera precum Costa Mediterranea este precum un oras in miniatura si numai pentru a vedea o mica parte din el mi-a luat o jumatate de zi.
Terasa cu piscine
Pe vas am vizitat si cateva tipuri de cabine pentru a-mi face o impresie despre diferentele dintre ele. Astfel, exista cabine fara geamuri, situate pe partea interioara a vasului, care asigura strictul necesar: masa, scaune, pat dublu, toaleta cu tot ce trebuie si un dulap – preturile pe acest tip de cabina sunt cele mai mici de pe vas si pot incepe chiar si de la 299 euro pentru o croaziera de o saptamana pe anumite destinatii. Un exemplu de croaziera interesanta la un pret bun ar fi pe vasul Costa Magica, 10 zile prin 7 Capitale Nordice (Paris, Amsterdam, Londra, Oslo, Edinburgh, Copenhaga, Berlin) la pretul de 699 euro pentru plecari in data de 29 iunie 2011.
Urmatorul tip de cabine pe care l-am vazut este cel cu ferestre si balcon, un pic mai spatios decat „cabina interioara”, insa bineinteles mult mai interesant pentru cei care merg doar sa se relaxeze si vor sa admire peisajele chiar din confortul camerei lor, fara a fi nevoiti sa iasa pe puntea vasului. Desigur si pretul este ceva mai mare: pe exemplul de mai sus la croaziera de 10 zile prin 7 Capitale Nordice pretul pentru o cabina cu fereastra este de 899 euro.
Exista si cabine mult mai elegante si mai mari, care arata precum un mini-apartament. Eu am vizitat, spre exemplu o cabina „Grand Suite” cu balcon, care este imensa: are canapea, fotolii, loc special pentru haine, o baie mare cu 2 chiuvete, terasa si multe altele. Desigur, pretul este pe masura, insa o persoana ca mine ar prefera sa mearga mai bine in 2-3 croaziere decat in una singura si foarte pretentioasa. Desigur, e o chestiune legata de preferinte.
Pranzul l-am luat tot pe vas si am avut de ales intre 2 feluri de mancare (+ aperitiv, paste si desert), iar mancarea a fost extrem de buna. Ceea ce este interesant intr-o croaziera este ca pretul afisat include toata mancarea la bord (dimineata, la pranz si seara) si apa/cafea/ceai. Bauturile se platesc insa separat si la fel se intampla si cu excursiile la tarm.
Sala de teatru
Sala de sport
Sala cu jocuri pentru copii
Sala cu jocuri pentru „copii mai mari”
De obicei, un vas de croaziera navigheaza noaptea, iar dimineata ajunge in port, unde ramane pana seara. In aceasta perioada exista posibilitatea de a cumpara de la bord excursii optionale prin orasul respectiv sau poti merge pe cont propriu sa explorezi orasul, iar costurile depind astfel doar de cat de strans la punga esti.
Intr-o jumatate de zi abia am reusit sa imi fac o impresie sumara asupra a ceea ce inseamna un vas de croaziera. Pana acum nu am fost intr-o astfel de croaziera (doar o zi pe un vas in Grecia, de la Atena catre mai multe insule), desi am luat de mult timp in calcul acest tip de turism din simplul motiv ca daca stai si calculezi toate costurile legate de transport, cazare si masa completa este foarte probabil sa te ajunga mult mai putin (ma refer la pretul per zi) decat intr-o excursie obisnuita – pe exemplul de mai sus, la pretul de 699 euro pe 10 zile ar insemna 69 euro pe zi pentru cazare + masa completa + transport intre orase. La acest pret se mai adauga si transportul cu avionul catre orasul de unde pleaca vasul (avantajul la compania Costa este ca mare parte din vapoarele lor pleaca din Roma, ceea ce inseamna ca se poate zbura cu un low-cost la preturi foarte bune).
Cazinou
Bar
(click pe fotografii pentru a vizualiza imaginea marita)
Foarte frumos articol si interesant, mi-a placut tare mult. Nu am castigat concursul cu Grecia, dar sunt optimista si astept ocazia ca sa particip la un alt concurs , poate voi avea noroc. Multumiri pt. initiativa frumoasa.
(author)
Mihaela: voi mai avea concursuri interesante, unul va incepe chiar in zilele urmatoare. ce imi doresc eu prin aceste concursuri este ca tot mai multa lume sa inceapa sa iubeasca calatoriile si sa aprecieze mai mult un concediu decat cheltuitul banilor prin baruri sau cluburi. mersi ca ai participat – rezultatele concursului si inregistrarea tragerii la sorti le puteti vedea aici: http://razvanpascu.ro/2011/04/29/concurs-va-ofer-o-excursie-de-2-persoane-in-grecia/
Revenind la subiect, intr-adevar vasul de croaziera vizitat este un loc absolut deosebit.
Foarte inetersant, am mai fost pe vase de croaziera, poate nu asa de mari, dar au un farmec aparte, in ideea in care este un intreg oras cu tot ce-ti poti dori, care pluteste pe apa… Privelistea bate orice altceva!
Arata super, pacat ca eu am rau de mare…
(author)
@ Rizica: in principiu si eu am rau de mare (testat pe vaporase mici), dar din cate am inteles, la un vas de asemenea dimensiuni nu se simte raul de mare. daca e cineva pe aici care a fost prin croaziere cu un vas asa de mare ne poate spune cum te simti.
Eu nu am fost, dar am o prietena care a lucrat pe un vas de croaziera, ocazie cu care a si vizitat jumatate de glob 🙂 Ea povestea ca, intr-adevar, nu se simte raul de mare pentru ca la un vas de asemenea dimensiuni se foloseste un sistem special (pe rulmenti parca..oricum, astea sunt detalii tehnice :p) care il echilibreaza foarte bine si aproape ca nu se simte deloc balansul, spre deosebire de vasele mici, gen ferryboat..
Oricum, articolul asta e o buna sursa de inspiratie pentru vacanta ce sta sa vina 😉
Interesant, de luat in calcul!
(author)
@ Nicky: am vazut ca te pregatesti de Africa. Drum bun si astept vesti pentru ca stii ca ma intereseaza si pe mine Kenya, Tanzania si Zanzibar!
Multumim de articol, cine s-ar mai fi caznit atata cu filmuletele? rezultatul este apreciabil. Va raspund in ceea ce preveste raul de mare. Se simte doar un zgomot de joasa frecventa, ca si cum ai calatorii inauntrul unui imens subwoofer dat la minim.
Legat de expresia „vasul de croaziera vizitat este un loc absolut deosebit”, este catalogata de Tatiana Slama Cazacu in Stratageme comunicationale si manipularea, Ed. Polirom ca Limba de lemn. Nu exista un loc deosebit. Trebuie mentionat, „deosebit” fata de ceva, …asta din respect si dragoste pentru limba romana:)
Un lucru foarte important de adaugat : divertismentul si spectacolele de la bordul navei.
Masa ai uitat sa scrii s-a servit a la carte si de o calitate foarte buna .
(author)
Parca am scris ceva mai sus si despre masa 🙂
este foarte frumos vasul si cred ca o astfel de croaziera merita toti banii. mi-ar placea si mie sa merg intr-o vacanta pe el.