excursii-razvan-pascu

Profit si de ziua de luni libera de la Stat si plec pentru cateva zile in Republica Moldova. In principal voi merge la Chisinau, insa, daca timpul imi va permite, voi da o fuga si pe la Orhei dar si la crama de la Cricova (20 km de Chisinau), care se spune ca este cea mai mare crama din lume si prin interiorul careia se circula cu masina (120 km de galerii subterane). Daca am norocul ca  o amica din Tighina (Bender) sa fie acasa in acea perioada, incerc sa ajung si in Transnistria pentru o zi – desi nu sunt multe de vazut, probabil ca experienta va fi interesanta. Daca voi merge in Transnistria, voi lasa masina in Chisinau si voi lua un maxi-taxi pentru ca am inteles ca granicerii nu prea iubesc romanii. 🙂

Ce stiu in momentul acesta despre Republica Moldova?

Chisinau: stiu ca este un oras plin de parcuri, cu magazine care vand multe dulciuri (inclusiv bomboane Bucuria, pentru cei care isi amintesc), cu hoteluri destul de scumpe, dar cu mancare multa, buna si ieftina. Si ca au vinuri bune.

Orhei: aici exista ruinele unei cetati de pe vremea lui Stefan cel Mare si biserici din acea vreme, dar si cateva pesteri care adapostesc bisericute.

Transnistria: este o „tara”-fantoma, un loc care (ca si Gagauzia) s-a ridicat impotriva moldovenilor si a spus ca vrea sa fie independent. „Tara” nu este recunoscuta de nici un alt popor (nici macar de Rusia, dupa atentia careia saliveaza) insa are presedinte propriu (Igor Smirnov), moneda proprie si Guvern propriu. Oficial se numeste Republica Moldoveneasca Nistreana si se confunda cu spatiul Transnistriei, plus orasul Tiraspol. Presa straina spune ca cei de aici fac bani din trafic de armament si ca granicerii iti pot face surpriza sa iti ceara spaga sau sa iti acorde viza de doar 3 ore, ori chiar sa iti faca probleme. Zona Transnistria a devenit cunoscuta romanilor odata cu arestarea lui Ilie Ilascu.

Cam atat. Impresii si date istorice o sa scriu la intoarcere. Desi nu am scris nici pana acum impresii de calatorie de acum 2 saptamani de la Veliko Tarnovo (Bulgaria), promit ca la intoarcerea din Moldova voi scrie despre ambele locatii.

30 comentarii

1. Morgan
    21.05.2010 la 07:25

Drum bun!

2. Morgan

Sa ne spui cum sunt basarabencele

3. rizica
    21.05.2010 la 08:09

Drum bun si ai grija de tine!

4. Alina Trebcea
    21.05.2010 la 08:16

Sotul meu a fost in R Moldova si spune ca la Chisinau este cum era la Bucuresti acum 15 ani, adica mai putine cladiri, mai multe parcuri si mai multe magazine mici.
    in rest fete frumoase si multe masini de lux surprinzator pentru cat de saraca este tara
    Drum bun!!!

5. 21.05.2010 la 09:17

sa iti cumperi si bomboane de la Fabrica Bucuria…sunt cele mai bune mancate vreodata, te asigur 🙂
    drum bun!

6. 21.05.2010 la 13:54

Salutari de la Moscova… lasa Chisinaul, vino la St. Petersburg, ajung maine dimineata la 5 🙂 In Chisinau, intr-adevar cumpara bomboane de la Bucuria (au un magazin pe Bulevardul Stefan cel Mare), sampanie rosie de la Cricova si du-te sa vezi Orheiul Vechi… pentru o experienta autentica de arhitectura stalinista, du-te la Minsk

7. Marian Stoian
    21.05.2010 la 16:17

drum bun!!!

eu cand am fost acum vreo 2-3 ani mi-a placut. leu moldovenesc atunci era ceva mai „gras” decat acum asa ca esti castigat dpdv asta. nu uita de bomboanele Bucuria si vinurile de la Cricova (mai ales sampania)

8. 21.05.2010 la 19:50

Drum bun! Te asteptam si cu fotografii!

9. 21.05.2010 la 22:01

Excelent scris. Iti doresc drum bun.

10. 21.05.2010 la 22:07

eu sper totuși să mergi și la Tighina, să vizitezi cetatea lui Ștefan cel Mare de-acolo. Transnistria nu e chiat atât de fioroasă cum apare în mass media 🙂
    și încă ceva, să nu uiți să cumperi pufuleți Cristinuța http://www.youtube.com/watch?v=vFYxUVtBMeM 🙂 sunt deeelicioși

11. 21.05.2010 la 23:35

Am fost si eu de 2 ori pana acum in Rep. Moldova…si sper sa ajung si anul acesta prin iulie 😀
    Nu am fost in scop turistic acolo,insa am avut timp sa vizitez Chisinaul,si mi-a placut. Este frumos,curat si linistit. Cat despre BUCURIA…este o adevarata bucurie ca exista. Imi aduc aminte cand am fost prima data,in 2007 ca aparuse guma Orbit de pepene…si mi-a placut tareeeee mult (noi inca nu aveam) asa ca mi-am luat 10 pachete :)) si ce crezi la 2 saptamani dupa ce m-am intors in Bucuresti…aveam si noi guma d pepene ;))…oricum Chisinaul a avut inaintea noastra! Have fun si sa te intorci sanatos si bine 🙂

12. 22.05.2010 la 10:07

Ooooo,tara mea natala,mi-i dor si mie.Despre Chisinau ai uitat sa mentionezi ca are o viata de noapte foarte tumultuoasa,n-au reusit sa ne-o ia pe asta comunistii.Mancarea gustoasa-asta e de la sine inteles,acolo paine are gust de paine,laptele e lapte,iar dulciurile sunt dulciuri,probabil pentru ca noi n-avem bani de chimie si de E-uri multe inca.
    Si sigur o sa-ti fuga ochii dupa fete.
    In Transnistria am fost si eu de Paste,nu am avut nici o problema la vama,dar normal nu trebuie sa risti sa mergi cu masina cu numere romanesti,aia sunt de capul lor si au legi doar a lor.Imi aduc aminte ca am completat in vama un formular pentru intrare in tara si aveau aia o harta a Transnistriei si m-a umflat risul,am fotografiat-o,la care unul din „cetatenii” de-acolo m-a amenintat ca imi ia aparatul daca mai fac poze,asa ca mai discret cu pozele.
    Calatorie placuta!

13. 23.05.2010 la 17:37

Ai putea sa vezi cetatea Tighina (Bender) daca mergi in Transnistria, s-a mai pastrat ceva din zidurile vechi. 🙂

14. 23.05.2010 la 19:54

Sa nu ratezi vinurile Izabela sau Lidia de la Cricova.

15. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 11:43

Sunt frumoase. Unele insa sunt cam vulgare si se imbraca cam „kitsch” 🙂

16. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:02

Sa stii ca exact asa a fost. Bucurestiul acum vreo 15 ani…

17. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:03

Am cumparat o gramada. Cele cu prune uscate sunt preferatele mele. 🙂

18. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:12

Salutari de la Bucuresti. M-am intors. Si am dat o fuga si prin Transnistria. 🙂

Merg pe urmele lui Alex Dumitru…spre Irak 🙂

19. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:14

Am luat si sampanii de la Cricova.

20. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:14

Sigur. O sa public.

21. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:15

Mersi frumos.

22. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:16

Asa este. Am fost in Transnistria si nu este nici pe departe atat de fioroasa cum pare la TV…

23. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:16

Am venit cu 2 sacose de Bucuria si tot nu imi ajunge. 🙂

24. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:23

Am mers in Transnistria cu un maxi-taxi, am lasat masina in Chisinau pt ca nu am vrut sa atrag in nici un fel atentia. Cat despre viata de noapte, nu sunt pasionat de asta… 🙂

25. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:25

Da, am vizitat-o, multumita unei prietene din Tighina, care s-a nimerit sa fie acasa in acea perioada si care a fost „ghidul” nostru.

26. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 13:25

Am vazut Lidia dar nu am luat. Am luat alte vinuri si sampanie roze.

27. Razvan Pascu
    25.05.2010 la 14:03

M-am intors sanatos si am fost inclusiv in Transnistria. Multumesc tuturor pentru sustinere si comentarii. Voi posta impresii pe blog.

28. vasile
    05.07.2012 la 17:23

credeți-mă că e mault mai frumos în România decât în Moldova,Transnistria,Belarus și alte țări d-astea în care vă duceți voi

29. mary
    03.08.2012 la 12:23

e adevarat ca e frumos in Romainia dar si in R MOLDOVA e frumos

30. mary
    03.08.2012 la 12:24

tot a Romaniei a fost si R MOLDOVA NU?

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!