Intr-un comunicat de presa primit ieri, Air France – KLM anunta cateva schimbari si noutati privind programul de vara al companiei:
Destinatii noi vor mari reteaua Grupului: Denpasar (Bali) si Aruba pentru KLM, Abu Dhabi si Bata pentru Air France, precum si Bari in parteneriat cu Alitalia. Prin parteneriatul cu Alitalia, se dezvolta programul de zbor intre Franta si Italia. A fost semnat un contract comercial cu Alitalia pentru serviciul spre Milano si cu Baboo pentru serviciile spre Geneva. De asemenea a fost semnat un contract comercial cu Tarom pentru Bucuresti-Lyon si Bucuresti-Nisa.
Din anul 2009, Air France este singura companie aeriana europeana care opereaza gigantul avion Airbus A380. Introdus initial pe zborurile catre New York, apoi Johannesburg in februarie, Tokyo va fi urmatoarea destinatie pe care va opera A380 la sfarsitul verii.
Noutati:
America de Nord – Air France adauga trei frecvente suplimentare spre San Francisco in perioada de varf a verii (22 iunie – 04 septembrie), totalizand zece zboruri pe saptamana.
America Latina – Air France va introduce o frecventa suplimentara spre Santiago incepand din luna septembrie, ajungand la un numar total de sase zboruri pe saptamana spre capitala chiliana. In Brazilia, vor fi 12 zboruri pe saptamana spre Sao Paulo. Din cauza crizei care a lovit Venezuela si a devalorizarii bolivarului, zborurile spre Caracas vor fi operate cu un avion de capacitate mai mica (A330-200).
Asia – Tokyo va intampina noul gigant A380 la sfarsitul sezonului, cand va exista un serviciu de doua ori pe saptamana (un A380 si un B777-300). Pana atunci, Air France va opera tot 27 de zboruri pe saptamana, inclusiv 7 operate de JAL in baza unui contract de tip code-share. In India, serviciile spre Bangalore scad de la 7 la 6 frecvente pe saptamana.
Africa – capacitatea a crescut cu 2,9% datorita frecventelor suplimentare spre cateva destinatii, si anume, Bangui din Republica Centrafricana (2 zboruri pe saptamana), Lomé din Togo (4 zboruri pe saptamana), Pointe Noire din Republica Congo (4 zboruri pe saptamana) şi Libreville, cu conditia obtinerii drepturilor de trafic de la autoritatile din Gabon (5 zboruri pe saptamana). Air France deschide o destinatie noua in Bata, Guineea Ecuatoriala (cu conditia obtinerii drepturilor de trafic). Va exista un serviciu de doua ori pe saptamana spre Bata via Malabo care va avea un serviciu zilnic de acum inainte. Serviciile spre Johannesburg vor fi operate zilnic cu A380 in loc de 12 frecvente saptamanale cu B777. Pe durata de cinci saptamani a Campionatului Mondial de Fotbal, Air France va opera 3 zboruri zilnice suplimentare spre Africa de Sud.
*acest articol este un advertorial
Razvan Pascu
Ar fi o idee sa dau o fuga in Africa de Sud la campionatul mondial de Fotbal. Cat o fi biletul? Sare de 1200 ?
daca nu ar fi atat d scumpe biletele spre Japonia m-as duce rupand pamantul . este tara mea preferata si imi doresc foarte mult sa ajung acolo primavara, cand infloresc ciresii
@Razvan – ma mira focusul asta al Air France pe Africa, dar ma rog banuiesc ca stiu ei ce stiu (nu ma refer la Africa de Sud, acolo e normal datorita Campionatului Mondial de Fotbal). Mai ales Point Noire si nu Kinshasa. Zborul spre Abu Dhabi este o reflectare a faptului ca balanta puterii din Emirate se muta din Dubai in Abu Dhabi, poate si pentru Etihad este potential candidat al Sky Team.
Interesant si zborul lui KLM la Denpasar (banuiesc ca nu e non-stop ci via Singapore sau KL). KLM-ul se retrasese din Indonezia la un moment dat.
@Andreea – cel mai ieftin bilet de avion spre Tokyo costa 530 euro, dar nu cu AF / KL
Chiar mi-ar placea sa zbor cu A380.
Nu cred ca e greu de ghicit de ce au intrat ceva mai puternic pe piata africana. Existenta coloniilor franceze. Dorinta de a acapara o cota de piata cat mai mare acum lucrurile sunt destul de tulburi. Apoi spera ca Africa de Sud sa aduca o promovare a continentului negru.
Incearca treptat sa se intareasca treptat pe America de sud si Asia pentru ca iesirea din criza sa-i gaseasca in plina expansiune.
@leusor Dimpotriva, mi se pare ca sunt pe hold in Asia – cresc numarul de zboruri spre Tokyo pentru ca JAL a dat faliment si slot-urile de pe Narita sunt mult mai valoroase decat orice pierdere determinata de un load factor mai mic. Oricum, Japonia e o piata premium…. se pot percepe tarife mai mari decat China si Thai
Campionatul Mondial de fotbal este o ocaze foarte buna sa castige cota de piata pe Africa de Sud. Am un prieten care a fost acum vreo luna si a zburat tot cu AF insa biletul a fost cam scumputz
Bravo lor, trebuie sa te extinzi pentru a rezista pe piata!
Nu stiu daca e extindere sau schimbare de rute. AF nu a mai cumparat avioane noi – doar A380 asta-toamna
(author)
Si mie.
(author)
Criza te face sa te reorientezi dupa profit….
Accept cele scrise de tine , insa intr-o piata in scadere daca ramai pe pozitie asta poate sa insemne si crestere.
Intr-adevar din toate punctele de vedere Japonia este o piata premium .
Numai gandindu-ne la destinatia Franta si sa existe zbor direct .
Franta- pe locul 2 in lume ca nr. de turisti .
Piata asiatica nu e in scadere, dimpotriva, e in crestere. China a terminat anul cu aproape 10% crestere economica si a tras dupa ea toata regiunea… Asta s-a reflectat si in cresterea indicatorilor si in industria aviatica. Doar ca AF probabil lovita pe teren propriu (Europa) nu s-a mai extins in Asia.