Utile despre Business
Cum va cumparati masina ieftina?
Scris de Razvan Pascu
09.02.2010
In ultima vreme, tot mai multe companii de leasing isi recupereaza masinile pentru ca cei care le-au cumparat nu le mai pot achita. Practic, un contract de leasing functioneaza precum o inchiriere, adica atunci cand cumperi o masina in leasing, masina nu este pe numele tau, ci pe numele companiei de leasing, urmand sa treaca pe numele tau abia dupa plata ultimei rate. In orice moment te-ai oprit din plata ratelor, masina revine companiei de leasing, care incearca apoi sa o vanda mai departe, tocmai pentru ca scopul unei firme de leasing este sa faca bani din dobanzi.
Va voi prezenta in continuare mai multe companii de leasing care vand masini mai ieftine decat poti gasi pe piata second-hand. Bineinteles ca trebuie sa fiti atenti la ceea ce cumparati pentru ca fiecare chilipir are ceva de ascuns, insa puteti avea destul noroc incat sa gasiti o masina buna la un pret bun. E drept ca multi dintre cei ale caror masini sunt recuperate de catre companiile de leasing le aduc inapoi cu multe defecte si, din razbunare, ori le zgarie, sau le schimba piesele scumpe si importante, ori isi lasa amprenta negativ in vreun fel asupra respectivei masini.
In ultimul an si jumatate sunt peste 15.000 de masini recuperate de la rau-platnici. Pentru cei cu bani cash ori pentru cei care se pot imprumuta in continuare, aceasta este perioada cea mai buna in care isi pot cumpara o masina, putand sa beneficieze de preturi foarte bune, de multe ori chiar mai mici decat in Germania sau Olanda.
Principalele firme de leasing care vand masini recuperate de la clienti sunt:
Razvan Pascu
Despre mine:
Am calatorit in peste 90 de tari si o fac mereu cu aceeasi placere, dedicare si sete de cunoastere. Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea intr-un job care ma face fericit. Cel mai fericit ma fac, insa, cei doi baieti ai mei, Alex si Vlad, de la care imi amintesc zilnic despre copilarie. Sunt consultant in marketing turistic, antreprenor implicat in mai multe business-uri din diverse domenii de activitate, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, mai multe companii. Sotia mea si echipa ei se ocupa de agentia de Evenimente Corporate, PR si Marketing Travel Communication Romania. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA).
Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga. Am zburat atat de mult pe toate continentele incat as fi putut face ocolul Pamantului la Ecuator de peste 250 de ori. In ultimii 4 ani am calatorit cu peste 2000 de romani in vacante premium pe care le-am organizat impreuna cu partenerii mei prin toata lumea, in locuri exotice si indepartate. In 2019 am primit premiul “Travel Personality of the Year” de la FORBES Romania.
Imi place mult Romania si sunt printre cei care se simt bine in tara lor. Am devenit antreprenor dupa ce am lucrat 8 ani in 2 multinationale din Bucuresti, iar acum la traininguri sau in emisiuni TV le vorbesc angajatilor din corporatii si antreprenorilor despre echilibrul Work-Life si despre intraprenoriat.
Acesta este blogul meu personal, unde scriu ceea ce simt si ce gandesc si unde am diverse colaborari cu branduri care isi doresc sa se asocieze cu imaginea mea si a familiei mele. De 10 ani acest blog si paginile de Facebook si Instagram ale mele au adunat o comunitate de peste 300.000 de romani inteligenti si sunt locuri de intalnire pentru oamenii de bun simt, optimisti, iar subiectele abordate sunt exclusiv de calatorie, premium lifestyle, business si antreprenoriat. Am doi copii minunati si o sotie fantastica, impreuna cu care calatoresc prin toata lumea si alaturi de care am aflat cum bucuriile simple sunt cele care te fac fericit cu adevarat. Impreuna, incercam sa le insuflam romanilor pasiunea pentru calatorii si bucuria de a-si umple cartea de memorii cu amintiri de prin toate tarile Pamantului.
dupa ce faci o vizita si vezi un hectar de masini aproape vandalizate intelegi ca este similar cu a cauta acul in carul cu fan
Majoritatea masinilor recuperate de firmele de leasing nu sunt atat de ieftine, daca stam sa ne gandim ca au fost cumparate cand preturile erau cu 15-20% si chiar 40-50% mai scumpe si s-a platit un avans de pana in 25-30%, si nu de putine ori 5-10%. In plus, multe firme de leasing incearca sa introduca in pret si diverse taxe si comisioane nerecuperate de la clientul initial, astfel ca puteti gasi multe masini recuperate, cu 2-3 ani vechime si km multi, mai scumpe decat masinile noi de la aceeasi marca si cu aceleasi caracteristici.
Cred ca, cel putin deocamdata, doar intamplator poti gasi o masina buna la un pret bun la firmele de leasing. Mai incolo, cand preturile la masinile noi vor creste din nou si cand firmele de leasing vor dori cu adevarat sa vanda, lucrurile se pot schimba.
exista si masini bune ca pret. de exemplu prieteul meu este in cautare de masina si am fost cu el undeva langa MiniPrix-ul de la Otopeni. parca Ford avea acolo reprezentanta insa erau foarte multe masini si cu preturi ok. unele erau intr-adevar vandalizate sau neingrijite. dar erau si lucruiri ok. o sa ii trimiti lui linkul si poate va scrie detalii
aveti grija ca foarte multi inlocuiesc piesele originale cu ce gasesc compatibil prin targuri.
nu cump de la romstal leasing…o mizerie de firma..iti pun comisioane peste comisioane…eu am avut masina prin ei si a treb sa o achit ca sa nu mai imi incarce factura luna d luna…
Si eu am experiente proaste cu Romstal Leasing, de pe vremea cand aveau un broker de asigurari INK Broker. Foarte ciudat se purtau…
@ Aline – da plus ca personalul este foarte prost pregatit..majoritatea stau la cafele…nu au ei treaba cu „leasingul”… cand intrebi ceva se blocheaza nici nu stie ce sa-ti raspunda…am ramas socat…
mai ales in decembrie anul trecut preturile la masini noi au fost foarte bune, asa ca eu cred ca e mai bine sa fie o masina noua, pe care o folosesti doar tu. acum, cu „rabla” de 3 ori prima, o sa scada iar preturile
oricum nu cred ca este momentul sa facem asa o investitie tinand cont ca maxim in 2- 3 ani vom putea cumpara o masina cu alimentare electrica!
daca priviti cu atentie pe masinile actuale scrie HISTORY
nu are sens sa cumparati acum ca peste cativa ani sa va chinuiti sa o vindeti
america va face TOTUL ca sa nu mai cumparam petrol de la arabi
asa ii va linisti de tot
ca urmare si pretul masinilor „electrice” nu va fi zdrobitor
si ca sa renuntam la cele vechi vor aparea tot felul de taxe de poluare etc
asa vad eu viitorul
Decat ciurucuri recuperate, mai bine iti iei o masina noua, mai ales ca au lasat si dealerii la pret.
Cand am fost cu masina la PBN pentru revizie, am dat de 2 persoane care isi cumparasera masina la mana a doua la „pret bun” si acum avea cheltuieli bune pentru a-si reface „chilipirurile”.
E cam problema cu cele recuperate de firmele de leasing si asta o stiu de la „o sursa din interior” 🙂
afara-i vopsit gardul, inauntru leopardul, cam asa s-ar traduce…majoritatea vin inapoi cu piese schimbate si rareori cumperi ceea ce crezi.
(author)
Chiar in seara asta era un reportaj pe ProTV cu un dealer de masini la care nu intra nimeni, iar masinile stateau de ceva timp, fara perspective prea bune…
(author)
Da, asa este.
(author)
Poate cu „Rabla” de anul acesta, isi mai revine piata.
(author)
Cred ca mai dureaza mult pana vor ajunge masinile electrice sa fie produse in masa, precum cele de acum.
(author)
Mi se pare ca incep din nou sa creasca preturile la masinile noi…
(author)
Nu stiu ce sa zic. Totusi cred ca mai sunt si exceptii si daca vei cauta bine, gasesti ceva bun.
Acum se cauta oferta promotionala, cresti pretul=scad vanzarile.
2 ani?
nu e mult deloc
se vor creea conditii sa le poata achizitiona usor oricine NUMAI sa i falimenteze pe arabi
uite dacia in america ce pret are!
de asta se si subliniaza ca domeniul energetic este cel mai valoros
tre sa ne gandim la afaceri in domeniul asta
fugiti de TBI….TEPARII TEPARILOR
Asa este ..TBI sunt TEPARII TEPARILOR!!!
va spun asta din interior!
prietenul meu si-a luat teapa cumparand un mondeo de la o firma de leasing. intradevar l-a luat la pret bun dar dupa a avut mari problemecu masina.
Firma ROMSTAL LEASING este cea mai neserioasa firma ! Am 2 contracte la dansii , pe nume diferite si la ambele contracte au incercat pe cat posibil sa ma fure . Au pus penalitati peste penalitati, am incercat sa iau legatura cu angajatii firmei, care n-au nicio treaba , nu’i intereseaza problemele clientilor si fac pe cat posibil sa te impiedice sa rezolvi pb-le pentru a putea sa mai puna niste penalitati.
Nu recomand nimanui aceasta firma.Sunt jalnici!!!!
feriti-va de IMPULS LEASING ,sunt mai rai decat raii!@!!!!
HOTI,TEPARI=bcr leasing
As dori sa va ofer cateva lamuriri, din perspectiva opusa celei expuse deja in commenturile deja existente la acest articol.
O societate de leasing, este ca o banca, care ofera finantare pentru achizitii de autovehicule si nu numai, dar nu din fonduri proprii, ci din fonduri cu provenienta externa.
Sa presupunem ca la un contract de leasing, avem dobanda de 9 % pe an. Din acesti 9%, circa 7% pe an, revin finantatorului extern si doar 2%, revine companiei de leasing, indiferent de cum se va derula contractul.
Astfel, in momentul in care se ofera finantare pe o masina, firma de leasing (indiferent ca utilizatorul isi plateste ratele sau nu), face plati finantatorului extern cu dobanda aferenta.
Atunci cand, un utilizator, nu plateste la timp sau inceteaza sa mai faca plati, creaza un prejudiciu foarte mare societatii de leasing (care, asa cum am amintit mai sus, trebuie sa plateasca „no matter what” banii catre finantatorul extern).
Prin recuperarea bunului, din start, societatea de leasing iese pe pierdere care e destul de mare. (in 99,99% din cazuri, la o masina cu valoare de achizitie de 10000 euro, firma pierde cel putin 1000 euro, daca masina ajunge sa se recupereze si ulterior se revinde.)
Prin revanzarea bunului, se cauta sa se micsoreze aceste pierderi.
Toata lumea aici pe acest site, comenteaza ca nu stiu ce societate de leasing e plina de hoti.
Totusi, utilizatorul care plateste un avans de 1000 euro la o masina de 10.000 euro si nu plateste nici o rata de leasing, iar la recuperarea bunului, acesta fiind avariat si cu kilometri sanatosi in bord, nu mai valoreaza decat 4000-5000 Euro), nu se poate numi hot?
Nu inteleg de ce toata lumea se victimizeaza atat si se plange ca a fost furata de societatea de leasing.
O firma de leasing, ofera persoanelor fizice si juridice sa faca achizitii pe care, in 90% din cazuri, nu si le-ar permite, „cu banii jos”.
Acest lucru, aduce un beneficiu utilizatorului, care, la randul sau, are si obligatii, stabilite printr-un contract elaborat respectand legislatia in vigoare si sub tutela directa a BNR (si nu numai).
Aceste obligatii constau in mare parte in achitarea la timp a facturilor de leasing.
Lumea vorbeste aici despre penalitati si prin facturarea acestora, se considera furata.
Insa, cand un utilizator isi achita factura de rata pe luna ianuarie, prin luna aprilie (desi termenul scadent al facturii este de maxim 2-3 saptamani de la emiterea acesteia), nu inseamna ca „fura” ?
In plus, cum probabil v-ati dat seama, lucrez intr-o societate de leasing si totodata sunt si eu, la randul meu, utilizator al unui contract de leasing pentru o masina.
Revenind la bunurile recuperate, acestea se pun la revanzare, asa cum au fost recuperate (cu una in loc de 2 chei, cu avarii mici sau mari,dupa caz etc).
Cu toate astea, potentialilor cumparatori, li se aduc la cunostinta aceste informatii si ramane la latitudinea sa, daca doreste in continuare sa o cumpere sau nu.
Eu, cel putin, mi-am platit aproape toate ratele in termenul scadent al facturilor si a fost totul ok, iar cand, cu buna stiinta, am intarziat cu achitarea unei rate cand si cand, am platit penalitatile de intarziere aferente. E ceva normal si o prevedere a contractului pe care, nesilit de nimeni, l-am semnat.
Pentru orice intrebari pe care le-ati putea avea, cu toata placerea,sunt dispus sa va raspund.
Gabriel, am nevoie de ajutor la achizitionarea unei masini, pana in maxim 5000 euro. Toti au sfaturi si pareri, dar nimeni nu iti acorda un ajutor real. Astept raspunsul tau.
[…] articol: raszvanpascu.ro) If you enjoyed this article, please consider sharing […]
Salut Razvan. Masinile astea chiar sunt o buna partida. In ideea asta, recomand site-ul http://www.Masini-Leasing.ro . Aici se gasesc oferte de masini recuperate de la mai multe firme de leasing, stranse in acelasi loc.
Precum mentionai si tu in acest post, poti cumpara o masina second hand ieftina si buna tocmai din randul acestor masini „recuperate”. Sunt masini rulate si deja inmatriculate in Romania, preturile sunt negociabile, iti poti recupera tva-ul pe ele, km sunt reali si au istoric verificabil. Uite si un articol privind avantajele acestor masini: http://www.masini-leasing.ro/articles/view/42
Este un lucru bun ca ele sunt vandute cu preturile asa mici, deoarece sunt mai accesibile si pana la urma sunt noi… Cunosc pe cineva care a cumparat un Renault Megane coupe si este foarte multumit de ea. Masina a fost nou-nouta, fara zgarieturi, inca mirosea a „nou”. Partea negativa revine asupra persoanei care pierde masina…
salut , ce masina imi pot lua cu bani cash de aproximativ 5000 Euro.. eu ma gandeam la un Golf 5 ? voi ce spuneti ?
pot cumpara o masina de la o firmade leasing cu banii jos /