Am lasat pentru partea a doua (si ultima), impresiile de calatorie despre insula Capri, cel mai romantic loc in care am fost eu vreodata. Dupa ce ieri v-am povestit cum este la Napoli si in orasul antic Herculaneum, astazi va voi scrie cateva cuvinte si despre un alt oras antic – Pompei – dar si despre vulcanul Vezuviu, cel care a provocat toate distrugerile in zona.

Ca sa ajungi la Pompei, orasul acoperit de lava odata cu eruptia din anul 79 d.C. a vulcanului Vezuviu, poti fie sa iei trenul (trebuie sa cobori la statia Pompei-Scavi), fie autobuzul turistic SITA. Eu am optat pentru autobuz (are statia in port) care costa 2,4 euro. Pompeiul mi-a placut foarte mult, fiind destul de ciudat sa vezi incaperi care inca isi mai pastreaza culoarea peretilor dupa 2000 de ani, strazi pavate cu dale de piatra, teatre imense si piete sau sanctuare pentru diverse evenimente religioase care aveau loc in oras cu 2000 de ani in urma. Cel mai mult mi-a placut Amfiteatrul care gazduia luptele gladiatorilor si care este imens (puteau incapea 20.000 de spectatori), iar cel mai tare m-au impresionat oamenii si copiii pietrificati de lava vulcanica in timpul diferitelor activitati pe care le desfasurau pe acea vreme. Trupurile lor pietrificate sunt inchise in niste cutii de sticla si doar ghidul pe care il primesti la intrare iti spune cateva cuvinte despre ei. Intrarea costa 10 euro, iar pentru a vizita cele mai importante obiective din ruinele orasului trebuie sa va rezervati macar 3 ore.

Mi-am dorit foarte mult sa ajung pe vulcanul Vezuviu pana sus, pe crater. Si am luat un autobuz din Pompei (costa 9 euro, iar taxa pentru intrarea pe crater este 6 euro) care ne-a dus pe serpentine pana aproape de varf. Din locul in care te lasa autobuzul, mai sunt 4 km. pana pe crater, distanta care se parcurgea pe niste poteci, pe jos. Din pacate insa, drumul era inchis si nu am putut ajunge pana pe crater din cauza cetii foarte dense. De altfel, vremea ne-a cam purtat ghinion, atat aici, cat mai ales pe frumoasa insula Capri.

Si iata ca am ajuns sa va povestesc si cea mai frumoasa parte a calatoriei mele: insula Capri. Ca sa ajungi pe Capri trebuie sa iei unul dintre vasele din port, o calatorie (doar dus) costand intre 14 si 17 euro/pers. Cei de la hotel ne-au recomandat insa nava Caremar care pleaca in fiecare dimineata la 9.05 (si se intoarce la 16.20) si costa doar 9 euro/pers/segment. Dupa cum va spuneam insa, vremea nu prea a tinut cu noi si inclusiv marea fost agitata, cu valuri inalte, ocazie cu care am experimentat „raul de mare„. Va recomand sa nu uitati (asa cum am uitat eu) metoclopramidul acasa, mai ales cand aveti de mers 75 de min. pe mare. Daca insa nu le aveti la voi, puteti cumpara din Italia, Xamamina (cutia cu 6 pastile costa 6,5 euro) care se administreaza cu 30 de minute inainte sa urci pe vapor.

Insula Capri este considerata cea mai frumoasa insula din Europa si se doreste a fi „insula milionarilor si a vedetelor” (cand am fost eu se desfasura festivalul de film Capri-Hollywood si Mariah Carey era cazata in unul dintre hotelurile de lux). Capri mi s-a parut cel mai romantic loc in care am fost vreodata, avand cate putin din Venetia si Paris la un loc. Strazile inguste, buticurile de lux, casele cochete, hotelurile de 5 stele, vegetatia luxurianta, terasele frumoase, oamenii boemi si peisajele de vis te fac sa nu te mai saturi de aceasta insula. Insula are mai multe orasele, iar ca sa ajungi din port in Capri Town trebuie sa iei funicularul (1,4 euro/segment/pers.) care urca vreo 2 minute. Merita sa te plimbi pe stradutele inguste ore intregi, iar cand te saturi de Capri Town, poti lua un mini-autobuz portocaliu (1,4 euro) care te duce in oraselul Anacapri. De aici poti lua un alt autobuz care te duce la cel mai faimos loc de pe insula, Grotta Azzurra. Autobuzul spre Grotta Azzurra costa 1,4 euro, biletul de intrare la grota este 4,5 euro, iar barcagiul care te duce la grota mai costa vreo 4 euro de persoana. Daca vrei sa eviti toate aceste plimbari, poti lua cu 18 euro/pers. din port (unde te lasa vaporul cand ajungi pe insula) un tur spre Grotta Azzurra.

Grotta Azzurra este o grota naturala, sapata in munte si este recunoscuta in intreaga lume pentru albastrul deosebit care se reflecta din apa. Din pacate eu nu am putut ajunge la grota din cauza valurilor si pentru ca aproape tot timpul cat am stat pe Capri, a plouat mocaneste ( 🙁 asta e … data viitoare ). In Capri Town se mai poate vizita biserica San Stefano, iar la Anacapri se poate vizita Villa San Michele (5 euro de persoana).

Cam asta a fost pe scurt excursia mea de 4 zile de Craciun pe coasta Amalfitana. Au fost 4 zile pline, cu plimbari de dimineata de la 8 si pana seara tarziu. Va recomand si voua, iar daca ajungeti in zona astept impresii de la voi.

Oameni pietrificati la Pompei

Pe insula Capri

Insula Capri din funicular

Un turist care nu se mai da dus de pe Capri 🙂

35 comentarii

1. Alina Trebcea
    04.01.2010 la 09:30

dupa cum scriam si ieri, m-ai facut curioasa sa merg la Napoli si cu prima ocazie voi ajunge poate anul acesta.

2. Mihai
    04.01.2010 la 10:08

din descrierea ta Capri pare interesant de vazut mai ales pentru indragstititi sau in luan de miere, ami ales ca pe site-ul cu Grota Azura am vazut ca se organizeaza si nunti acolo

3. Georgiana State
    04.01.2010 la 10:34

Pe Vezuviu mi-ar placea sa ma catar si eu, in Italia am fost pe Etna

4. Manu_C
    04.01.2010 la 12:44

Salutare si La Multi Ani pe 2010!

Din cate imi dau eu seama, ai avut o excursie pe cinste si sigur vrei sa revii pentru a revedea zona si tot ce ti-a scapat din varii motive de data asta.

Sper sa merg si eu in curand si sa comparam „impresiile” 🙂

Tuturor va doresc un an mai bun, in care „evadarile” din cotidian sa devina obisnuinta 🙂 !

5. Oana
    04.01.2010 la 13:37

In timp am citit si eu despre Grota Albastra si toata lumea spune ca este ceva de vis. Sper sa ajung si eu cat de curand

6. 04.01.2010 la 13:52

Am ajuns prin iulie pe insula Capri si intr-adevar este ceva de vis. Chiar daca afara erau peste 40 de grade. Atentie la rezervarea hotelului pe internet, nu intotdeauna ceea ce este pe site corespunde cu ce gasesti la fata locului.

Daca la intoarcerea din Capri mai aveti timp si bani va recomand sa vizitati si Sorento, mie personal mi-a placut tare mult acest orasel extraordinar de frumos.

7. Theea
    04.01.2010 la 16:50

pe coasta amalfitana sunt multe localitati deosebite, care merita vizitate. sorento este intr-adevar printre ele. si mie imi place capri insa preturile la hotelurile de pe insula depasesc un buget mediu, in timpul sezonului

8. Razvan Pascu
    04.01.2010 la 23:43

Da, asa este. Este foarte romantic, iar eu am auzit ca se fac nunti acolo (inclusiv de catre romani).

9. Razvan Pascu
    04.01.2010 la 23:44

Si eu am fost pe Etna mai demult. Poate o sa scriu impresii…

10. Razvan Pascu
    04.01.2010 la 23:46

Da, trebuie sa vad Grota Albastra si craterul Vezuviului.

11. Razvan Pascu
    04.01.2010 la 23:47

Si eu am auzit ca e frumos la Sorento, insa nu am avut timp sa ajung si acolo. Cat despre preturile la hotelurile din Capri, sincer, nici nu am indraznit sa ma interesez cat ar putea costa o noapte acolo. 🙂

12. 05.01.2010 la 09:10

Nu obisnuiesc sa comentez prea mult pe bloguri, dar fiind un subiect drag mie si care vad ca intereseaza mai multa lume, am sa incerc sa va ofer mai multe detalii.

In Capri facusem rezervare la hotel de 4 stele (in realitate cred ca avea doar doua) la 140-160 de euro pe noapte (din cate mi-aduc aminte). Dezamagit de conditiile din hotel am renuntat la rezervare si am aplicat metoda traditionala romaneasca si anume cazarea la particulari. Am gasit cu 100 de euro pe noapte camera intr-o vila cocheta, proaspat renovata si ultradotata, pozitionata excelent pt acces in ambele parti ale insulei.

In Sorento, cam aceleasi preturi: 140 de euro/noapte (negociabil), mic dejun inclus, comision taximetrist inclus, hotel 4 stele in centrul orasului.

13. Razvan Pascu
    05.01.2010 la 09:52

Ma gandesc poate stii tinand cont cu ce te ocupi….companii cu vase de croaziera pt Puerto Rico, Martinica, Santa Lucia & Co din acea zona, cu plecare din New York sau Florida?

Ma intereseaza companiile care au preturi cat de cat ok (stiu ca nu sunt scumpe croazierele de acolo) si eventual daca stii si perioadele in care au reduceri.

Mersi

14. 05.01.2010 la 12:20

Cu parere de rau dar nu am nici o experienta personala in zona respectiva

15. Bia
    06.01.2010 la 10:02

La mulți ani și călătorii deosebite în 2010.

Nu știam de romantismul emanat de Capri, adică lumea care a dat pe acolo nu a amintit de romantism. Poate odată cu vremea aiurea ai avut timp să savurezi mai bine locul. În tot răul și un bine 🙂

16. stefan
    19.01.2010 la 14:49

salut!
    vrem sa mergem si noi sa vedem napoli si de acolo..unde se-o mai putea
    multam pt impresiile postate de tine sint sigura ca ne vor folosi.
    o intrebare cum este vremea? ar trebui sa fie mult mai cald ca la noi, plecam la inceputul lui februarie

17. Razvan Pascu
    19.01.2010 la 21:24

E mai cald ca la noi. Eu am prins si ploaie, dar intr-o zi am stat si in tricou. Si eram aproape de Revelion. Daca va urcati pe Vezuviu, luati-va si ceva mai gros.

Verificati inainte si Accuweather. Ma bucur ca va folosesc impresiile mele.

18. 22.01.2010 la 03:05

Hehe..ma bucur ca ti-a placut Capri…e superba mai ales in perioada aprilie-octombrie….vara insa e foarte traficata.
    Ps. vad ca te-ai descurcat foarte bine, bravo!

19. Raluca
    18.04.2010 la 11:22

As vrea sa imi spui daca putem grupa Herculaneum, Pompeii si Vezuviu intr-o singura zi (intr-un tur de forta de dimineata pana seara).

20. Razvan Pascu
    18.04.2010 la 12:54

Da, cred ca se poate grupa dar trebuie sa incepeti foarte devreme si sa aveti si putin noroc….

Eu nu obisnuiesc sa stau mult prin muzee sau vestigii, insa la Pompei am stat vreo 3 ore, la Herculaneum vreo 1,5 ore si spre Vezuviu numai autobuzul face vreo ora pana sus dupa care se merge si pe jos vreo 40 de minute. Si mai urmeaza si coborarea.

21. Leea
    28.04.2010 la 15:08

Dus intors Vezuviu-doua ore si jumatate,merita,acolo sunt ghizi in germana,franc.eng.si bine inteles italiana. La inceput drumul parcurs cu autobuzul e strajuit de curti si gradini cu portocali si lamai,urmeaza parcurgerea cu o masina speciala de teren apoi pe jos,totul pare ireal,ajungi pana pe marginea craterului,se poate face si inconjorul dar de regula timpul e prea scurt pana la coborarea la masina. Pompeiul nu a fost acoperit de lava ci de 7m grosime de cenusa(zgura),am vizitat o zi si jumatate , cred ca erau la 3-4 mii de alti vizitatori,era pur si simplu un oras antic foarte aglomerat…Aici nu poti sa nu te gandesti cat conteaza clia..

22. nicoleta
    23.06.2010 la 23:04

Plec la Napoli pentru 12 zile peste o luna,pe 23.07.2010.
    Sper sa ajung sa vizitez si insula Capri,am auzit ca e ceva spectaculos.

23. Mihai
    14.07.2010 la 14:14

Napoli este un oras foarte murdar si periculos. Este un oras mult mai murdar si mai periculos decat Bucurestiul. Este plin de hoti care ataca in general femei folosind in majoritatea cazurilor scutere.

Daca totusi intentionati sa-l vizitati nu purtati nimic ostentativ la vedere (ceas, poseta). Cartierele periculoase sunt in general gara (piata Garibaldi) si centrul vechi cu cartierele spaniole.

Decat o cazare in Napoli mai bine va cazati undeva pe coasta amalfi, de exemplu Sorento.

24. Razvan Pascu
    14.07.2010 la 19:46

@ Mihai: eu am fost la Napoli si nu am patit nimic; am umblat si noaptea si m-am plimbat peste tot. De murdar, intr-adevar este un oras murdar.

25. Mihai
    16.07.2010 la 11:26

Noi am fost in iulie in Napoli si 2 fete din grupul nostru au fost agresate in plina strada. Prima data s-a intamplat pe „tribunali” in jur de ora 4 dupa masa. Iar a doua oara seara in jur de 10 cand ne intorceam de la gara garibaldi. Fetele nu erau singure eram destul de multi in grup insa s-a intamplat atat de repede incat nu am putut interveni. Daca te gandesti ca majoritatea timpului am stat pe coasta/capri/ pompei mi se pare extrem de periculos.

26. Lili
    04.10.2010 la 11:09

Buna,

Am vrea sa mergem in perioada Anului Nou in Sorreto si sa vizitam toata zona. Ne dorim de mult timp sa ajungem si in aceasta parte a Italiei. Este de recomandat sa alegem aceasta perioada a anului ? Merci mult.

27. Razvan Pascu
    04.10.2010 la 20:36

@ Lili: Da, este foarte ok in aceasta perioada. Sunt 12-17 grade insa este posibil sa ploua mai des.

28. gaby
    09.02.2011 la 15:46

salut..eu o sa plec la sfarsitul lunii in Italia si as vrea sa stiu daca o zi pentru vezuviu si pompei imi e de ajuns..cu care din ele imi recomanzi sa incep?din cate am inteles in perioada in care voi fi acolo muzeul din pompei sa inchide la ora 5..mi-ar mai fi de folos si daca mi-ai putea spune un pret estimativ plecand din napoli..iti multumesc anticipat

29. Razvan Pascu
    09.02.2011 la 21:27

@ gaby: da, e ok o zi. Nu imi mai amintesc preturi, dar nu e foarte mult.

30. Sorin
    08.06.2011 la 00:35

Salut,

Urmeaza sa petrec 5 nopti – 5 zile jumatate la napoli si imprejurim. Exista vreun card pe care il poti recomanda pentru intrari si transport (Am gasit arte card care are multe variante si e bazat pe ideea citeva intrari gratis si apoi totul la 50%).

Multumesc.

31. Razvan Pascu
    08.06.2011 la 00:43

@ Sorin: eu nu am avut niciun card, deci nu stiu. insa la Napoli nu ai nevoie de card si nici de transportul in comun pt ca orasul poate fi facut pe jos si prea multe obiective nu sunt. poti sa ajungi si pe Capri foarte usor dar si la Pompei la fel de usor: http://razvanpascu.ro/2010/01/03/impresii-de-calatorie-napoli-si-herculaneum/

distractie placuta!

32. […] despre istoria si cetatea in sine. Aflam insa cu mandrie ca Histria este considerat un fel de Pompei al Romaniei. Din pacate sau din fericire nu am avut nicio eruptie vulcanica care sa conserve […]

33. Tatiana
    09.09.2015 la 10:16

Salut Razvan. Spune te rog din ce port pleaca nava Caremar si daca ai procurat biletele on-line sau acolo pe loc. Mersi

34. 25.04.2017 la 10:12

Buna ziua,
    Am vizitat si eu regiunea napoletana si marturisesc ca am fost foarte impresionat.Pentru Pompei si vezuviu am preferat un tur platit, cu ghizi si m asa de pranz.
    Dle Pascu, sau toate sursele de informare la care am avut acces gresesc, sau domnia voastra. Vreau sa scpun ca si ghidul care m-a consdus prin Pompei, dar si alte surse pe internet au demolat mitul oamenilor pietrificati in lava, de fapt fiind vorba de niste mulaje realizate de arheologi prin pompare de lapte de ghips in cavitatile formate in stratul de cenusa (nu lava) care a acoperit orasul Pompei in 79. Daca ar fi fost lava, cu siguranta temperatura aceea nu ar fi permis pastrarea corpurilor si, mai mult decat atat, ar fi distrus complet constructiile. Hai sa ne informam mai atent inainte de a-i dezinforma pe altii.
    In rest, Napoli in 2017 este acceptabil de curat, destul de sigur, chiar si in zona Pietei Garibaldi, iar locurile merita sa fie vazute.s

35. Patita Horea sorin
    01.06.2019 la 03:35

Am fost hn 2018 luna mai hn zona Napoli am vizitat orașul aversa și orășelul parete de campania am picat chiar când era o sărbătoare mare la ei se cheamă Maria de la rotonda. Pe coasta napolitana pe partea cu marea este foarte frumos și ma impresionat piața care se tine sâmbăta la Napoli.

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!