!!! Afla o super idee de promovare, la sfarsitul acestui articol !!!
Astazi, 30 octombrie, Air France primeste la Hamburg prima aeronava Airbus A380. Pentru a marca acest eveniment, Air France lanseaza un nou site corporate (click aici) unde puteti urmari LIVE astazi la amiaza – ora 12 (ora Romaniei) ceremonia de primire a aeronavei. De asemenea, ceremonia poate fi urmarita LIVE si pe site-ul Airbus, aici.
Astfel, Air France devinde primul operator aerian European care va oferi zboruri in deja celebrul aparat de zbor, gigant, A380. Pentru a va face o idee despre ce inseamna acest aparat de zbor, voi enumera cateva cifre: in acest avion incap 538 de pasageri, avionul elimina cu 20% mai putin CO2 (dioxid de carbon) si va avea costuri de operare cu 20% mai mici, ceea ce se poate traduce in bilete la preturi mai bune pentru clienti. Primele 3 avioane de acest tip ale Air France vor opera pe rute precum Paris-New York sau Paris-Johannesburg. Achizitia acestor aeronave face parte din strategia companiei Air France de innoire a flotei de avioane, iar calculele arata ca fiecare aeronava de acest tip va aduce companiei o reducere a costurilor de minim 12 milioane de euro pe an.
Sa lansezi un astfel de avion presupune costuri imense, in primul rand pentru achizitia acestei aeronave in sine (inalta cat un bloc de 4 etaje), dar si costuri legate de crearea infrastructurii in aeroport. Astfel, Air France a investit in aeroportul „Charles de Gaulle” din Paris, aeroportul principal de pe care opereaza, acesta devenind un hub din ce in ce mai important unde vor ajunge pasageri din toata Europa, inclusiv din Romania (si nu numai), care vor face escala in drumul lor spre New York.
Pana acum, Airbus a primit comenzi pentru 200 de avioane A380, din care a onorat 19 bucati si alte 19 se afla in executie. Printre companiile care au comandat astfel de aeronave se afla, pe langa Air France cu 12 bucati, Emirates cu 58 de aeronave, Etihad cu 10, Qantas Airways cu 20, Virgin Atlantic cu 6 sau China Southern cu 5 bucati comandate. Mai multe detalii despre acest aparat de zbor puteti afla aici.
Partea cea mai interesanta abia acum urmeaza: zborul inaugural al noului A380 de la Air France va avea loc in data de 20/21 noiembrie pe ruta Paris-New York/retur. Ceea ce mi se pare deosebit ca si campanie de promovare si o idee super ingenioasa de marketing este faptul ca toate biletele pentru zborul inaugural (dus-intors) au fost scoase la licitatie pe internet, pe site-ul Ebay (click aici). Toate biletele pentru zborul Paris-New York au fost deja licitate, in vanzare aflandu-se acum doar bilete pentru zborul New York-Paris. In plus, special pentru acest eveniment, Air France a lansat si un site (click aici) unde cetatenii francezi pot participa la un concurs (de karaoke) in urma caruia pot castiga bilete de avion pentru aceste zboruri si cazare la New York.
Razvan Pascu
* Acest articol este un advertorial.
Pe mine ma sperie un avion de o asemenea marime, care trece oceanul…..Pacific…..destinatia New York….cu atata tam-tam….Nici nu vreau sa pronunt un nume fatidic; mi-e de ajuns ca mi-a trecut prin minte in momentul cand am citit articolul.
Singapore Airlines deja trece Pacificul cu A380 legand Singapore de New York… nu e prima oara cand New Yorkul vede un A380… nu stiu insa daca Emirates opereaza deja A380 spre Europa.
Si revenind… acuma vad ca Singapore Airlines are deja 10 aparate… si n-am vazut nici unul pe aeroportul Changi asta-vara 🙁 Pe unde or fi fost ?
Este incredibil cat de mare este acest avion…Incredibil… M-am uitat pe site-ul Airbus; chiar nu imi vine a crede….
M-am uitat la concursul lansat pentru cei din Franta si este foarte amuzant. Trebuie sa faci un clip si sa il postezi pe Youtube Sa canti pentru Air France
Ce imi plac concursurile cu imaginatie..
Chiar mi-ar placea sa il incerc, sunt curios cat echipaj are…probabil ca o armata de oameni.
misto schema cu 2 avioane care dispar si fac loc unuia nou , mai mare 🙂
faptul ca elimina cu 20% mai putin co2 mi se pare cel mai bun lucru
Mda…singura chestie este ca in ce situatie ne aflam noi acum, cu o economie de r***at si politicieni asemenea, cu salarii care o iau la vale si job-uri pe cale de disparitie, nu mai de Airbus nu imi pasa mie.
(author)
Stiu pe cineva (din auzite) care a mers cu acest avion spre Bali, pe ruta Londra-Singapore, parca. Din ce am auzit este super, nu se aude aproape nici un zgomot si cel putin noaptea se vede foarte frumos cand afara este intuneric si se vad televizoarele aprinse. Cred ca este foarte placut. Voi incerca sa fac rost de filmulete cu avionul de la acest tip….
(author)
Poate doar spre Londra…oricum sunt cheltuieli mari cu modificarea terminalelor in aeroporturi…
(author)
Pai tu nu ai fost in Brunei asta vara?
(author)
Asa este.
(author)
Iti dai seama….este pe 2 etaje….
(author)
🙂
(author)
Pai daca ne-am gandi si am vorbi numai despre lucruri nasoale, unde am ajunge? Nu e de-ajuns ca vedem zilnic la TV tot ce e mai rau?…
superb avionul…elimina mai putin CO2 dar cu motoarele alea gigantice nu gaureste stratul de ozon 😀 ?
Nu. Incape linistit prin gaurile deja existente.
Am fost si prin Singapore el fugitivo…
(author)
Ce te mai plimbi….
Ce planuri de viitor (de calatorie) mai ai?
(author)
:)) foarte tare!
Ideea cu licitatia nu e deloc noua … Singapore Airlines a facut la fel. Daca ar fi venit cu ceva complet nou, as fi zis ca e intr-adevar o idee ingenioasa de marketing, dar asa e doar o idee copiata.
Insa ceea ce as vrea sa vad eu … cat spatiu este la economy intre scaune. Inghesuit asa cum se practica sau mai cu bun simt? Caci la business nu cred ca s-a pus problema lipsei de spatiu mai ales la rutele astea lungi.
Sri Lanka si o fuga de 4 zile in Maldive… in jurul Anului Nou
voi zbura cu el in decembrie… abia astept….
ovi
[…] Original Blog » 29 October 2009 – Blog « Reclame inteligente si de succes Economia SUA a iesit din recesiune, nu si din criza » […]
A fost un zbor f silentios. De fapt cel mai silentios dintre toate. Si am avut ocazie sa zbor numai peste ocean de cel putin 15 ori dus si intors.