Folosim Online Banking-ul sau asteptam la ghisee?

Adaugat de la 30 Iul 2009

Pentru multi dintre noi (printre care ma numar si eu) online banking-ul a devenit ceva foarte normal. De fiecare data cand avem de facut o tranzactie bancara apelam la site-ul bancii, introducem parolele si facem platile la facturi, transferuri bancare, schimburi valutare, etc. Online banking-ul a devenit ceva normal intr-un timp foarte scurt pentru ca ne-am saturat cu totii de asteptat pe la cozi, de functionare plictisite sau de completat formulare.

Personal folosesc Homebank-ul de la ING. Mi se pare foarte practic, extrem de simplu de utilizat (imi plac foarte mult lucrurile simple) si bine gandit ca structura. In plus, imi place pentru ca periodic i se mai adauga functii suplimentare care de multe ori imi sunt de folos. Prefer sa pierd cateva minute pentru a face un schimb valutar sau pentru un transfer bancar online decat sa merg la banca si sa imi fac 1000 de nervi. Iar serviciile de direct debit ma ajuta sa uit pur si simplu de plata unora dintre facturi, banca ocupandu-se singura de retragerea banilor de pe card si plata unor utilitati precum telefonul, internetul, cablul, etc.

Si alte banci ofera astfel de servicii (daca nu chiar toate) si multi dintre cei care le folosesc sunt multumiti in special de faptul ca economisesc timp. Va sfatuiesc pe toti insa sa aveti grija si sa ignorati mesaje de genul celor pe care le primesc si eu de multe ori pe saptamana prin e-mail, de la diferite banci, care ma anunta ca mi-a expirat contul online si sa introduc date personale, user, parole, coduri PIN, etc.

Desi probabil multa lume v-a spus asta, va repet si eu: nu oferiti niciodata, nimanui, codul PIN al unui card. Nimeni nu are nevoie de el, nici macar cei care raspund la telefon la Departamentul Relatii Clienti al bancii la care aveti contul. Iar daca inca nu ati primit pana acum vreun mesaj fals de la asa zisa banca cu care lucrati, atunci aveti mare grija pe viitor la cei care in loc sa isi foloseasca creierul pentru un lucru util si care le poate aduce glorie si bani curati, prefera sa se bucure la cativa euro nemunciti cu riscul puscariei. Link-ul acesta l-am primit eu ieri, de la „asa zisa” Raiffeisen Online (care desi seamana foarte bine cu originalul, nu e real). Se numeste phishing.

In final, ca si recomandare: e foarte posibil ca banca la care aveti cont sa ofere serviciul de Online Banking. Cred ca acest serviciu merita cativa euro pe luna chiar si doar pentru stresul de care scapati.

Voi cu ce banci lucrati?

Razvan Pascu

Despre mine:

Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea in job. Sunt consultant in marketing turistic, dar imi place sa ma definesc ca antreprenor, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, agentia de Evenimente, PR si Marketing Travel Communication Romania, dar si Asociatia Travel Focus. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA). Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga – mai multe detalii despre mine gasiti aici.

50 de păreri la “Folosim Online Banking-ul sau asteptam la ghisee?

  1. Si eu tot cu ING. Salariul imi intra direct pe card si fac toate platile de care am nevoie online. Este mult mai simplu asa. Acum mai lipseste ca toti furnizorii de servicii precum cablu, internet, telefonie, gaze, energie etc sa isi eficientizeze plata prin transfer bancar online si sa nu mai dureze x zile pana la confirmarea platii.

  2. Online Banking-ul este ceva foarte util, ne scuteste de asteptat la cozi, de stres, de nervi. Eu una am aflat de la fratele meu care avea acel mic aparat de la ING cu care iaia platea toate facturile. In acea zi am mers si eu la banca si de atunci folosesc aceasta metoda de achitarea de facturi, transferuri.
    Daca lumea s-ar interesa si ar invata cum sa foloseasca online banking-ul cred ca ar fi liniste la ghisee iar fiecare cetatean nu ar fi stresat din cauza neplatii facturilor.

  3. Ce e misto la ING este ca in Office-uri au niste aparate unde poti sa scanezi codul de pe factura si sa platesti singur cu cardul. Eu nu am ING dar are fratele meu si e destul de multumit

  4. Si eu tot la ING, mult mai comod.
    Nu m-am gandit vreodata sa dau cuiva PIN-ul, singura chestie de care ma temeam era posibilitatea efectuarii unor tranzactii online de catre altcineva dar dupa ce am inteles cum functioneaza homebankul si faptul ca este un site https (asa imi place sa numesc siteurile securizate), m-am linistit. 🙂

  5. Eu nu folosesc internet bankingul pt ca nu cred ca este atat de sigur preacum se spune. E drept ca nici nu am atat de multe tranzactii de facut, iar cand am de facut un schimb valautar prefer sa merg la BCR ca au cele mai bune cotatii
    Mi se pare mai sigur sa merg la banca si sa am o stampila si o semnatura pe ordinul de plata mai ales in romania unde stim cat se mai fura

  6. Eu folosesc TerraBanking de la Romexterra. E o.k. din punctul meu de vedere, nu am avut probleme. Si da, primesc o groaza de mailuri de la „Raiffeisen” si de la alte banci. La un moment dat am forward-at unul catre adresa unei banci la care se referea. Credeti cumva ca am primit vreun raspuns de la ei?!? Nu… si atunci mi-am zis ca daca nu exista implicare din partea lor, inseamna ca un pic din vina le apartine. Asa ca refuz sa lucrez cu banci gen Raiffeisen si altele care nu fac nimic (sau poate nu stiu eu ca fac) sa stopeze/atenueze fenomenul.

  7. Daca tot s-au facut studii ref. comertul electronic, ar fi interesant un astfel de studiu si pt folosirea online banking. Din pacate, multi evita si acum sa cumpere online, daramite sa foloseasca online banking. Teama este alimentata in plus si de acele e-mail-uri false. Bancile ar trebui sa acorde mai multa atentie fenomenului phising. In plus, ar fi benefica o campanie de anvergura pentru folosirea online banking. Majoritatea se axeaza acum pe „Prima Casa” in loc sa acorde poate atentie chestiilor mai mici si mai importante. Eu folosesc Raiffeisen Bank in ciuda reputatiei de care spunea si antevorbitorul…

  8. Eu folosesc Online B@nking de la Unicredit Tiriac.
    Este mult mai comod si evit randurile de la ghisee plus casierii mereu obositi si enervati 🙂

    Platesc utilitatile si telefoanele direct pe net.
    Mi se pare super facila posibilitatea.
    Inclusiv rata o platesc tot online.
    Ciudat…. dar nu primesc nici un fel de mesaj de la nimeni, sa mi divulg pinul sau contul… etc.

  9. Personal, detin 2 conturi active de Online Banking: unul la Raiffeisen (pe care il si folosesc in mod frecvent) si unul la ING, pe care inca nu l-am folosit, fiind foarte multumit de serviciile Raiffeisen de pana acum. Referitor la atacurile de tip phishing, m-am convins de-a lungul anilor ce au trecut ca nu exista banca la care sa nu apara acest tip de atac. Foarte important este, asa cum a mentionat si Razvan, sa nu divulgati niciodata nimanui codul PIN si nici cele 16 cifre ale cardului pe care il detineti. Asta ar fi singura sansa sa fiti scutiti de eventuale dureri de cap sau/si de inima, in cazul in care veti gasi contul gol golut, si sa fi avut si vreo suma importanta de bani. Asadar..ochii cat cepele si e totul ok! Bafta!

  10. Buna! Si eu apelez la ING Homebank, cum spuneai si tu este practic si comod…Recunosc ca mai platesc si la ghisee, atunci cand sunt in oras si am timp….In rest, pentru alte tranzactii sau schimburi valutare mai apelez la Carpatica, BCR…cam atat!

  11. Buna,

    Eu folosesc 24 Banking de la BCR.

    Nu prea pot sa fac comparatie cu alte tipuri de online banking pentru ca este primul pe care il folosesc, insa cel putin ca si concept cred ca este super ok.
    Imi platesc singur toate facturile, si de multe ori imi aduc aminte de ele seara cand ajung acasa si nu mai este deschisa nici o banca sau vreun ghiseu obosit de la stat.
    Ceea ce nu imi place tehnic la el este ca nu imi pot vedea istoricul de plati decat pentru 3 luni (am inteles ca la alte banci nu functioneaza aceasta restrictie).

    Deci indiferent la ce banca va faceti acest serviciu (la BCR platesc parca 4 RON pe luna) eu zic ca merita si il recomand … macar daca tineti la timpul si nervii vostrii.

    Bafta,

  12. De cand am auzit atatea lucruri despre cei care iti pot intra intra in pc-ul tau si pot introduce virusi, si astfel, iti pot vizualiza toate operatiunile, inclusiv toate datele de pe card, pin-ul, in speta, prefer varianta traditionala de asteptat la cozi; nu e foarte deranjant caci nu sunt cozile asa de mari, deranjanta e atitidinea unor angajate de la ghiseu, care au o atitudine de doi lei. Chiar ieri mi s-a intamplat la BRD.

  13. Eu folosesc Internet Bancking de la Banca Transilvania la servici BT24, si sunt foarte multumit! Prin acele certificate de securizare a IP-ului este destul de sigur, dar iti trebuie si un calculator destul de bun!

  14. eu unu folosesc de vreo luna Transilvania home internet banking. totul e foarte usor, fara draci la la ghisee , mai ales fara timp pierdut la ghisee la E-on, etc. Nu am optat pt direct debt , pt ca vreau sa vad intaii factura , ce valoare am pe ea, sa ma pot organiza cu finantele, de exemplu RDs -ul mi-a taxat in plus niste convorbiri pt ca am sunat in alt judet tot pe RDS dar era o alta firma (ulterior preluata de RDS) si nu recunosteau..alte aventuri.

  15. Ohooo…la capitolul aventuri cu RDS am avut si eu – NENUMARATE. Am incercat la un moment dat sa fac plata prin transfer bancar (ei avand tot ING) si mi-au confirmat plata dupa o saptamana si 20 de telefoane la Rel cu Clientii. Recomandarea lor a fost sa platesc la ghiseu – de parca ar fi fost vina mea ca incerc ca le eficientizez activitatea…Prin urmare, este foarte important ca si companiile sa isi puna la punct partea de acceptare a platii facturilor prin transfer, nu la clasicul ghiseu.

  16. Deocamdata nu am decat 17 ani asa ca nu sunt prea preocupat de aceste lucruri, dar daca trebuie sa-mi dau cu parerea ce pot sa spun..sunt in total de acord cu modul tau de gandire, de ce sa stai la cozi infernale si sa suporti irascibilitatea celor de la ghisee cand ai aceasta posibilitate avantajoasa.

  17. dragul meu razvan…..

    si eu folosesc minunatul homenak si sunt fff multumita de el. singura piedica ar fi ca intra banii putin mai greu decat daca i-ai plati la ghiseul unei banci sau institutii….

    nush ce comisioane sunt la ING pt acest serviciu, dar este foarte folositor.

    eu il recomand tuturor care nu ies de la serviciu in timp util sa mearga la banca sa plateasca facturile, asa cum sunt si eu.

  18. Atat e-banking cat si formula clasica are avantaje si dezavantaje: online sunt comisioane mai mici, la ghiseu uneori lucrurile se misca mai repede iar daca ai nevoie de o informatie ai pe cine sa intrebi… in plus nu se compara nimic experienta decolteului in care ti se scalda privirea la ghiseu 🙂

  19. Nu imi place deloc tipul acesta de comentarii. Daca nu ai ce comenta, atunci nu o face! Nu „trebuie” nimic! Pe blogul asta intra doar oameni inteligenti care se exprima atunci cand au ceva de spus.

    Cat despre comentariul pe care l-ai lasat la articolul cu „Oamenii saraci cu Duhul”, cu religia….vezi de ce m-am enervat???…te indepartezi rau de la subiect! Nu sufar sa fii de-acord cu mine, dar argumenteaza asa cum o fac si eu.

    Sunt foarte mandru ca am adunat pe acest blog o comunitate de oameni inteligenti….si asa vreau sa ramana!

    No hard feelings!

  20. Opiniile PRO folosirea online banking m-au convins, mai ales ca locuiesc la cca 20 km de orasul (Pascani) unde se afla filiala BRD la care am cont.
    Destul ca trebuie sa stau la coada in piata, la magazine! Macar facturile pt telefon, energie electrica etc. sa la platesc astfel. De luna viitoare voi putea si eu sa-mi impartasesc experienta in acest domeniu.
    La comertul prin internet, depinde de furnizor…

  21. tocmai m-ai facut curioasa sa utilizez online banking, inca nu am incercat, din acelasi motiv ca si frimu raluca ca imi era tema de virusi care citesc parole..si asa in ultima scrisoara de la brd mi se amintea de beneficile online bancking, deci trebuie incercat .legat de comertul online..numa ce am descoperit si eu avantajele si imi plaace

  22. Folosesc atat Ing Homebank, cat si BT24. Ambele mi se par utile si usor de manuit… am platit la ghiseu recent (au o promotie sa platesti facturi cu cash), ce sa zic era o singura persoana in fata mea, pana i-au pus o suta de stampile pe formulare, pana l-au intrebat de o suta de ori suma, pana a semnat…mi-am pierdut rabdarea.M-am dezobisnuit de cozi!

  23. Nu folosim nimic care are online si bank in aceeasi expresie :). Am fost azi la banca emitenta a cardului meu pe care il folosesc pentru salariu. Am vrut sa-mi maresc limita zilnica de retragere. Am stat o ora, s-au plimbat pe langa cardul meu 3 functionarasi bancari si nu au reusit. Asa ca nu pot sa am incredere ca imi vor procesa corect si fara complicatii asemenea tranzactii, daca nu pot sa imi faca o chestie atat de simpla la card.
    Exemple din astea am o mie. De 16 luni de cand am acest card, am avut 5 probleme majore cu el, unele fiind cat pe ce sa ma coste sume cu patru cifre. Asa ca…

  24. In ultima perioada s-au observat mai multe tentative de interceptare a datelor personale de identificare bancara (nume de utilizator, parola) prin trimiterea unor e-mailuri false.
    Aceste mesaje solicita utilizatorului sa acceseze un anumit link sub pretextul confirmarii tranzactiilor efectuate cu cardul de credit sau pentru a obtine informatii despre conturile sale bancare. Sunt clienta Bancpost si sincer pana acum nu am folosit Fastbanking ,din motivele aratate mai sus,respectiv de securitate.La acest capitol mai avem de invatat,de analizat si numai dupa aceea de aplicat.

  25. Momentan noi nu lucram cu nici o banca online si chiar dupa ce am citit articolul si comentariile ma gandesc serios ca trebuie sa o facem cat mai curand ca suntem satui de doamnele de la ghisee care se misca incet si vorbesc in sictir, dupa ce stai cateodata si zeci de minute la coada.

  26. Eu sunt foarte dezamagita de BT 24, un serviciu de on-line banking oferit de Banca Transilvania. Spre deosebite de serviciul similar oferit de ING, la BT trebuie sa astept pana a doua zi pentru actualizarea transferurilor sau a oricaror plati. Daca la ING securitatea este asigurata de folosirea unei noi parole pentru fiecare sesiune de lucru, la BT este aceeasi parola, care se introduce printr-o tastatura virtuala.
    Desi nu sunt foarte numerosi cei care NU utilizeaza windows, pentru pasionatii de linux sau mac BT24 nu este o optiune. Esti obligat sa instalezi un „certificat de autentificare” DOAR prin internet explorer si nici o sansa sa folosesti alt browser pentru aplicatie.

  27. online banking este solutia-solutia de a nu uita sa platesti,sau sa nu mai stai pe la cozi….
    a intrat salariul.șam si achitat facturile ,fara nici o bataie de cap.
    este cel mai eficient sistem de plata-

  28. nu stiu ce sa zic,eu una sunt mai conservatoare , nu pentru ca nu mi as dori ceva mai simplu , comod si mai la indemana decat mersul pana la banca , insa pentru mine pe primul loc este siguranta tranzactiei ,atunci cand vine vorba de bani.Pana acum n am lucrat cu bancile prin intermediul internetului,si cu toate acestea primesc tot felul de mail uri dubioase de la banci cum ca mi ar fi expirat diferite conturi active sau ,au intervenit ceva schimbari ce necesita datele mele.Intamplarea face ca am primit chiar de la o banca , la care am card si am sunat mai intai sa ma informez spunandu mi ,ca desi mail ul facea referire la pagina lor de web ,era un spam ,o inselatorie,ei netrimitandu mi asa ceva.De aceea am o oarecare teama…

  29. Si eu tot cu ING platesc dar, doar o factura ca e singura alternativa, in rest mi se pare furt. De ce sa platesc toate facturile cu home banking avand in vedere ca se ia o taxa destul de mare si la toate facturile se ridica la peste 10 ron in plus fata de ghiseuri. Da intradevar faci economie de timp dar asa nu intri in sedentarism:P.
    Eu nu sunt de acord cu home banking-ul.

  30. Am si eu 24Banking BCR,insa nu l-am folosit decat pentru plata facturilor.Mi s-a explicat ca pot face depuneri de acasa,schimb valutar,insa mi se pare ca la ghiseu este mai sigur si nu pierd mai mult timp decat as pierde acasa.Am gasit o sucursala mai putin aglomerata si prefer sa merg acolo de cand primesc spam-uri „de la Raiffeisen”.Ma gandesc ce as fi facut daca as fi avut cont acolo,probabil ma pacaleam urmand instructiunile din mail.

  31. Eu folosesc 2 servicii, de la Raiffesen si ING.
    Pana acum Raiffesen este preferatul meu, transferurile intra-bancar se fac instant. Astazi am incercat sa fac un transfer intra-bancar la ING si trebuie sa astept pana luni pentru virarea efectiva a banilor.
    Phising-ul este usor de evitat, nu trimiti nimic pe mail. Stim cu totii ca trebuie sa te deplasezi intr-o sucursala daca vrei sa modifici/transmiti anumite informatii referitoare la cont.
    Phising-ul la Raiffesen are succes deoarece ei nu folosesc „Digipass”, daca ar folosi coduri unice pentru tranzactii cei care intercepteaza codurile nu le-ar mai putea folosi, deoarece expira dupa prima utilizare. De asemenea digipass-ul are utilitate si in cazul virusilor, troienilor, keyloggerelor. Codul generat de digipass este de unica folosinta, astfel daca cineva reuseste sa intercepteze codul, nu are ce sa faca cu el deoarece expira dupa prima utilizare, la o alta tranzactie este necesara generarea unui alt cod.
    Varianta cea mai sigura impotriva virusilor si troienilor este Antivirus+Firewall, pentru ambele tipuri de aplicatii existand variante free, unele produse venind cu ambele module integrate.
    Costurile nu mi se par foarte mari, 4 ron/luna abonamentul si 1 ron tranzactia. Taxele mi se par mici daca punem in balanta drumul pana la banca, timpul pierdut la cozi si uneori, cel mai „costisitor”, greata unor functionari.
    Mi se pare un serviciu extrem de util, dar slab promovat de banci.

  32. Sunt putin sceptic in privinta acestor tranzactii on-line.. Intr-adevar, un on-line banking diminueaza cu mult timpul si energia pierdute la un ghiseu..Dar, exista si anumite relative riscuri, dupa cum ai specificat si tu(romanul e dracul). Prefer sa ma duc la acea institutie si sa fiu sigur ca totul a fost in regula, chiar daca pierd mai mult timp si poate raman si indignat din pricina acelor „ghiseiste”. Si asta pentru ca nimeni nu ma asigura ca totul este ok cu aceste tranzactii on-line. Uite, de exemplu as vrea sa fac zilele astea rezervare pentru bilete-avion si cazare, cine-mi garanteaza ca banii care-mi vor fi extrasi de pe card vor ajunge acolo unde trebuie si totul va fi in regula?

  33. Uite, eu numai de pe internet imi cumpar singur cazare si bilete de avion, carti, produse IT, chiar si bilet la Disneyland, etc. si nu mi s-a intamplat niciodata nimic, nu mi-a luat niciodata mai mult decat trebuia.

    Cand faci o tranzactie te uiti jos daca pagina este securizata si mergi mai departe. Altfel o sa iti pierzi ore in sir la ghiseu si nici nu vei afla cu adevarat utilitatea online banking.

  34. Eu nu folosesc online banking poate si pentru ca locuiesc intr-un oras micut, unde nu e asa mare aglomeratie. Totusi, ideea mi se pare foarte buna si sunt curioasa daca la Banca Transilvania, unde am e card, exista aceasta optiune.
    Sarlatanii incearca, afirmand ca fac lucreaza pentru Altex de exemplu, sa obtina datele personale. Eu insami am trecut printr-o experienta asemanatoare: mi s-a spus ca am castigat un super televizor si au incercat sa ma ia la intrebari dar am fost vigilenta. Aceste situatii apar in toate domeniile. In ceea ce priveste codurile PIN e mai grav, pentru ca o persoana poate avea foarte multi bani pe card.

  35. Si eu folosesc Internet Banking de la Raiffeisen. Si da, primesc tone de phishing!
    Am vazut ca o sa distribuie niste chestii electronice (banuiesc) pentru o mai buna securizare a accesului si a tranzactiilor.
    Singura faza care ma dezamageste sint taxele la platile interbancare (3 lei). Desi eu am intrebat-o pe tanti aia de la ghiseu, de vreo 150 de ori: „care sint taxele la plata facturi/transferuri interbancare?”, si mereu a raspuns: „nici una” !!! Yeah, right!
    Acum au mai bagat si cei de la PayPal cross-border taxes… toata lumea se ne jupoaie, nu alta!

  36. Eu sunt foarte multumita de ING in general si folosesc si HomeBankingul lor, la un nivel destul de primitiv ce-i drept (mai fac 1-2 transferuri, mai verific daca a intrat salariul). In rest, cu facturile, nu am scapat inca de obiceiul de a sta la coada, dar sunt in directia buna. Oricum, nu imi fac probleme de securitatea datelor pe site-ul lor si in general folosesc fara probleme cardul pentru a efectua diverse plati pe internet.

  37. Folosesc Online banking-ul de aproape un an, mai exact de cand mi-am luat si al doile ajob si nu mai am timp sa alerg pe la ghisee, mai ales ca erau tare imprastiate prin oras: electrica, gaz, cablu, telefon, internet etc. plus cele doua rate la banci….Unde mai pui doi copii mici? Mi-a atras atentia reclama aceea draguta cu o mamica…moderna care isi lasa familia la o terasa si se intoarce dupa foarte putin timp cu toate problemele rezolvate. Atunci m-am gandit ca e o solutie la faptul ca incepusem sa platesc facturile pe doua luni o data, nu din lipsa de bani, ci din lipsa de timp, sotul meu fiind la fel de ocupat. E minunat ca s-au inventa, mai ales pentru noi femeile, cateva lucruriu: masina de spalat automata, cuptorul cu microunde si, mai nou, Online banking-ul. Ar merita premii Nobel cei care s-au gandit la ele, pentru ca, sunt convinsa, s-au gandit la femei si, cu siguranta, au fost barbati care le apreciaza :). PS: Imi place mult acest blog si ma bucur ca am dat, intamplator, peste el.

  38. Folosesc online banking-ul de cand a aparut.Ma scuteste de drumuri la banca,de chitante pierdute,platesc rapid facturile.Cine s-a gandit sa-l inventeze e un geniu!

  39. Sunt client ING de aproximativ 3 ani,de cand am facut un credit maa(offff!!)re la ei.Initial conditiile de creditare mi s-au parut extrem de favorabile clientului,dar apoi a crescut valoarea monedei europene ,apoi banca a crescut si ea dobanda si…m-am trezit ca trebuie sa platesc mult mai mult(cunosteam riscurile acestea in momentul contractarii imprumutului dar nu ma asteptam sa se intample atat de repede!) decat suma pe care o plateam initial.Folosesc ocazional Home Banking-ul probabil reminescente ale conservatorismului care ma caracterizeaza.
    In schimb pot spune ca sunt foarte seriosi si prompti.In plus am avut o problema cu plata ratei in ultima luna si desi am intarziat cu 10 zile nu am fost penalizata si nici trecuta pe lista neagra a rau platnicilor!
    In conditiile actuale din Romania,da,sunt multumita de serviciile oferite de aceasta banca.

  40. eu folosesc CEC`ul si ING`ul sunt foarte multumita ….offf ce bine cand ai scapat de stat pe la cozi 😀

  41. Am primit si eu mailuri tip phishing, in ultimul timp de la Raiffeisen si BT24 – Banca Transilvania, dar pe Mozilla Firefox, poate si pe celelalte, exista o aplicatie care daca este activa, iti spune cat de sigura este pagina de site pe care urmeaza sa intri.
    Si pentru ca cineva scria ca bancile nu se preocupa asupra phishingului, tin sa-l infirm si sa spun ca ele sesizeaza, astfel ca apar atentionari de genul Site raportat ca fals …, motivul pentru care nu au raspuns solitarii respectivului fiind ca ei deja luasera masuri.
    Nu as fi putut cadea in plasa phishingurilor mentionate mai sus fiindca eu am cont la BCR. Cred ca si la celelalte banci ti se da ca si la BCR pentru tranzactii online un dispozitiv – token – care iti genereaza parola. Cu toate ca am serviciul online activat prefer sa platesc facturile la un automat de la BRD aflat la blocul vecin, deci fara functionare, fara cozi, cu putin timp pierdut, dar mai putin decat pe net, fara timp de acceptare, confirmare, virare, etc si nu in ultimul rand mai sigur.

  42. Salutare,
    eu folosesc Homebanking-ul de la ING, BT24 de la Banca Transilvania si mai nou folosesc serviciul de Internet Banking de la Banca Intesa Sanpaolo Bank. Trebuie sa recunosc ca cel din urma serviciu mi se pare cel mai performant, iar meniul folosit este logic gandit. Folosesc din 1998 Internet Banking, caci am locuit 4 ani in Germania, iar acolo mai toti tinerii isi rezolva problemele cu un astfel de serviciu. Platesc toate facturile pe net, imi cumpar carti sau alte produse si servicii de pe internet, si sa bat in lemn pana acum nu am avut nici cea mai mica problema.

  43. buna ziua..am o nelamurire…am card la ing si vreau sa fac transfer intrabancar la cec…cum se face online?va multumesc

  44. de ce nu e gratuit acest serviciu in Ro? (in tarile civilizate e gratuit home-banking-ul) … dar in Ro nu. Tipic pentru nevoia de imbogatire a filialelor din romania a bancilor care in alte parti nu pot face ceea ce fac in romanika.

  45. cum imi schimb nr de tel pe care imi vine sms la home banking ing?

  46. @ ana: mai bine schimba banca cu totul, ING Bank sunt super neseriosi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Aboneaza-te la newsletter

Nr. abonati RSS & Newsletter

Copyright

Materialele postate pe acest site imi apartin in totalitate sau apartin colaboratorilor mei si se afla sub protectia Legii Dreptului de Autor. Preluarea lor se poate face doar cu acordul scris al autorului si cu citarea sursei. La sfarsitul fiecarei preluari de text trebuie sa existe un link catre acest blog.
Positive SSL on a transparent background