excursii-razvan-pascu

In urma OUG 34/2009 , Guvernul a prevazut ca toate firmele care functioneaza in Romania sa plateasca un impozit la statul roman in functie de cifra de afaceri . Astfel, firmele cu cifra de afaceri de pana in 52.000 RON vor plati un impozit minim de 2.200 RON, impozitul ajungand la 43.000 RON pentru cifre de afaceri de peste 129.000.001 RON.

Impozitul pe profit ramane in continuare 16%, iar in cazul in care cei 16% inseamna mai putin decat impozitul minim stabilit de lege, atunci firma este obligata sa plateasca impozitul forfetar stabilit de OUG. Cea mai dureroasa decizie a OUG este insa aceea ca si firmele care au avut pierderi in 2008 sa plateasca acest impozit forfetar si chiar si firmele fara activitate. Practic, statul scoate de pe piata sute de firme care fie au fost deschise cu anumite ganduri de afaceri, fie din cauza crizei sau din alte motive, acestea nu isi mai desfasoara activitatea.

In aceste conditii, o buna parte dintre antreprenori se vad nevoiti fie sa suspende activitatea, fie sa inchida definitiv firma. O solutie pentru acestia este mutarea activitatii pe PFA , in special pentru aceia care realizeaza consultanta, vanzari, cei care lucreaza in IT, contabili, medici, avocati si, in general, cei care au profesii liberale . Cei care lucreaza pe PFA isi vor tine contabilitatea cu un simplu registru de venituri si cheltuieli, dar nu pot deduce TVA iar daca obtin cifra de afaceri mai mare de 35.000 euro intra automat la statutul de platitori de TVA .

In cazul suspendarii activitatii , actele se depun la Registrul Comertului, dureaza 7 zile, costa in jur de 250 RON si se ia in considerare data la care s-a depus cererea de suspendare. In momentul reluarii activitatii, firma va trebui sa mai plateasca inca 250 RON, iar suspendarea se poate face pe cel mult 3 ani.

In cazul in care firma isi inchide activitatea , procedura este mai greoaie si birocratica, dureaza in total aproape 3 luni (o luna dureaza de la depunerea cererii si pana la verificarea documentelor initiale, apoi actele se depun la Judecatorie, se verifica si se cer documente suplimentare de la FISC , balantele contabile si altele) iar intreaga procedura poate costa pana la 800 RON. Se va lua in considerare pentru plata impozitului forfetar ziua in care Judecatoria a hotarat suspendarea activitatii firmei, asadar pregatiti-va sa mai platiti o parte (proportional pe aceasta perioada) a impozitului forfetar.

Celor interesati le pot oferi informatii suplimentare prin comentariile de mai jos.

Razvan Pascu

14 comentarii

  1. Corneliu Marin
    (author)
    17.05.2009 la 14:49

    Stii cumva cat dureaza tot procesul de suspendare a activitatii?

    Mersi

    P.S. Super blog. Pe bune. Imi place diversitatea temelor, nu stiri stupide ca la altii.

    O sa intru zilnic. Sa-mi raspunzi la intrebare. 🙂

  2. RazvanPascu.ro
    (author)
    17.05.2009 la 21:14

    🙂 Multumesc pt aprecieri.

    La suspendare depui astazi actele si dupa 7 zile e gata prima parte. Posibil sa te mai cheme pt vreo semnatura, dupa care le depui si astepti o luna. Cam dupa o luna e totul gata.

  3. lelcu nadia
    12.07.2009 la 22:17

    Am si eu o intrebare, am o societate cu profil constructii infiintata in 2008 si care a obtinut pierdere datorita investitiilor. Acum la 30 iunie inregistreaza tot pieredere din cauza caderii pietei. Va rog mai plateste impozit forfetar?

  4. Razvan Pascu
    (author)
    12.07.2009 la 22:42

    Da. Impozitul forfetar se plateste in functie de cifra de afaceri, indiferent daca ai obtinut profit sau pierdere. Pentru impozitul forfetar de anul acesta se ia in calcul cifra de afaceri de anul trecut. Tocmai aceasta este tampenia cea mai mare: ca intr-un an de criza se ia in calcul cifra de afaceri dintr-un an de varf a economiei.

  5. lelcu nadia
    12.07.2009 la 23:01

    Da, am inteles ce mi-ai zis ,dar mi se pare ridicol ca eu sa platesc ceva ce nu am realizat iar Pogea vorbea ca firmele de constructii nu se i-au in calcul.

  6. dragos
    14.07.2009 la 10:17

    nu stiu ce sa fac… am infiintat o firma acu 2 ani,nu a avut activitate niciodata,acum nu stiu cum sa scap de ea….mai platesc impozit dak nu a avut activitate??care e cea mai scurta cale sa renunt la ea??firma a fosta facuta cu adeverinta de student…deci nu am platit niste taxe. multumesc

  7. Razvan Pascu
    (author)
    14.07.2009 la 11:07

    Daca nu ai activitate, te sfatuiesc sa o inchizi. Platesti impozit forfetar chiar daca nu ai activitate. Sau poti alege sa faci suspendarea activitatii pt 3 ani. Daca gasesti o afacere buna o deschizi inapoi.

  8. 23.07.2009 la 08:27

    Cum se poate suspenda activitatea unei firme care nu a avut niciodata activitate ? N-are logica . Si eu am o firma fara activitate de la infiintare si nu stiu ce sa fac. Poate le vine mintea la cap si clarifica legea pana la sfarsitul anului…

  9. Razvan Pascu
    (author)
    23.07.2009 la 18:37

    Din cate stiu, chiar daca firma nu a avut activitate se plateste forfetarul. Daca nu exista cifra de afaceri sau este foarte mica, atunci se plateste in limita acelor grile, probabil 500 de euro pe an. Chiar daca se suspenda legea data, nu cred ca se va suspenda retroactiv. Asa ca poate e mai bine sa suspenzi activitatea pana atunci. Te costa 200 RON.

  10. Roxana
    10.11.2009 la 19:41

    Daca nu platesti impozitul, ce se poate intampla? Ce inseamna executarea silita in cazul unui SRL?
    Multumesc

  11. 16.06.2010 la 16:41

    am mare rugaminte daca ma poate ajuta cineva am depus actele pentru prima etapa de desfiintare simultan cu lichidare a firmei in data de 05.05.2009 am parcurs prima etapa insa acum am constatat ca pentru a doua etapa trebue sa platesc impozitul forfetar intrebarea mea este daca eu am hotararea judecatoreasca a primei etape se ia in considerare data cand a aprobat-o sau se ia in considerare din momentul cand sa inchis definitiv firma pentru a nu plati acel forfetar va roooooog ajutatima cu un raspuns!!!!!!!!!!!

  12. ionut
    28.03.2013 la 08:07

    patrimoniul unui s.r.l. cuasociat unic poate fi preluat de p.f.a.infiintat de administ.unic al,s.r.l ? daca da in ce mod?

  13. Niculina Condicaru
    14.01.2014 la 20:36

    De ce mi-a venit somatie de plata ..daca mi-am suspendat activitatea …pe un PFA? cum scap de aceste plati care de fapt si de drept nu mi-ii se cuvin? ce e de facut? va multumesc….

  14. Andreea
    03.03.2015 la 20:34

    Buna seara,
    Am avut o firma in care nu am desfasurat nici o activitate. De 4 ani este suspendata dar mi-a venit de la finante ca am de platit minunatul impozit( impus) plus penalitati si dobanzi. Exista vreo posibilitate sa nu platim banii pe care nu i-am cistigat?

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!