Am lucrat in asigurari timp de aproape 8 ani. Am aflat multe drame prin care au trecut unii oameni, dar am fost si martorul unor situatii in care asigurarile de locuinte au salvat bugetul familiei, au scutit de indatorari inutile sau asigurarile de viata chiar au salvat vieti. Apoi am calatorit ani de zile alaturi de turisti, iar unii dintre ei au trecut prin diverse accidente, chiar si muscaturi de maimute, sau au facut Covid inainte de plecarea in vacanta, iar pe toti acestia i-a ajutat asigurarea de calatorie si asigurarea storno.
Asadar, sunt fan declarat asigurari si tot ce promovez, aia si consum.
Cand vine vorba de asigurari de calatorie, cand plec pe cont propriu, singur, cu familia sau prietenii, pana acum, de ani buni, am mers doar pe mana celor de la Groupama, compania de asigurari cu care si lucrez de multa vreme, atat pentru asigurarile la calatorie, cat si pentru masini si locuinte.
Si daca pana acum nu fusese niciodata nevoie sa folosesc asigurare de calatorie pentru mine insumi (am mai folosit-o pentru Andra, care s-a imbolnavit in SUA acum multi ani, pentru Alex care s-a imbolnavit in Doha, etc.), iata ca in urma cu 5 luni, mi-a venit si mie randul.
Eram in Dubai, in vacanta de ziua mea cu familia, iar intr-o dimineata m-am trezit cu ochii rosii si umflati, nu ii mai puteam deschide si ma usturau, asa ca am mers la medic acolo. Mi s-a pus diagnosticul de conjunctivita bilaterala acuta si mi s-au dat niste medicamente. Pentru acest consult privat am platit, bani pe care ulterior i-am solicitat de la Groupama, intrucat facusem asigurare de calatorie. Sincer sa fiu, eram curios care mai e intreg procesul de recuperare a banilor de la asigurator, cat e de simplu sau complicat, cat dureaza, ce trebuie sa fac, cat de mare e bataia de cap, daca trebuie sa ma deplasez undeva etc.
Cum a decurs procesul de recuperare a banilor cand am avut o dauna la Groupama?
Am intrat pe site-ul Groupama sa vad ce trebuie sa fac si am vazut optiunea ‘’Notificare daune online’’, ceea ce presupunea ca pot sa fac totul din spatele calculatorului, nu trebuie sa ma duc nicaieri sa depun tot felul de hartii.
De pe acea pagina mi-am ales optiunea de Notificare evenimente pentru Asigurari de Sanatate, Calatorii sau Accidente si, exact cum scria si pe site-ul lor, mi-a luat cam 5 minute sa completez toate informatiile si sa atasez documentele necesare.
Este nevoie doar de numarul politei de asigurare, o adresa de email functionala, le-am dat detalii despre evenimentul petrecut (cand s-a intamplat, unde, ce s-a intamplat, ce a zis medicul etc), copie CI, raportul medical, factura de la clinica si dovada platii si apoi trimiti notificarea online.
Practic, ai 4 pasi de facut:
1. Iti dai acordul GDPR de prelucrare a datelor
2. Completezi informatiile despre polita (categoria si tipul de polita – in cazul meu era asigurare de calatorie individuala, numar polita, CNP si data eveniment)
3. Completezi informatiile despre eveniment (cand s-a petrecut, unde, ce s-a intamplat, care a fost diagnosticul etc.)
4. Autoconstatare – aici incarci orice alte documente le-ar fi utile celor care verifica, mai poti furniza si alte informatii si trimiti totul.
Interfata e prietenoasa, usor de folosit si intuitiva. Las mai jos niste printscreen-uri despre cum arata platforma unde “lucrezi’’ cand notifici o dauna la Groupama.
.




–
Ce a urmat dupa ce am facut notificarea de dauna la Groupama? In cat timp am primit banii?
In aceeasi zi am primit pe mail confirmarea automata ca s-a inregistrat notificarea si cei din echipa de daune mi-au mai cerut doua documente:
1. Formularul de eveniment completat si semnat, olograf sau digital
2. Copie CI – pentru ca eu uitasem sa o atasez pe site
3. Dovada achitarii serviciilor medicale – nici pe aceasta nu o atasasem pe site
Mai jos si un printscreen cum arata emailul/confirmarea inregistrarii daunei + formularul de eveniment ce trebuie completat si semnat, plus un tabel cu toate documentele necesare intocmirii dosarului de dauna in functie de evenimentul produs.
Am trimis si eu inapoi acele documente a doua zi si dupa nici 24 de ore am primit email prin care mi-au confirmat ca in urma evaluarii a fost aprobata plata indemnizatiei de asigurare. Banii mi-au intrat in contul pe care il indicasem eu.
Practic, am facut notificarea de dauna online pe 26 februarie, am primit confirmarea ca imi vor returna banii pe 28 februarie, iar pe 4 martie aveam banii deja in cont.
.





A fost mult mai simplu decat ma asteptam. Nu stiu cum e la alti asiguratori, asa cum ziceam la inceput am folosit doar serviciile Groupama de multi ani, dar am ramas placut impresionat. Bravo, asa da!
Nu a fost nevoie să îi anunți pe ei și să te redirecţioneze ei la un furnizor de servicii agreat?
(author)
@ Petrus: Nu. Asta ar fi fost cazul doar daca as fi vrut decontare directa cu furnizorul, ca sa nu mai platesc eu. Asa eu am ales varianta de a achita eu si mi-am recuperat banii cand m-am intors in tara.