excursii-razvan-pascu

Mi-am petrecut aproape doua luni din acest an in Maldive, un loc superb de vacanta, perfect atat pentru familiile cu copii, cat si pentru grupuri de prieteni sau, bineinteles, cupluri. Este o destinatie care merita pe deplin si pe care o recomand mai ales celor care cauta relaxare deplina, servicii de calitate si conexiuni bune de zbor. Cu siguranta voi mai organiza calatorii de  grup in Maldive si voi reveni cu mai multe impresii aici, pe blog.

Si pentru ca din Maldive v-am aratat zeci de fotografii frumoase, dar nu am apucat inca sa va povestesc despre zborul pana acolo, am decis sa scriu acest material. Va voi povesti, in principal, despre compania aeriana si motivele pentru care am optat pentru acest zbor pentru mare parte din grupul nostru de turisti, despre cum s-a desfasurat totul avandu-i si pe cei mici cu noi, dar si despre escala in conditii de “pandemie”. 

.

Perspectiva zborului in pandemie pare mai complicata atunci cand esti acasa si te gandesti “cum va fi”. La fata locului, insa, lucrurile arata complet diferit. Cel putin noua asa ni s-a parut. 

Cum a fost zborul spre Maldive cu Turkish Airlines?

Am ales sa calatorim spre Maldive cu Turkish Airlines, in principal datorita orarului de zbor favorabil, dat fiind ca in grup au fost si multe familii cu copii, dar si pentru ca intotdeauna mi s-au parut mai putin obositoare zborurile de seara/noapte decat cele pentru care trebuie sa te trezesti foarte de dimineata. Calatoria noastra a fost compusa din doua segmente de zbor de seara / noapte, Bucuresti – Istanbul si Istanbul – Male.

.

Am avut o escala de putin peste doua ore in Istanbul, suficient timp pentru a tranzita aeroportul nou fara sa alergam. Despre aeroport o sa va povestesc intr-un articol separat.

Zborul spre Male a durat aproximativ 8 ore si s-a desfasurat pe timpul noptii. Copiii au dormit neintorsi si noi, adultii, am ajuns odihniti la destinatie. Am fost extrem de norocosi sa fim upgradati la Business Class si a fost pentru prima data cand am testat serviciul de Business de pe zborurile Turkish Airlines, despre care va voi povesti putin mai tarziu in acest material. 

.

Ce masuri de preventie impotriva COVID se iau pe zborurile Turkish?

Unul dintre cele mai “disputate” subiecte in contextul pandemiei a fost cel al sigurantei zborurilor din perspectiva COVID, iar eu am facut tot timpul parte din tabara celor care sustine ca ar alege oricand sa zboare cu avionul cu peste 100 de persoane decat sa mearga cu autocarul cu alti 20-30 de pasageri. De ce? E foarte simplu: aerul din avion este filtrat si steril in proporție de 99.97%, dar si reimprospatat la fiecare 2-3 minute. Plus de asta, multe dintre destinatii sau chiar companiile aeriene solicita test la imbarcare, astfel ca ma simt mult mai in siguranta si mai linistit. Pe langa aceste aspecte, am fost curiosi sa vedem si ce masuri de precautie suplimentare iau cei de la Turkish Airlines pentru a asigura calatorii in siguranta pentru toti pasagerii. 

Asa cum ne asteptam, totul a fost impecabil si respectat cu strictete. Iata ce am observat:

1. La imbarcare, ofera gratuit fiecarui pasager un kit ce include masca de protectie, dezinfectant si servetel antibacterian. Va imaginati ca eram si noi blindati cu tot ce trebuie, dar este foarte bine ca ofera acest kit si ca se asigura astfel ca toti pasagerii au masca de protectie si dezinfectant. 

2. Solicita purtarea mastii de protectie pe tot parcursul calatoriei tuturor pasagerilor si recomanda schimbarea mastii dupa 4 ore de zbor. Am avut peste 30 de zboruri de cand a inceput pandemia si nu toate au excelat din acest punct de vedere. Nu de putine ori am vazut turisti care purtau masca necorespunzator, ori chiar profitau de fiecare ocazie pentru a o inlatura de tot, iar stewarzii nu le atrageau atentia. Ei bine, la Turkish nu m-am “lovit” de o astfel de situatie. Chiar pot spune ca m-a impresionat gradul de responsabilitate al pasagerilor Turkish. Nu am vazut pe nimeni care sa nu poarte masca sau sa o poarte incorect.

3. Aeronavele sunt supuse unor procese ample de curatare si dezinfectare, iar aerul de la bord este mai uscat si reimprospătat rapid cu ajutorul performantelor filtre HEPA.

4. Ofera dezinfectant in orice spatiu comun al aeronavei.

5. Descurajeaza plimbarile prin avion, pentru siguranta tuturor pasagerilor. 

6. Au inlaturat materialele promotionale si revistele printate pe care le puneau anterior la dispozitia pasagerilor, inlocuindu-le cu versiunea digitala, disponibila atat pe ecranele din scaune, cat si in aplicatia PressReader 24h inainte si dupa zbor. 

7. Au adaptat serviciile la bord, astfel incat sa diminueze interactiunea in timpul servirii mesei, oferta de catering a fost simplificata, iar produsele sunt servite in cutii speciale.

8. Eforturi suplimentare sunt luate si in afara duratei propriu-zise a zborului, in timpul intregului proces de check-in, imbarcare, transfer sau debarcare. 

Pe langa toate aceste masuri luate de reprezentantii companiei, si noi am facut tot ce a tinut de noi pentru a mentine siguranta atat a noastra, cat si a celor din jur, cum facem de fiecare data. Am dezinfectat toate suprafetele din zona scaunelor noastre, inclusiv cotiere, masa, buzunarul scaunului, telecomanda, ecranul si, mai ales, partea metalica a centurii de siguranta. 

Si pentru ca tot a venit vorba de siguranta noastre in timpul zborurilor, va las mai jos si doua dintre filmuletele lor de security, care mie mi s-au parut un bun exemplu de „asa da” pentru pasageri de toate varstele.

.

.

Cum sunt conditiile la Business Class pe zborurile Turkish Airlines?

Intr-adevar, atat pentru mine, cat si pentru ceilalti colegi ai mei din industrie, este dificil sa povestesti despre un produs exclusivist fara sa pari arogant, dar imi doresc sa demitizam impreuna ca ce este scump este rau sau, mai precis, ca cine isi permite un produs sau un serviciu scump epateaza. 

Cel mai bun argument pe care l-as putea da celor care si-ar permite sa cumpere Business Class, dar nu inteleg de ce sa faca aceasta investitie, este aspectul practic: linistea si confortul de care ai parte, care in contextul pandemic sunt cu atat mai importante.

Si realitatea este ca in ultimul an, din feedback-ul grupurilor pe care le-am organizat eu, locurile in cabina Business au fost extrem de cautate si primele vandute. Motivele sunt diverse de la persoana la persoana. Cei mai multi o fac din motive medicale, pentru ca nu pot sau nu le este ok sa doarma pe scaunul de Economy. Altii o fac din nevoia de liniste si de confort, cabina de business reprezentand cam 10-15% din totalul pasagerilor unui avion. Dupa declansarea pandemiei, cei mai multi calatori aleg Business Class pentru ca se simt mai in siguranta. 

De asemenea, daca va permiteti acest upgrade, il recomand mai ales pentru zborurile de lunga durata. Pentru noi a fost ideal sa putem sa ne odihnim, fiind si cu cei mici alaturi de noi, astfel incat, cand ajungem la destinatie sa nu simtim oboseala diferentei de fus orar. Inseamna sa incepi vacanta odihnit si „sari” peste timpul necesar readaptarii, atunci cand ajungi foarte obosit la destinatie.

Va las mai jos si un alt video facut de cei de la Turkish Airlines in 2017, unde prezinta experienta Business Class pe un zbor cu Boeing 777-300 ER.

.

Din experienta noastra, va pot spune ca zborul Business Class pe aeronavele Turkish Airlines are cateva particularitati foarte faine:

1. Scaunul care se transforma intr-un pat de 193 cm lungime, complet plat, cu doua laterale care iti ofera intimitate si cumva te protejeaza de miscarea din avion. Insotitorii de bord iti aduc o perna, o protectie pentru scaunul de avion si o pilota si te ajuta sa iti pregatesti “patul”. Pentru mine, care trebuia sa fiu fresh pentru turistii mei din prima secunda in care am coborat din avion, a fost minunat sa am acces la toate aceste facilitati. 

.

2. Sistemul de iluminare inteligent care nu deranjeaza vecinul de scaun si nici tu nu esti deranjat de lumina vecinului.

3. Ecranul touch screen cu o multime de jocuri, filme si muzica. Ca si in cazul luminii, ecranul este gandit in asa fel incat vecinul de scaun nu poate fi deranjat de lumina ecranului tau. 

.

4. Meniul variat, cu optiuni delicioase inclusiv pentru copii. 

.

5. Mici cadouri care fac viata mai frumoasa, in special copiilor. 

La toate acestea se adauga bineinteles check in preferential, bagaje mai multe incluse in pretul biletului de avion si acces la business lounge.

Iar la final va las si un video care sumarizeaza actiunile intreprinse de cei de la Turkish Airlines in an pandemic. Mie mi s-a parut tare fain. Sper sa va placa!

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!