Daniel Truica Vola.ro

Vola.ro, cel mai mare portal de turism din Romania, a raportat afaceri in crestere pentru anul 2015, ajungand la o cifra de afaceri totala de 63,25 milioane de euro pentru activitatea companiei in cele patru tari in care opereaza: Romania, Polonia, Ucraina si Vietnam. 

Doar in Romania, Vola.ro a vandut anul trecut bilete de avion, vacante, city break-uri si alte servicii turistice care au insumat 42,47 milioane euro (echivalentul a 188,8 milioane lei), aceasta reprezentand o crestere de peste 54% fata de anul 2014, cand platforma online inregistra o cifra de afaceri de 27,51 milioane euro (122,3 milioane lei). Astfel, Vola.ro a incheiat cel mai bun an de pana acum si isi pastreaza pozitia de lider in rezervari turistice online in Romania.

Biletele de avion raman cele mai cumparate produse turistice in mediul online 

In 2015, volumul vanzarilor de bilete de avion pe platforma Vola.ro a crescut cu aproximativ 70% fata de anul 2014,  in timp ce numarul city break-urilor rezervate de romani a crescut cu  40%, iar segmentul vacantelor de tip tour-operator a inregistrat un avans de 150% fata de anul precedent.

Cati romani platesc cu cardul pentru produse turistice?

O alta tendinta observata de Vola.ro in decursul anului trecut este ca 2 din 3 clienti care cumpara online produse turistice prefera sa achite cu cardul. Fie ca este vorba de un card de debit sau credit, peste 65% dintre clientii Vola.ro au ales aceasta metoda de plata-instant. Din cei 35% ramasi, mare parte au incheiat tranzactia tot online, folosind transferul bancar prin servicii de online banking sau chiar criptomoneda Bitcoin. Doar o mica parte dintre turistii care au calatorit in 2015 cu Vola.ro au optat pentru o metoda de plata offline, precum plata la sucursala unei banci, la sediul agentiei din Bucuresti sau la terminalele ZebraPay din tara.

Estimare: Crestere de pana la 40% in 2016 

Pentru 2016, Vola estimeaza o crestere de 30-40% pentru platforma din Romania, ajungand astfel la o cifra de afaceri de 55-60 milioane euro, iar la nivel de grup estimarea pentru 2016 este de peste 85 milioane euro.

Principala parghie de crestere va ramane vanzarea biletelor de avion, la care se va adauga si cea a pachetelor de tip city break si tour-operator. In acest scop, de la inceputul acestui an, Vola.ro a integrat oferte de la principalii tour-operatori de pe piata, devenind revanzator pentru pachete de tipul vacantelor charter in Grecia, Spania sau Turcia.

Vola.ro este cea mai mare agentie online de turism din Romania, avand, inca de la infiintare, o dinamica exploziva, atat ca cifra de afaceri, cat si ca numar de angajati si clienti. Vola.ro este prima companie din Romania care a fost clasata pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, in topul Deloitte Technology Fast 50, in Europa Centrala. In 2015, Vola Romania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 42,47 milioane de euro, inregistrand o crestere de 54% fata de 2014, iar la nivel de grup cifra de afaceri a fost de 63,25 milioane de euro. Anul trecut, Vola.ro a primit o investitie de 5 milioane euro din partea 3TS Capital Partners, acelasi fond care a mai investit in Romania in Elefant.ro, InternetCorp, Zoot si Vector Watch.

3 comentarii

  1. 18.03.2016 la 17:15

    E super tare, felicitari. Sper sa ajungem si noi cei mai tari in domeniul nostru.

  2. 30.03.2016 la 13:04

    Confirm! Sunt seriosi!
    Am fost prin intermediul lor in 2 plimbari scurte de 3 zile.

  3. Nicoleta Leontescu
    04.11.2016 la 20:16

    Buna ziua! Numele meu este Nicoleta Leontescu si tocmai m-am intors alaturi de familia mea si de un alt cuplu de prieteni dintr-un city break in Malta. Vreau sa va spun ca am fost foarte dezamagita de cei din cadrul firmei ” Vola” deoarece ceea ce mi-au spus operatorii la telefon nu a coincis cu realitatea. In primul rand mi-au spus ca avem voie cu bagaje de mana „normale „in timpul zborului, iar inainte cu 2 zile intreband pe cineva din cadrul companiei aeriene am aflat ca de fapt lucrurile stau total altfel, ca nu avem voie decat cu un rucsac foarte mic. In ceea ce priveste cazarea ,la Hotelul Plaza – Sliema, Malta, a fost cu mult sub asteptari: mizerie, praf, prosoape murdare si patate, lenjerie patata, fara frigider in camera ( in situatia in care eram cu un bebelus de 7 luni), aer conditionat nefunctional etc… Am ramas cu un gust amar dupa aceasta experienta cu aceasta agentie online