fbpx
excursii-razvan-pascu

03.25 – Suna alarma. Inca o zi inceputa inainte de rasaritul soarelui. La prima raza de lumina trebuie sa fiu deja in masina, in drum spre aeroport, ca scoasa din cutie. Ce conteaza ca e mijlocul noptii si ca as mai fi dormit?!

04.25 – Dupa un mic dejun rapid si o cafea extra strong, totul se schimba cand imbrac uniforma. Parca viata e subit mai frumoasa si mai generoasa. Am incredere si in mine si in cei din jur. Rujul completeaza tinuta perfecta, iar bagajul imi aduce zambetul pe buze. Am impachetat de cu seara costumul de baie, palaria de plaja, crema de protectie si pantalonii scurti. Cam asta e tot ce am nevoie pentru 48 de ore in Mauritius. Ma rog, si un set in plus de uniforma!

05.00 – Ajung la aeroport. Ahhh..imi era dor de zumzetul si agitatia pe care o creaza aeroportul. Atatia oameni care se grabesc catre un loc nestiut. Atatea povesti, atatea vacante sau calatorii de afaceri. Fiecare are drumul lui, iar noi, stewardesele, suntem acolo ca sa le facem calatoria cat mai placuta. Aeroportul, e ca a doua casa.

05.10 – Crew Check–in. Briefing room 25. O masa dreptunghiulara, mare, cu vreo 16 persoane de jur imprejur. Incepe safety briefing-ul. Seful de cabina se prezinta, la fel si noi. E prima oara cand imi vad colegii. Suntem vreo 18.000 de insotitori de bord, asa ca nu ne cunoastem intre noi si de fiecare data, zburam cu un alt echipaj. Dupa ce ne prezentam, suntem informati despre numarul de pasageri, tipul avionului, probleme care ar putea sa apara pe zbor si urmeaza intrebarile pentru fiecare membru al echipajului. Safety Briefing-ul (sau punerea unei intrebari pentru fiecare steward) are ca scop reimprospatarea memoriei vizavi de tipul de avion pe care zbori in acea zi si intrarea in starea necesara de atentie, pentru job.

05.25 – Capitanul vine si ne prezinta starea vremii de pe ruta si durata zborului, apoi plecam cu totii spre aeronava. Se merge in grup, asa e in aviatie: echipajul sta impreuna. De asta intorc toti capul cand vad 18 persoane, imbracate la fel, zambind, purtand cu mandrie aceeasi uniforma, trecand prin aeroport.

05.40 – Ne urcam in avion, inaintea pasagerilor. Avem acum cam 20 de minute inainte sa incepem boarding-ul. Ne luam frumos pozitiile alocate in timpul briefing-ului (fiecare la cate o usa din avion) si incepem safety and security search-ul. E partea cea mai serioasa a jobului nostru, chiar daca o facem in fiecare zi, inainte de fiecare zbor. Partea asta tine de siguranta ta si a pasagerilor. Daca nu e facuta cum trebuie, riscam nu doar sa ne pierdem slujba, ci riscam siguranta intregului echipaj si a aeronavei. Abia dupa verificarea detaliata a avionului si a echipamentelor de urgenta si salvare, incepem imbarcarea.

06.00 – Boarding. E momentul ala in care pasagerii pasesc in avion, iar noi, cu un zambet larg, ii intampinam si ii asiguram ca totul va merge perfect pe durata zborului. In timp ce zambim trebuie totusi sa fim atente la potentiale riscuri: pasageri bolnavi, intoxicati de alcool, scandalagii. Toate problemele care pot sa apara pe zboruri pot fi preintampinate daca suntem vigilenti in timpul imbarcarii. Nu vrei sa pleci la drum cu pasageri problematici.

06.45 – Dupa multe bagaje urcate in compartimente, mame cu copii in brate, pasageri rataciti care nu isi gasesc locul, incepem service-ul PREDEPARTURE. Le dam prosoape umede ca sa se improspateze, jucarii si carti pentru copii, apa cui are nevoie si ne asiguram ca toata lumea are casti si paturi, pentru zbor.

06.55 – Cabin Crew Boarding is Completed! Asiguram toate usile, se fac procedurile de pe pista si, dupa ce securizam cabina si ne asezam pe jumpseat, decolam. Avem acum vreo 10 minute de respiro, pe scaun…In timpul asta, pilotii au de munca! Se zice ca cele mai periculoase momente ale unui zbor sunt primele 3 minute de la decolare si ultimele 8 minute, inainte de aterizare!

07.05 – Zborul va dura aproape 5 ore. Cinci ore de munca, pentru 2 zile in Paradis! Munca propriu zisa de pe zbor, pentru o astfel de destinatie, nu e extrem de dificila. Asta pentru ca, intr-o insula insorita, majoritatea celor care calatoresc intr-acolo sunt cupluri de tineri casatoriti, in luna de miere. Sunt atat de obositi dupa nunta, incat de cele mai multe ori dorm pe tot parcursul zborului. Totusi, ne place ca pe langa service-ul normal oferit tuturor, mancare, bautura, etc, sa le putem face mici surprize: un pahar de sampanie, o prajitura speciala sau o poza ca amintire.

12.00 – Incepem pregatirile pentru aterizare. Cum se aprinde semnul „cuplati-va centura de siguranta”, iar capitanul anunta ca incepem coborarea pentru ca ajungem in 30 de minute, incepe forfota in avion. Subit, toti pasagerii simt nevoia sa se ridice (in loc sa se aseze), sa se duca la toaleta, sa isi puna ceva in bagaje. Intr-un final, ne asiguram ca toata lumea este securizata, in scaun, putem comunica cockpit-ului – „Cabin Secured” si ne pregatim de aterizare. Mai mult de jumatate dintre pasageri sunt atintiti spre geam: insulele Mauritius ofera o priveliste magnifica…

12.30 – Pasagerii, incantati de vacanta care ii asteapta, coboara, rand pe rand, din avion. Noi, ne pastram zambetul, desi au trecut deja 9 ore de cand am plecat de acasa. Urmatoarele 10 minute ni le petrecem verificand avionul dupa obiecte sau bagaje uitate/lasate in avion. Dupa incheierea procedurilor, ne strangem si noi bagajele si pornim, impreuna, spre punctul de frontiera.

12.45 – Punctul de frontiera – locul „special” unde trecem mult mai repede decat ceilalti, avand o poarta separata pentru echipaj. Cand esti insotitor de bord, incepi sa te obisnuiesti cu intrarile speciale, portile speciale, reducerile, discounturile pentru crew, etc. Aici incepe partea frumoasa a meseriei de stewardesa.

13.20 – Acum incepe rasfatul pe care il ofera jobul de stewardesa. Un hotel de 5 stele, cu piscina privata, jacuzzi, masaj inclus. O plimbare cu barca, la apus, vizitarea unor insule la rasarit. Fructe de mare, o baie de soare si multa voie buna. Un zbor usor, pentru o destinatie perfecta. 48 de ore de RAI.

E drept ca esti singur in toate aceste destinatii si ca mereu comanzi la restaurant pentru unul singur si faci poze fara sa fii cu vreun prieten, in poate cel mai romantic loc de pe planeta. Insa o meserie de stewardesa, in Orient, nu e pentru toata viata. Asa cred eu. E pentru o perioada a vietii in care vrei sa calatoresti, sa te distrezi, sa vezi lumea si sa cunosti oameni noi. Sa dormi mereu in alt hotel, sa mananci tot soiul de vietati si sa te bucuri de fiecare moment frumos. Sa faci mii de poze si sa iti amintesti, peste ani, despre cea mai frumoasa perioada a vietii tale.

Daca te-am convins ca merita sa ajungi stewardesa si iti doresti o cariera in acest domeniu, vino la prima conferinta „Cum Ajungi Stewardesa„, din 21 Iunie, de la JW Marriott, unde specialisti in domeniu te vor sfatui ce si cum sa faci, ca sa obtii jobul visurilor tale. Te vor invata cum sa te imbraci, cum sa te coafezi, cum sa vorbesti si cum sa spui ceea ce vor ei, de fapt, sa auda, de la angajatul ideal. Daca ai picat mereu interviurile de angajare si nu stii de ce, fostii insotitori de bord te pot lamuri.

Detalii si inscrieri aici.

5 comentarii

  1. victoria
    15.06.2014 la 12:16

    :))) de vis! Ai uitat sa mentionezi si partea cealalta in care nu vezi decat avion, aeroport si camera de hotel sau partea in care te simti ca o chelnerita printre nori.

  2. Cristi
    15.06.2014 la 12:59

    Pai de fapt este doar o chelnarita, dincolo de descrierea romantica a unei curse long haul cu turisti mai degraba de tip charter. Asa ca mai putin service business, mai multi purtatori de sosete cu sandale.

  3. Andreea Elena
    16.06.2014 la 21:35

    Daca ti se face rau in avion, sau exista o situatie de urgenta, sa vezi cum se schimba „chelnarita printre nori” Vei ramane surprins cate a fost invatata sa faca si cate poate sa faca! O zi buna!

  4. 17.06.2014 la 00:44

    Care e virsta maxima acceptabila pentru jobul de stewardesa?

  5. George
    17.06.2014 la 09:56

    Da, foarte frumos, recrutare de personal, dar nu am vazut sa se pomeneasca de problemele circulatorii ce apar din cauza diferentelor de presiune, de problemele osoase ce apar in timp, nu a auzit nimic nici de problemele de odihna provocata de diferenta de fus orar sau de riscul ridicat de inbolnaviri, de gradul ridicat de risc in caz de atac terorist, de faptul ca esti „pensionat” cu forta si fara pensie inainte de 40 de ani si nici de alte aspecte ca de exemplu cerintele impuse legate de aspectul fizic sau stilul de viata, de apropouri sexuale si tot felul de gesturi denegratoare si multe, multe altele.. Si astea sunt doar cele observate de mine, un barbat din afara campului de lucru…

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]