Saptamana trecuta am fost in China, la Shanghai, impreuna cu cativa jurnalisti romani, pentru a participa la un eveniment organizat de compania aeriana Air France pentru jurnalisti de pe toate continentele. „Subiectul” a fost re-lansarea clasei „La Premiere”, echivalentul First Class, superior Business Class atat ca pret, cat si confort sau calitate.
Noua cabina „La Premiere” se adreseaza unui segment elitist care apreciaza luxul si calitatea zborului in conditii ultra-luxury. Este un segment de public care continua sa creasca in Europa de Est, Romania fiind principala piata din regiune, chiar si inaintea Poloniei.
Compania Air France a relansat la Shanghai clasa „La Premiere” intr-un eveniment urias si bine organizat, in care atentia la detalii s-a vazut pana la cel mai inalt nivel. Noua campanie de comunicare „France is in the air” a fost un alt subiect care s-a discutat, Air France dorind sa devina compania aeriana preferata de catre chinezi pe relatia cu Europa. Jean-Marie Massaud, designer-ul francez care a conceput cabina “La Premiere”, a vorbit despre pasiunea lui pentru Air France pe care o are inca de la varsta de 10 ani, dar si despre detaliile de care a tinut cont atunci cand a proiectat noul First Class pentru compania franceza.
Air France KLM este compania aeriana din Europa care duce cei mai multi pasageri in China, avand 88 de zboruri pe saptamana intre China si aeroporturile din Paris sau Amsterdam. Impreuna cu partenerii lor, China Southern si China Eastern, opereaza pana la 135 de zboruri pe saptamana spre China.
Relatiile diplomatice dintre China si Franta au fost deschise de catre generalul Charles de Gaulle, prima ruta Paris-Shanghai fiind realizata de catre Air France in anul 1966, urmata de catre KLM in anul 1999. Această istorie comuna a creat un atasament intre personalul Air France si China, in zilele noastre existand o cerere puternica din China pentru clasa “La Premiere”, aceasta crescand cu peste 50% in ultimii ani. De aceea si locatia care a fost aleasa pentru anuntul acestei lansari: Shanghai.
Clasa “La Premiere”
“Clasa La Premiere este cel mai bun produs pe care il poti gasi in Franta in materie de design, lux, intimitate, calitate, etc.”, asa si-a inceput discursul Bruno Matheu, directorul diviziei lung-curier din cadrul Air France. “La Premiere” a fost proiectata in stransa legatura cu clientii, designerii sau specialistii in ergonomie. Creata special pentru confortul si intimitatea pasagerilor, aceasta clasa dispune de tacamuri din argint, bucatarie frantuzeasca rafinata, caviar, geamuri care au paravanele actionate electric, produse Givenchy, posibilitatea de a combina cabinele cate doua, usb, prize sau locuri pentru depozitarea sacourilor.
Scaunele au un design ergonomic, cu suport lombar integrat, acces direct la culoarul central, avand posibilitatea de a se transforma intr-un pat complet plat de peste doi metri, demn de cele mai mari hoteluri. Cotierele sunt complet retractabile si ofera un spatiu vast. In cazul in care pasagerul este gata pentru a merge la culcare, echipajul instaleaza o saltea pe scaun, pentru un confort impecabil. Vizavi de scaun se gaseste un taburet care permite pasagerului sa invite un oaspete la cina sau pur si simplu la o conversatie.
In timpul zborului, cu ajutorul unei perdele reglabile, calatorul poate decide daca doreste sa se izoleze total sau partial de restul cabinei, bucurandu-se astfel de un spatiu privat de 3 metri patrati. Este un concept unic si indraznet, oferind fiecarui pasager libertatea de a alege nivelul preferat de intimitate. Acest spatiu se schimba in functie de dorintele pasagerilor.
Noile produse si servicii cuprind sosete, papuci, pilote, fete de perna, pijamale, lampi de noptiera sau propriul dulap. Si toaletele au fost reproiectate, designul lor fiind adus in aceeasi linie cu cabina. Exista o chiuveta Corian, un dulap care contine produse cosmetice, oglinzi cu iluminare integrata sau o oglinda cosmetica.
Dintre orasele chinezesti care vor beneficia de avioane avand acest tip de cabina se numara Beijing, Shanghai, dar si orasul-stat Hong Kong. Sectiune “ La Premiere” va avea atat lounge-ul din Shanghai, in parteneriat cu China Eastern, cat si aeroportul din New York, locuri special dedicate clientilor care calatoresc in acest tip de cabina.
Washington, New York si Los Angeles reprezinta o treime din traficul “ La Premiere” cu plecare din Paris.
76 de cabine vor echipa in prima faza 19 avioane Boeing 777-300, primul zbor cu noua cabina fiind programat pentru luna septembrie. La fiecare 5 pasageri va exista un insotitor de zbor, clasa “ La Premiere” avand si servicii personalizate – de exemplu daca esti jucator de golf vei primi ziare specializate, drumul spre aeroport este asigurat cu o limuzina (care te duce direct la scara avionului), etc.
Atentia la detalii se poate observa la tot pasul, am testat noua cabina „La Premiere” si arata intr-un mare fel. Zonele mixte formate din lemn si metal, precum si pielea de caprioara care se regaseste pe tetiere, cotiere sau spatiile de depozitare ofera o nota de rafinament si eleganta. Clasa “ La Premiere” reprezinta mai mult decat un loc, este un adevarat apartament privat in avion. As zbura oricand cu placere in acest tip de cabina, insa, desigur, locurile sunt pentru cei cu dare de mana, intrucat un bilet in aceasta clasa nu va fi deloc ieftin. Ceea ce poate fi de inteles din ratiuni de business, intrucat un avion care zboara intercontinental va avea doar 4 astfel de cabine, investitia fiind de aproape un milion de euro pe bucata. Targetul il reprezinta directorii generali sau CEO in companii mare care zboara pe rute intercontinentale la intalniri de business sau oameni de afaceri foarte bogati. De asemenea, cei de la Air France spuneau ca ii targeteaza si pe cei care isi permit sa inchirieze avioane private, asigurandu-i ca in acest tip de cabina pot gasi un confort sporit fata de cel oferit de private-jet-uri si servicii la fel de bune.
Clasa “ La Premiere” in cifre:
– 50 milioane de euro investite in noile cabine
– doar 4 cabine/ avion,
– patul are o lungime de 2 metri si o latime de 77 cm, ocupand 4 ferestre, deci practic minim 12 locuri
– suprafata totala este de 3 metri patrati
– dispune de cel mai mare ecran din industria aviatica, diagonala de 61 cm
– 1 insotitor de zbor la fiecare 5 pasageri
Mai multe detalii puteti citi pe Wall-Street.ro
Cu astfel de conditii cred ca zborul capata alt inteles daca stai sa te gandesti, ori te gandesti la rasfat ori la atentie maxima.
Ma intreb oare daca cu aceste performante daca se poate oferi si un zbor mai rapid.
Si la turbulente se trezesc…