Ieri a inceput la Romexpo o noua editie a Targului de Turism al Romaniei, insa din pacate eu nu voi fi acolo in aceasta primavara. S-a potrivit ca perioada fix peste cursurile mele de MBA, iar la cat de complicat mi se pare modulul de Finante, ar fi fost imposibil sa ma invoiesc si sa lipsesc.
Din partea Travel Communication a trecut Andra pe la targ ieri dimineata pentru cateva intalniri cu parteneri, iar colegul meu Alexandru a fost dupa-amiaza, a facut cateva fotografii si a scris impresiile de mai jos ca sa le fie utile celor care inca nu au ajuns la Romexpo. Sper sa va foloseasca.
–
Cel mai asteptat eveniment turistic al anului a inceput ieri la Romexpo. Agentiile de turism si-au pregatit ofertele de vara cu reduceri semnificative (40 – 50%), iar regiunile turistice din Romania si Oficiile de Turism din strainatate isi promoveaza evenimentele si locurile speciale.
Intrarea costa 15 lei de persoana, iar programul de vizitare este urmatorul: 13-15 martie intre orele 10:00-18:00, 16 martie intre orele 10:00-16:00. Parcarea costa 3 lei/ ora.
Agentiile au venit cu oferte turistice interesante, atat pentru Romania, cat si pentru strainatate, incluzand destinatii exotice, croaziere, turism cultural sau rural. Se pot face pachete personalizate, cu facilitati incluse pentru familii, tineri sau pensionari.
Cele mai des intalnite reduceri sunt de 15-20%, dar unele agentii au si pana la 50% reducere. Alte agentii ofera o reducere suplimentara in luna martie pentru doamne/domnisoare, reducere in valoare de 25 euro, aceasta oferta fiind valabila numai pentru familii sau cupluri.
Pentru ca miza agentiilor de turism importante este sa isi vanda mare parte din pachetele de vara pe perioada targului, prezentarea agentiilor si tur-operatorilor a fost atent calculata si pregatita.
Top 5 grupuri de turism din Romania, Happy Tour, Christian Tour, Paralela 45, TUI Travel Center si Perfect Tour au avut si la aceasta editie a targului cele mai animate standuri. Happy Tour, pe langa prezenta lui HAPPYsor si a unui stand mare si colorat, a lansat conceptul #happytourcity, adica “orasul vacantelor fericite”. La standul Christian Tour am facut cunostinta cu noile mascote ale agentiei, familia de suricate, care promoveaza un nou set de produse ale agentiei, produse turistice dedicate familiei. TUI Travel Center ne invita sa visam la vacanta de vara cu sezlonguri si mingi pentru apa. Paralela 45 avea armata de consultanti pregatita sa ofere informatii despre vacante turistilor interesati, iar Perfect Tour si-a creat conceptul de targ in jurul ofertelor la Disneyland, ei fiind agentia oficiala a Disneyland in Romania. Destul de agitate mi s-au parut si standurile Kusadasi, cu multe oferte pentru sezonul de vara, Accent Travel, Cocktail Holidays sau Mareea (pozitionat strategic). La standul Eximtur un fotograf profesionist facea poze vizitatorilor si le printa, schimband insa fundalul si proiectandu-te in vacanta.
Din nou avem o prezenta buna din partea anumitor regiuni turistice din Romania, unele care s-au prezentat ca la carte, cu standuri create special pentru eveniment, cu tot felul de surprize pregatite vizitatorilor si multe brosuri, dar si standuri clasice, a caror prezenta nu impresioneaza.
La capitolul ASA DA, as mentiona standul Alba Iulia, care cu fiecare an ce trece face o treaba din ce in ce mai buna, standul judetului Neamt si al Sibiului. La capitolul ASA NU as mentiona Baile Herculane, „Izvoarele de aur de la Baile Olanesti”, mare parte dintre Consiliile Judetene sau Complexul Carstic Ponoare, deloc atractive si aflate intr-un loc izolat.
S-a imbunatatit prezenta Oficiilor de Turism straine, si doua new entry-uri pe care le-am identificat sunt: Marocul, cu un stand micut, dar bine realizat, cu un cantaret care facea atmosfera si o doamna care facea tatuaje cu henna, dar si Oficiul de Turism al Malaeziei. Grecia a avut un stand foarte mare si bine realizat; la fel si Ungaria.
Ofertele pentru destinatiile turistice sunt pentru toate buzunarele, de la turism in Romania, Grecia, Turcia si pana la destinatii exotice.
–
foarte rau ca au pus taxa pe parcare
o masura complet neinspirata! renuntarea la invitatiile gratuite online a generat
”aglomeratia” de la standurile firmelor de turism! pozele si reportajele tv sunt edificatoare!
cred ca se putea face o exceptie pentru pensionari,elevi,studenti!