Mi-am propus ca anul acesta sa ajung pentru mai mult timp la Timisoara si cu siguranta voi mai ajunge cel putin o data. Si pentru ca pana acum nu am scris prea multe impresii despre orasele din vestul Romaniei, am ales pentru astazi sa scriu despre orasul care a luat nastere in campia Banatului, intre raurile Timis si Bega, oras care odata cu 1989 este numit „Primul Oras Liber” al Romaniei.

Interesant este ca Timisoara este un oras despre care oamenii care locuiesc sau au locuit acolo (dintre cei pe care ii cunosc eu) au numai cuvinte de lauda despre oras, lucru care se intampla destul de rar in Romania. Asta pentru ca probabil este orasul din Romania care se apropie cel mai mult de unul al Europei dezvoltate; tocmai de aceea i se si spune „Mica Viena„.

Cum sa iti petreci o zi in Timisoara?

In inima orasului se afla Piata Unirii in care o imagine interesanta ofera Catedrala Catolica fata in fata cu Biserica Ortodoxa Sarba. In aceeasi Piata se afla si Domul Romano Catolic, Palatul Baroc (care acum gazduieste Muzeul de Arta) sau Monumentul Sfintei Treimi.

Din Piata Unirii se poate continua plimbarea pe strada Palanca catre Muzeul Etnografic al Banatului, care merita vizitat. Un alt loc reprezentativ pentru deschiderea catre multiculturalitate a timisorenilor este si Marea Sinagoga din strada Marasesti, construita in 1865. Mergand din Piata Unirii spre Piata Libertatii veti trece pe langa Primaria Veche a orasului, construita in 1734, si veti ajunge in locul in care a fost torturat si omorat eroul revoltei taranesti de la 1514, Gheorghe Doja.

Un alt loc pe care merita sa il vedeti este Teatrul National si cladirea Operei. De fapt aici este si locul unde mii de oameni s-au adunat in 1989 pe 16 Decembrie sperand la o Romanie libera si mai buna. Si oricat ar parea de banal, sunt lucruri pe care ar trebui sa nu le uitam pentru ca datoram multe acelor oameni. Catedrala Ortodoxa Mitropolitana se afla in Piata Victoriei si este, poate, cel mai important edificiu din Timisoara. Are 9 turle si alte 4 mini-turle, iar clopotele sale au fost facute dintr-un material adus din Indonezia.

Must-see in Timisoara

Practic cele mai importante obiective din Timisoara, care ar merita vizitate sunt: Castelul Huniazilor, Pomul Breslelor, Bastionul, Palatul Dicasterial, Piata Domului, Statuia Ciumei, Palatul Baroc Sinagoga, Piata Libertatii, Statuia Sfantului Nepomuk (realizata la Viena in 1756), primaria veche, Piata Operei si Catedrala Ortodoxa.

Cum ajungeti la Timisoara?

Depinde de zona din care sunteti. Daca sunteti din Iasi sau Constanta e putin probabil sa mergeti cu masina, pentru ca drumul e lung. Eu am ajuns cu avionul, insa cu masina din Bucuresti faci cam 10-11 ore. Am zburat cu Carpatair, dar si Tarom are zboruri Bucuresti-Timisoara (pretul este 100-110 euro dus-intors, ca majoritatea biletelor interne).

Unde gasiti cazare in Timisoara?

Pentru cazare in Timisoara puteti incerca apartamentele in regim hotelier Vidican. Practic, e vorba de o serie de apartamente care se inchiriaza in regim de hotel astfel incat la sosire primesti cheile si esti „stapan” pe acel apartament pana la plecare. Aceasta forma de inchiriere a apartamentelor pe termen scurt de catre cei care calatoresc cu afaceri sau pentru turism este o practica foarte uzitata in strainatate si incepe sa prinda teren si in Romania, intrucat preturile oferite sunt de multe ori mai mici decat la hotelurile cele mai ieftine, iar conditiile sunt in general cel putin de hotel de 3 stele. Apartamentele in regim hotelier Vidican au intre 1 si 5 camere, iar daca sunteti un grup mai numeros cu siguranta acest tip de cazare in Timisoara poate fi mai avantajos. Preturile le puteti vedea aici, iar pentru detalii despre apartamente click aici.

Ce mai puteti vedea in apropiere?

La doar 30 de km de Timisoara se afla Cramele Recas, intr-un peisaj cu dealuri domoale. Traditia cramelor este de peste 500 de ani si se stie ca plantatiile au fost extinse de colonistii germani la indemnul curtii imperiale de la Viena.

Un filmulet din Timisoara gasiti mai jos

* multumesc pentru fotografii timisorencelor Adriana si Alina.

21 comentarii

1. 20.05.2011 la 06:54

Timisoara e un oras foarte frumos. Din pacate nu am mai ajuns in ultimul timp. 🙁
    Exista in urma cu cativa ani un tren de noapte ce pleca seara din Bucuresti si dimineata ajungea in gara din Timisoara. Nu stiu daca mai exista, dar era destul de ok.

2. 20.05.2011 la 07:13

E multă vreme de când am vizitat Timişoara. Îmi amintesc că m-au impresionat ca aspect două construcţii: Bastionul şi Biserica evanghelică…sau anglicană ?…Nu îmi amintesc exact, dar era toată în marmură albă şi domnea acolo linişte şi pace.

3. rizica
    20.05.2011 la 09:30

Mi-a placut Timisoara dar e drept ca demult n-am mai ajuns prin Banat…

4. Laura
    20.05.2011 la 09:32

Acum doua saptamani am fost la Timisoara si azi mi-a facut placere sa citesc articolul tau. Orasul e minunat, ai impresia ca esti in alta tara, atat din punct de vedere al locurilor, cat si din punct de vedere al oamenilor!

5. amarie vasile
    20.05.2011 la 09:52

Exemplul pozitiv al Timisoarei fara indoiala ca va fi urmat, dovedind inca o data adevarul rostit in 1989 :
    „Azi in Timisoara, maine-n toata tara!”.

6. Alexandra
    20.05.2011 la 10:13

Foarte frumoasa Timisoara, n-am mai fost de vreo 2 ani, dar intotdeauna ma intorc cu placere. N-am vizitat toate locurile descrise de tine, dar cele la care am fost, mi-au placut mult.

7. Onet Ciprian
    20.05.2011 la 11:15

Bine ai venit si in Banat, pacat ca nu vizitezi si Aradul care e numai la 50 km de Timisoara, ai ce vedea si in Arad, cu trenul nu faci nici o ora, Daca te hotarasti trimite-mi un email si te duc la toate obisectivele turistice.
    Un weekend placut

8. Carmen G.
    20.05.2011 la 11:25

Ca timisoreanca, ma bucur tare mult ca „orasul meu” e apreciat si iubit !

9. Razvan Pascu
    (author)
    20.05.2011 la 11:37

@ Ciprian: multumesc, o sa tin minte invitatia ta pentru cand mai ajung! 🙂

10. 20.05.2011 la 17:39

Merita vazut si Parcul Rozelor. De fiecare data cand ajung in oras dau o fuga sa vad pavilioanele albe, de lemn, cu bancute, pe care se catara trandafirii rosii. E prima imagine care-mi vine in minte atunci cand aud de Timisoara 🙂

11. Alina
    20.05.2011 la 18:21

Foarte frumos articolul! Felicitari!

Timisoara este un oras foarte frumos care merita vizitat cu siguranta!

12. Razvan Pascu
    (author)
    20.05.2011 la 18:22

@ Alina: multumesc pentru fotografii. 🙂

13. gavry
    22.05.2011 la 13:30

pe mine timisoara nu m-a impresionat f tare..iar asta cu mica viena e trasa cam mult de par..

14. SORIN
    23.05.2011 la 14:19

ii foarte fain la Cimishoara, eu ajung des ca locuieste fratele acolo plus ca am si o proprietate in zona campusului…doar ca nu am vizitat niciodata orasul pe indelete ca un turist, am cumparat de curang un ghid cu Romania si mi.am propus sa vizitez cu el in mana toate orasele arhicunoascute dar defapt ignorate. in plus o sa tiparesc si aceasta frumoasa postare.

15. Bogdan
    24.05.2011 la 21:00

Da, intr-adevar, Timisoara e un oras foarte frumos. Si cu oameni mult mai civilizati decat in alte parti sau orase ale tarii. L-am vizitat si eu de cateva ori si am ramas uimit de felul in care se comporta timisorenii si cat de mult isi iubesc orasul. Parca totul e mult mai calm in acest oras. eu ma intorc cu placere de fiecare data.

16. 26.05.2011 la 15:47

Vom ajunge si noi saptamana viitoare in premiera. Ne sunt de mare folos recomandarile tale.

17. panait elena
    06.06.2011 la 20:59

datorita acestui articol mai facut sa vreau sa merg in timisoara. sper sa ajung acolo in vara asta

18. Pana Carmen Gabriela
    19.06.2011 la 11:56

N-am fost niciodata in Timisoara, dar mi-ar placea sa vizitez orasul cu toate obiectivele sale turistice si, pentru ca iubesc frumusetile naturii, cel mai mult as vrea sa calatoresc cu masina pana acolo, desi drumul de la Fetesti ar fi covarsitor, dar minunat.

19. 17.07.2011 la 22:20

M-am nascut la Fetesti, locuiesc in Bucuresti, drumul de la Fetesti la Timisoara este unul lung, dar plin de frumos, intreaga Romanie ti se arata, in prea plinul ei, in frumusetea ei regasita, de la campie la munte si iar la campie nu poate fi decat frumos. depinde daca alegi traseul pe Deva sau pe Craiova. Eu il recomand pe cel pe Craiova ca rapiditate si pe cel pe Deva ca frumusete desi Orsova e un loc ce merita vazut la fel si Lugojul, cel mai frumos oras din Romania dupa parerea mea, podul de fier si Timisul ce curge agale este pumctul forte.
    Timisoara m-a dezamagit la prima mea vizita grabita, de atunci am revenit de multe ori la interval scurt de tim si am invatat sa o pretuiesc si sa vorbesc ca acolo, sa conduc prin Timisoara cu mersul meu salbatic de Bucuresti, am invatat locuri, oameni, piatete, mancaruri, un loc ce trebuie sa-l vizitezi repetat pentru a-l intelege!

20. rin_so
    06.11.2011 la 18:21

Am trait in timi si e superb, un alt fel de ROMANIA. Oamenii is altfel, insa sa nu va imaginati ca nu is tot romani cu defecte, dar vor si reusesc adesea sa fie mai buni. Ca un punct de atractie ceva mai recent esti si parcul de la intrarea in timisoara, pe malul Begai, cel care imita Stonehenge-ul din Anglia.must-see

21. 09.09.2015 la 19:51

Am stat o lună (vara aceasta, din iunie până-n iulie) în Timișoara. Pe lângă faptul că am vizitat obiectivele amintite de tine, am descoperit lumea underground de aici, suflul nonconformist, proaspăt și tineresc, despre care am aflat că e ceva specific orașului.M-a fascinat de asemenea diversitatea activităților și evenimentelor care se organizează. E imposibil să te plictisești într-un asemenea loc. Într-adevăr, poate e și efectul faptului că s-a ridicat la anumite standarde europene, candidând și pentru capitală culturală europeană. Oricum, rămâne un oraș superb în care mă voi reîntoarce cu drag!
    Felicitări pentru articol, Răzvan!

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!