Ideea acestui articolul mi-a venit sambata seara, dupa ce am fost prezent la concertul Eros Ramazzotti, datorita invitatiilor oferite de prietenii de la EuropaFM, cel mai ascultat post de radio din Romania. Concertul a fost absolut deosebit, Ramazotti fiind un artist desavarsit care are o voce unica si stie sa faca si show. Este unul din preferatii mei, alaturi de Craig David si Robbie Williams si l-am apreciat sambata foarte mult pentru faptul ca s-a straduit sa invete cateva cuvinte in limba romana. Detalii despre concert si o scurta inregistrare aici.
Revenind la subiectul de astazi, concertele au luat amploare de 1-2 ani, chiar si in timp de criza. Mari artisti precum Madonna, Depeche Mode, Shakira, Kylie Minogue, Metallica, Iron Maiden, AC/DC, Bob Dylan, Eric Clapton, Aerosmith sau The Rolling Stones au umplut stadioanele din Romania, pretul biletelor ajungand chiar si la 500 RON. Desi unii artisti au avut si 60.000 de spectatori, nici un concert nu ar fi profitabil pentru organizatori daca nu ar reusi sa implice si branduri importante ca sponsori. Cel mai cunoscut brand care s-a implicat in industria concertelor din Romania este Vodafone care doar la concertul The Rolling Stones a oferit o sponsorizare de 2 milioane de euro. Coca-Cola este un alt brand care sponsorizeaza concerte si chiar a organizat un eveniment: Coke Live Festival. De asemenea, ClickNet si Romtelecom s-au implicat in anii trecuti in B’estfest iar Ciuc Premium vine tare din urma cu sponsorizari si propriul eveniment, care se va desfasura chiar saptamana viitoare: Ciuc Summer Fest. Chiar si concertul Eros Ramazzotti a avut sponsori, bineinteles companii italiene: Enel si Alitalia.
Dupa numarul mare de concerte din ultima vreme deducem ca este o industrie profitabila, insa organizarea unui astfel de eveniment este si o mare responsabilitate, iar asocierea cu branduri puternice care sa sponsorizeze evenimentul este singura posibilitate de profit pentru organizatori, in conditiile in care aproximativ 40% din pretul biletelor merge la stat (ca taxe), iar onorariile artistilor sunt colosale.
Am calatorit in peste 110 tari si o fac mereu cu aceeasi placere, dedicare si sete de cunoastere. Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea intr-un job care ma face fericit. Cel mai fericit ma fac, insa, cei doi baieti ai mei, Alex si Vlad, de la care imi amintesc zilnic despre copilarie.
Sunt consultant in marketing turistic, antreprenor implicat in mai multe business-uri din diverse domenii de activitate, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, mai multe companii. Organizam evenimente corporate pentru companii mari, suntem specializati pe PR si Marketing in Turism, iar de 3 ani am dezvoltat o divizie de real-estate care vinde proprietati Premium in Dubai.
Am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA).
Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga. Am zburat atat de mult pe toate continentele incat as fi putut face ocolul Pamantului la Ecuator de peste 250 de ori. In ultimii 8 ani am calatorit cu peste 5000 de romani in vacante premium pe care le-am organizat impreuna cu partenerii mei prin toata lumea, in locuri exotice si indepartate. In 2019 am primit premiul “Travel Personality of the Year” de la FORBES Romania.
Acesta este blogul meu personal, unde scriu ceea ce simt si ce gandesc si unde am diverse colaborari cu branduri care isi doresc sa se asocieze cu imaginea mea si a familiei mele. De 14 ani acest blog si paginile de Social Media ale mele au adunat o comunitate de peste 500.000 de romani inteligenti si sunt locuri de intalnire pentru oamenii de bun simt, optimisti, iar subiectele abordate sunt exclusiv de calatorie, premium lifestyle, business si antreprenoriat.
10 comentarii
capo
12.07.2010 la 09:31
Parerea mea este ca nu onorarile sint mari, deoarece un NUME in muzica nu se face ca la noi, pe sintetizatoare si cu silicoane ci cu VOCE si MELODI care ramin in mintea oamenilor mult dupa ce alte „cintecele” cintate o vara dispar. Nu poti sa pretinzi ca Metallica, Iron Maiden, AC/DC, Bob Dylan, Eric Clapton, Aerosmith sa cinte la pret de ….Guta. Mari sint taxele (40% cum spuneai) dar nu e de mirare intr-o tara in care nu este necesara cultura.Ramine doar sa ne rugam ca firmele cu valoare adevarata sa continue sa sustina aceste evenimente iar noi sa tinem seama de faptul ca ei se implica spre deosebire de alti in momentul in care alegem un produs sau un serviciu.
gabbis
12.07.2010 la 10:01
Chiar am observat prezenta pe scena romaneasca a unor nume de talie internationala si ma gandam daca li se merita sa vina in Europa de Est sa concerteze..In ultima vreme mai ales, trupe de rock consacrate au fost cred rand pe rand prezente..Sa nu uitam ca vine Iron Maiden la Cluj luna viitoare..Orcium e de apreciat stradania sponsorilor si al organizatorilor, in principal..Iar noua spectatorilor, multa, multa distractie…
Intr-adevar se fac bani frumosi pe nisa asta de business ca event organiser. De fapt orice event organiser poate castiga bani frumosi. Va zic oarecum din experienta asta.
Depinde acum si la ce nivel. Cand vorbesti de milioane de euro ai o responsabilitate enorma si trebuie sa ai si o echipa mai mult decat apta.
Industria concertelor, am observat si eu, are mari cresteri in Romania si in Europa de Est. Probabil ca au inteles faptul ca se poate castiga foarte bine si aici si mai mult, artistii sunt foarte asteptati de fani.
Ar fi interesant de postat un astfel de plan de afacere pe blogul tau. (hint:D)
Succes Razvan si la cat mai multe articole bune !
Genoveva
12.07.2010 la 12:19
Din pacate, costul biletelor este inaccesibil pentru marea majoritate a populatiei…
Iulia
12.07.2010 la 19:43
Ma bucur ca se mai organizeaza astfel de evenimente si pe timp de criza!
@ capo: totusi onorariile artistilor sunt foarte mari pentru Romania. se percep aceleasi onorarii precum in afara insa pretul biletelor este mai mic, iar capacitatea stadioanelor … de fapt care stadioane?!
rizica
12.07.2010 la 21:12
SE PERCEP ACESTE ONORARII PENTRU CA PUBLICUL ROMAN SE DUCE LA CONCERTE, ESTE UN PUBLIC RECERTIV SI INTELIGENT, PAREREA MEA…
irina
13.07.2010 la 16:47
Nu stiam aceste amanunte…de culise. Foarte util articolul, ca de obicei. Ai dreptate cu perioada de criza, dar e mai mult criza pentru noi, decat pentru ei( ma refer la cantareti).
bratu ioana
18.07.2010 la 18:11
Este o industrie, adevarat dar tot firme cu profit isi permit astfel de sponsorizari, exista o inginerie finanaciara devereme ce sponsorii sunt tot cei cu bani – ca si in fotbal – mai mult decat reclama- profit!
Este un fel de intoarcere de fonduri tot catre ei, cat!?
Dar intr-un final ne bucuram de concertele la care nu am fi avut acces altfel! pentru ca in strainatate biletele sunt mult mai scumpe! Asta e! dansul piguinului!:)
Burtea Maria
21.07.2010 la 04:06
Razvaneee…cum invarti cutitu in rana….Suntem inebuniti dupa concerte….cu criza asta…am scurtat lista.Drum,cazare,bilete…
Materialele postate pe acest site imi apartin in totalitate sau apartin colaboratorilor mei si se afla sub protectia Legii Dreptului de Autor. Preluarea lor se poate face doar cu acordul scris al autorului si cu citarea sursei. La sfarsitul fiecarei preluari de text trebuie sa existe un link catre acest blog.
Parerea mea este ca nu onorarile sint mari, deoarece un NUME in muzica nu se face ca la noi, pe sintetizatoare si cu silicoane ci cu VOCE si MELODI care ramin in mintea oamenilor mult dupa ce alte „cintecele” cintate o vara dispar. Nu poti sa pretinzi ca Metallica, Iron Maiden, AC/DC, Bob Dylan, Eric Clapton, Aerosmith sa cinte la pret de ….Guta. Mari sint taxele (40% cum spuneai) dar nu e de mirare intr-o tara in care nu este necesara cultura.Ramine doar sa ne rugam ca firmele cu valoare adevarata sa continue sa sustina aceste evenimente iar noi sa tinem seama de faptul ca ei se implica spre deosebire de alti in momentul in care alegem un produs sau un serviciu.
Chiar am observat prezenta pe scena romaneasca a unor nume de talie internationala si ma gandam daca li se merita sa vina in Europa de Est sa concerteze..In ultima vreme mai ales, trupe de rock consacrate au fost cred rand pe rand prezente..Sa nu uitam ca vine Iron Maiden la Cluj luna viitoare..Orcium e de apreciat stradania sponsorilor si al organizatorilor, in principal..Iar noua spectatorilor, multa, multa distractie…
Intr-adevar se fac bani frumosi pe nisa asta de business ca event organiser. De fapt orice event organiser poate castiga bani frumosi. Va zic oarecum din experienta asta.
Depinde acum si la ce nivel. Cand vorbesti de milioane de euro ai o responsabilitate enorma si trebuie sa ai si o echipa mai mult decat apta.
Industria concertelor, am observat si eu, are mari cresteri in Romania si in Europa de Est. Probabil ca au inteles faptul ca se poate castiga foarte bine si aici si mai mult, artistii sunt foarte asteptati de fani.
Ar fi interesant de postat un astfel de plan de afacere pe blogul tau. (hint:D)
Succes Razvan si la cat mai multe articole bune !
Din pacate, costul biletelor este inaccesibil pentru marea majoritate a populatiei…
Ma bucur ca se mai organizeaza astfel de evenimente si pe timp de criza!
(author)
@ capo: totusi onorariile artistilor sunt foarte mari pentru Romania. se percep aceleasi onorarii precum in afara insa pretul biletelor este mai mic, iar capacitatea stadioanelor … de fapt care stadioane?!
SE PERCEP ACESTE ONORARII PENTRU CA PUBLICUL ROMAN SE DUCE LA CONCERTE, ESTE UN PUBLIC RECERTIV SI INTELIGENT, PAREREA MEA…
Nu stiam aceste amanunte…de culise. Foarte util articolul, ca de obicei. Ai dreptate cu perioada de criza, dar e mai mult criza pentru noi, decat pentru ei( ma refer la cantareti).
Este o industrie, adevarat dar tot firme cu profit isi permit astfel de sponsorizari, exista o inginerie finanaciara devereme ce sponsorii sunt tot cei cu bani – ca si in fotbal – mai mult decat reclama- profit!
Este un fel de intoarcere de fonduri tot catre ei, cat!?
Dar intr-un final ne bucuram de concertele la care nu am fi avut acces altfel! pentru ca in strainatate biletele sunt mult mai scumpe! Asta e! dansul piguinului!:)
Razvaneee…cum invarti cutitu in rana….Suntem inebuniti dupa concerte….cu criza asta…am scurtat lista.Drum,cazare,bilete…