Diverse
Cat valoreaza reteaua de socializare Facebook?
Scris de Razvan Pascu
03.03.2010
Reteaua de socializare Facebook are peste 350 de milioane de utilizatori activi si venituri estimate de 400 milioane de dolari in 2009. In ultimele luni numarul de utilizatori a crescut exponential. Care este reteta succesului? Cum se poate asa ceva?
Mark Zuckerberg are 25 de ani si este fondatorul Facebook. Se considera ca sta pe un munte de bani de cel putin 2 miliarde de dolari si ca ar fi cel mai tanar miliardar din topul Forbes din SUA. Pagina sa de Facebook este urmarita de 459.000 de fani. In Romania, sunt in jur de 500.000 de conturi de Facebook, ca sa nu mai vorbim de cele de Hi5, site care are un trafic urias in Romania (60 de milioane de vizite in ianuarie). De Craciun, cel mai vizualizat site din Romania a fost Hi5, iar Facebook s-a numarat printre primele 5, fapt ce semnifica foarte clar apetitul pentru socializare a romanilor, desi doar o treime dintre romani au acces la internet.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare Compete Inc, citat de San Francisco Chronicle, link-urile postate de prieteni pe Facebook genereaza mai mult trafic decat cautarile prin motoare de cautare, acesta fiind si unul dintre motivele pentru care Google a lansat de curand Buzz, un serviciu de socializare inclus in Gmail.
Conform estimarilor, Facebook valoreaza intre 14-15 miliarde de dolari, un pret exact neputand fi stabilit intrucat compania nu este inca listata la Bursa. Cert este ca gigantul Microsoft a investit in actiuni Facebook, stabilind atunci pretul companiei la 15 miliarde de dolari, valoare care a scazut la 10 miliarde de dolari atunci cand Digital Sky Technologies a profitat de criza si a cumparat actiuni de 200 milioane de dolari, la un pret mai mic decat Microsoft.
De ceva timp mi-am facut un cont pe reteaua de socializare Facebook. De felul meu nu sunt atat de deschis spre astfel de retele de comunicare, iar pana de curand nu am avut nici un fel de cont pe astfel de retele pentru ca timpul nu prea imi permite. Acum insa am cont de Twitter aici, cont de Facebook aici si cont de LinkedIn aici, iar pe Facebook am inceput si o campanie de promovare pentru un proiect personal din online. Chiar voi scrie intr-o zi despre rezultatele acestei promovari si daca se merita sau nu.
Voi cum socializati ? 🙂
Razvan Pascu
Despre mine:
Am calatorit in peste 90 de tari si o fac mereu cu aceeasi placere, dedicare si sete de cunoastere. Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea intr-un job care ma face fericit. Cel mai fericit ma fac, insa, cei doi baieti ai mei, Alex si Vlad, de la care imi amintesc zilnic despre copilarie. Sunt consultant in marketing turistic, antreprenor implicat in mai multe business-uri din diverse domenii de activitate, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, mai multe companii. Sotia mea si echipa ei se ocupa de agentia de Evenimente Corporate, PR si Marketing Travel Communication Romania. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA).
Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga. Am zburat atat de mult pe toate continentele incat as fi putut face ocolul Pamantului la Ecuator de peste 250 de ori. In ultimii 4 ani am calatorit cu peste 2000 de romani in vacante premium pe care le-am organizat impreuna cu partenerii mei prin toata lumea, in locuri exotice si indepartate. In 2019 am primit premiul “Travel Personality of the Year” de la FORBES Romania.
Imi place mult Romania si sunt printre cei care se simt bine in tara lor. Am devenit antreprenor dupa ce am lucrat 8 ani in 2 multinationale din Bucuresti, iar acum la traininguri sau in emisiuni TV le vorbesc angajatilor din corporatii si antreprenorilor despre echilibrul Work-Life si despre intraprenoriat.
Acesta este blogul meu personal, unde scriu ceea ce simt si ce gandesc si unde am diverse colaborari cu branduri care isi doresc sa se asocieze cu imaginea mea si a familiei mele. De 10 ani acest blog si paginile de Facebook si Instagram ale mele au adunat o comunitate de peste 300.000 de romani inteligenti si sunt locuri de intalnire pentru oamenii de bun simt, optimisti, iar subiectele abordate sunt exclusiv de calatorie, premium lifestyle, business si antreprenoriat. Am doi copii minunati si o sotie fantastica, impreuna cu care calatoresc prin toata lumea si alaturi de care am aflat cum bucuriile simple sunt cele care te fac fericit cu adevarat. Impreuna, incercam sa le insuflam romanilor pasiunea pentru calatorii si bucuria de a-si umple cartea de memorii cu amintiri de prin toate tarile Pamantului.
feisbuc nu valoreaza nimic…
da doar senzatia ca valoreaza ceva … pentru ca da senzatia ca socializezi …
🙂 Corect.
„Feisbuc” nu valoreaza nimic, in schimb Facebook valoreaza foarte mult… 🙂
Intr-adevar aceste retele de socializare au ajuns sa produca foarte multi bani pentru ca oamenii le folosesc foarte mult. E mult mai usor sa fii prieten pe internet cu cineva decat in realitate. Totusi este interesant ca Facebook face si profit, nu stiam asta, stiam doar cazul Twitter care nu castiga nimic si ma gandeam cum rezista.
eu cred ca aceste site-uri nu sunt pentru facut bani neaparat, ci pentru ajutorul in campanii politice. ati vazut ce efect pozitiv a avut mediul online si site-urile de socializare in campania lui Obama…
Aha, deci nu mi s-a parut doar ca FB a prins amploare in ultimul timp 🙂
Nici eu nu i-am dat mare importanta, din 2007 de cand mi-am facut si eu un cont, de-abia de curand am inceput sa-l actualizez. Pe mine ma ajuta sa tin legatura cu fosti colegi, sa aflu ce se intampla nou in oras, ce se mai vinde, ma mai laud si eu la cunoscuti cu cate-o realizare :P…
Recunosc, a inceput sa-mi placa 🙂 Voi vedea cat de mult ma va ajuta si ca business tool, deocamdata e devreme sa trag concluzii.
Oricum, fata de Twitter si HI5, mi se pare mult mai ok, dar asta poate si datorita celor ce sunt prezenti in retea.
In concluzie, ne vedem pe Facebook 🙂
de vreo 10 zile mi-am facut si eu cont pe facebook…si sincer mi-a cam „mancat” din timp…si eu stau si ma intreb daca merita sau nu….sunt momente cind zica ca merita…si momente cind zic ca nu…poate ca in orele acelea decat sa ma „zbengui” pe facebook…mai bine as citi o carte…as viziona un documentar sau un film artistic. ..sau as citi pe net strict ce ma intereseaza….cred insa ca e util mai ales pentru cei care sunt persoane publice (jurnalisti, poeti, actori, muzicieni, politicieni, pasionatii de calatorii, etc.)….sa mai faca cate un anunt…etc…desi majoritatea dintre ei au blog…si cred ca pe blog informatia e mai bine structurata…cel putin din punct de vedere vizual…in final concluziile le tragem singuri….pana la urma fiecare decide daca pentru el/ea este util sau nu sa-si faca cont pe facebook…
Razvan, felicitari pentru blogul tau…am aflat multe informatii utile…
sincer eu am cont si pe facebook si pe hi5.cel de pe facebook il accesez cu aproximatie „din an in pasti „.nu ma pasioneaza.in schimb cel de pe hi5 ,l am facut cu scopul de a mentine legatura cu prietenii vechi din scoala si colegii din liceu.nu mi petrec mult timp cu aceste retele….consider ca este pierdere de vreme.intru o data pe saptamana doar sa vad ce actualizari si au mai facut prietenii mei (care mi au fost sau imi sunt prieteni in realitate nu cei virtuali pe care nu i am vazut in viata mea )prefer sa mi ocup timpul cu altceva decat cu retelele de socializare
Nu am timp de pierdut pe site-urile de socializare, asa ca nu am conturi pe aceste pagini.Sunt mai conservatoare, iar daca doresc sa gasesc anumite persoane, am alte solutii.
Mie mi se pare ca Fbook-ul este o masinarie de promovare, mult mai complicata decat lasa sa se intrevada.
Pe langa faptul ca este gratuit si poti discuta cu prieteni ‘long forgotten’ ca sa zic asa, poti sa iti pui poze si sa fii la curent cu ce mai misca prin oras (sunt evenimente, lansari de carti si alte chestii la care ai acces).
Toate brandurile care se respecta au pagini pe fbook, iar campaniile de promovare, pentru cei ce nu au bugete exorbitante, sunt binevenite. Mecanismul de promovare este foarte simplu si iti creeaza senzatia ca tu controlezi totul: pretul, perioada, locul, modalitatea samd…chiar daca in spate, au si ei mecanismele lor de control.
feisbucu valoreaza fix cat o ceapa proaspat degerata. reclamele inserate pe acolo nu ma intereseaza,daca vreau sa vb cu cineva pun mana pe mobil. dar noi nu suntem americani deci nu ne pricepem deloc 🙂
Eu folosesc Facebook si LinkedIn.
Facebookul pentru a fi in contact cu prietenii (schimbam linkuri cu subiecte interesante, mai dam de veste ce facem si tot asa) iar LinkedIn pentru particica profi din mine (mi se pare f ok daca vrea un client sa stie ce expertiza am sa poata face asta repede, si eu le caut CVul de cele mai multe ori ca sa stiu cu cine lucrez).
uite, am o intrebare: de ce pe linkedin nu ai completat profilul in intregime? sau pe public se vede doar partea cu blogul la activitate?
Am cont pe facebook , pe hi5, pe linked in si pe diverse forumuri (tot socializare sunt si alea, cred eu).
Pe primele doua tin legatura cu unele persoane aflate in afara Romaniei sau cu fosti colegi. E mult mai ieftin si mai simplu. Daca nu ne place, sa nu folosim nici emailul, nu? Ca posta clasica inca exista. 🙂
Cam pentru asta folosesc netul, in proportie de 75% (restul ar fi informarea).
Time is money, Information is the key – retelele de socializare respecta ambele reguli. Informatia ajunge mult mai repede la tine si pierzi mult mai putin timp cautand-o.
LinkedIn-ul, pentru cei care lucreaza in vanzari este mana cereasca pentru ca iti spune cu cine trebuie sa vorbesti dintr-o anumita companie si mai mult, te si poate pune in legatura cu persoana respectiva. Am observat ca mai nou, companiile de recrutare duc adevarate campanii de cautare pe linkedIn 🙂
Ma gandesc sa-mi inchid contul de hi5, pentru ca sincer, nu ma intereseaza sa „leg prietenii” (bleah) cu persoane care isi fac poze cu banii in pat sau in fata unei masini luxoase. In rest, am contul de Twitter, Facebook (ocazional si MySpace, dar ma gandesc sa-l inchd si pe acela( si blogul.
(author)
Am auzit ca intra si Twitter pe publicitate….
(author)
Corect.
(author)
Yep.
(author)
Multumesc. Te mai astept pe blog.
(author)
Si eu consider ca aceste retele inseamna timp pierdut. Dar uneori iti pot fi utile pentru ca poti intra in contact cu anumite persoane.
(author)
Interesanta comparatia ta cu ceapa 🙂
(author)
Nu am nimic de ascuns. Lucrez intr-o multinationala in domeniul financiar. Insa nu am vrut sa afisez asta pe LinkedIn.
Consider ca oricine poate afla mai multe despre mine sau despre cum gandesc chiar de pe blogul meu si de aceea nu cred ca are mare importanta sa trec unde lucrez pe LinkedIn. Plus ca nici nu vreau sa creez nici un fel de legatura intre ideile exprimate de mine pe bloguri si compania pentru care lucrez.
(author)
Nu vreau sa par snob, insa chiar nu prea imi mai dau seama cum ar fi lumea fara internet…. E uimitor cat de mult ma poate ajuta pe mine internetul in tot ceea ce fac.
(author)
Folosit cu cap si nu in exces, intr-adevar FB se transforma dintr-un loc de pierdut timpul in unul de economisit timp.
(author)
@ Alexandra: Blogul nu il inchide. Tocmai acum cand ai trecut pe domeniul propriu? 🙂
Razvan, din 2 clickuri pe profilul tau de FB mi-am dat seama unde lucrezi inainte de a te intreba:)
Eram doar curioasa de ce nu folosesti LinkedIn -ul „la capacitate maxima”…
Nu are legatura cu blogul tau, stii bine ca il apreciez foarte mult.
Am si eu un cont pe facebook. Dar nu pot intelege cum pot promova un produs acolo mai ales gratuit?
Lamuriti-ma , va rog.