excursii-razvan-pascu

Reteaua de socializare Facebook are peste 350 de milioane de utilizatori activi si venituri estimate de 400 milioane de dolari in 2009. In ultimele luni numarul de utilizatori a crescut exponential. Care este reteta succesului? Cum se poate asa ceva?

Mark Zuckerberg are 25 de ani si este fondatorul Facebook. Se considera ca sta pe un munte de bani de cel putin 2 miliarde de dolari si ca ar fi cel mai tanar miliardar din topul Forbes din SUA. Pagina sa de Facebook este urmarita de 459.000 de fani. In Romania, sunt in jur de 500.000 de conturi de Facebook, ca sa nu mai vorbim de cele de Hi5, site care are un trafic urias in Romania (60 de milioane de vizite in ianuarie). De Craciun, cel mai vizualizat site din Romania a fost Hi5, iar Facebook s-a numarat printre primele 5, fapt ce semnifica foarte clar apetitul pentru socializare a romanilor, desi doar o treime dintre romani au acces la internet.

Potrivit unui studiu al companiei de cercetare Compete Inc, citat de San Francisco Chronicle, link-urile postate de prieteni pe Facebook genereaza mai mult trafic decat cautarile prin motoare de cautare, acesta fiind si unul dintre motivele pentru care Google a lansat de curand Buzz, un serviciu de socializare inclus in Gmail.

Conform estimarilor, Facebook valoreaza intre 14-15 miliarde de dolari, un pret exact neputand fi stabilit intrucat compania nu este inca listata la Bursa. Cert este ca gigantul Microsoft a investit in actiuni Facebook, stabilind atunci pretul companiei la 15 miliarde de dolari, valoare care a scazut la 10 miliarde de dolari atunci cand Digital Sky Technologies a profitat de criza si a cumparat actiuni de 200 milioane de dolari, la un pret mai mic decat Microsoft.

De ceva timp mi-am facut un cont pe reteaua de socializare Facebook. De felul meu nu sunt atat de deschis spre astfel de retele de comunicare, iar pana de curand nu am avut nici un fel de cont pe astfel de retele pentru ca timpul nu prea imi permite. Acum insa am cont de Twitter aici, cont de Facebook aici si cont de LinkedIn aici, iar pe Facebook am inceput si o campanie de promovare pentru un proiect personal din online. Chiar voi scrie intr-o zi despre rezultatele acestei promovari si daca se merita sau nu.

Voi cum socializati ? 🙂

Razvan Pascu

27 comentarii

  1. 03.03.2010 la 08:08

    feisbuc nu valoreaza nimic…

    da doar senzatia ca valoreaza ceva … pentru ca da senzatia ca socializezi …

  2. 03.03.2010 la 09:38

    🙂 Corect.

    „Feisbuc” nu valoreaza nimic, in schimb Facebook valoreaza foarte mult… 🙂

  3. Mihai Comsa
    03.03.2010 la 09:45

    Intr-adevar aceste retele de socializare au ajuns sa produca foarte multi bani pentru ca oamenii le folosesc foarte mult. E mult mai usor sa fii prieten pe internet cu cineva decat in realitate. Totusi este interesant ca Facebook face si profit, nu stiam asta, stiam doar cazul Twitter care nu castiga nimic si ma gandeam cum rezista.

  4. Alina Trebcea
    03.03.2010 la 11:03

    eu cred ca aceste site-uri nu sunt pentru facut bani neaparat, ci pentru ajutorul in campanii politice. ati vazut ce efect pozitiv a avut mediul online si site-urile de socializare in campania lui Obama…

  5. Manu_C
    03.03.2010 la 11:22

    Aha, deci nu mi s-a parut doar ca FB a prins amploare in ultimul timp 🙂
    Nici eu nu i-am dat mare importanta, din 2007 de cand mi-am facut si eu un cont, de-abia de curand am inceput sa-l actualizez. Pe mine ma ajuta sa tin legatura cu fosti colegi, sa aflu ce se intampla nou in oras, ce se mai vinde, ma mai laud si eu la cunoscuti cu cate-o realizare :P…

    Recunosc, a inceput sa-mi placa 🙂 Voi vedea cat de mult ma va ajuta si ca business tool, deocamdata e devreme sa trag concluzii.

    Oricum, fata de Twitter si HI5, mi se pare mult mai ok, dar asta poate si datorita celor ce sunt prezenti in retea.

    In concluzie, ne vedem pe Facebook 🙂

  6. o_calatoare
    03.03.2010 la 11:45

    de vreo 10 zile mi-am facut si eu cont pe facebook…si sincer mi-a cam „mancat” din timp…si eu stau si ma intreb daca merita sau nu….sunt momente cind zica ca merita…si momente cind zic ca nu…poate ca in orele acelea decat sa ma „zbengui” pe facebook…mai bine as citi o carte…as viziona un documentar sau un film artistic. ..sau as citi pe net strict ce ma intereseaza….cred insa ca e util mai ales pentru cei care sunt persoane publice (jurnalisti, poeti, actori, muzicieni, politicieni, pasionatii de calatorii, etc.)….sa mai faca cate un anunt…etc…desi majoritatea dintre ei au blog…si cred ca pe blog informatia e mai bine structurata…cel putin din punct de vedere vizual…in final concluziile le tragem singuri….pana la urma fiecare decide daca pentru el/ea este util sau nu sa-si faca cont pe facebook…
    Razvan, felicitari pentru blogul tau…am aflat multe informatii utile…

  7. larisa
    03.03.2010 la 12:54

    sincer eu am cont si pe facebook si pe hi5.cel de pe facebook il accesez cu aproximatie „din an in pasti „.nu ma pasioneaza.in schimb cel de pe hi5 ,l am facut cu scopul de a mentine legatura cu prietenii vechi din scoala si colegii din liceu.nu mi petrec mult timp cu aceste retele….consider ca este pierdere de vreme.intru o data pe saptamana doar sa vad ce actualizari si au mai facut prietenii mei (care mi au fost sau imi sunt prieteni in realitate nu cei virtuali pe care nu i am vazut in viata mea )prefer sa mi ocup timpul cu altceva decat cu retelele de socializare

  8. rizica
    03.03.2010 la 13:25

    Nu am timp de pierdut pe site-urile de socializare, asa ca nu am conturi pe aceste pagini.Sunt mai conservatoare, iar daca doresc sa gasesc anumite persoane, am alte solutii.

  9. Andra
    03.03.2010 la 14:41

    Mie mi se pare ca Fbook-ul este o masinarie de promovare, mult mai complicata decat lasa sa se intrevada.

    Pe langa faptul ca este gratuit si poti discuta cu prieteni ‘long forgotten’ ca sa zic asa, poti sa iti pui poze si sa fii la curent cu ce mai misca prin oras (sunt evenimente, lansari de carti si alte chestii la care ai acces).

    Toate brandurile care se respecta au pagini pe fbook, iar campaniile de promovare, pentru cei ce nu au bugete exorbitante, sunt binevenite. Mecanismul de promovare este foarte simplu si iti creeaza senzatia ca tu controlezi totul: pretul, perioada, locul, modalitatea samd…chiar daca in spate, au si ei mecanismele lor de control.

  10. adriana
    03.03.2010 la 14:56

    feisbucu valoreaza fix cat o ceapa proaspat degerata. reclamele inserate pe acolo nu ma intereseaza,daca vreau sa vb cu cineva pun mana pe mobil. dar noi nu suntem americani deci nu ne pricepem deloc 🙂

  11. 03.03.2010 la 15:59

    Eu folosesc Facebook si LinkedIn.
    Facebookul pentru a fi in contact cu prietenii (schimbam linkuri cu subiecte interesante, mai dam de veste ce facem si tot asa) iar LinkedIn pentru particica profi din mine (mi se pare f ok daca vrea un client sa stie ce expertiza am sa poata face asta repede, si eu le caut CVul de cele mai multe ori ca sa stiu cu cine lucrez).

  12. 03.03.2010 la 16:03

    uite, am o intrebare: de ce pe linkedin nu ai completat profilul in intregime? sau pe public se vede doar partea cu blogul la activitate?

  13. alinutza
    03.03.2010 la 17:25

    Am cont pe facebook , pe hi5, pe linked in si pe diverse forumuri (tot socializare sunt si alea, cred eu).
    Pe primele doua tin legatura cu unele persoane aflate in afara Romaniei sau cu fosti colegi. E mult mai ieftin si mai simplu. Daca nu ne place, sa nu folosim nici emailul, nu? Ca posta clasica inca exista. 🙂
    Cam pentru asta folosesc netul, in proportie de 75% (restul ar fi informarea).

  14. Alex Mihailescu
    03.03.2010 la 18:01

    Time is money, Information is the key – retelele de socializare respecta ambele reguli. Informatia ajunge mult mai repede la tine si pierzi mult mai putin timp cautand-o.

    LinkedIn-ul, pentru cei care lucreaza in vanzari este mana cereasca pentru ca iti spune cu cine trebuie sa vorbesti dintr-o anumita companie si mai mult, te si poate pune in legatura cu persoana respectiva. Am observat ca mai nou, companiile de recrutare duc adevarate campanii de cautare pe linkedIn 🙂

  15. 03.03.2010 la 18:46

    Ma gandesc sa-mi inchid contul de hi5, pentru ca sincer, nu ma intereseaza sa „leg prietenii” (bleah) cu persoane care isi fac poze cu banii in pat sau in fata unei masini luxoase. In rest, am contul de Twitter, Facebook (ocazional si MySpace, dar ma gandesc sa-l inchd si pe acela( si blogul.

  16. Razvan Pascu
    (author)
    03.03.2010 la 19:54

    Am auzit ca intra si Twitter pe publicitate….

  17. Razvan Pascu
    (author)
    03.03.2010 la 19:55

    Corect.

  18. Razvan Pascu
    (author)
    03.03.2010 la 19:55

    Yep.

  19. Razvan Pascu
    (author)
    03.03.2010 la 19:55

    Multumesc. Te mai astept pe blog.

  20. Razvan Pascu
    (author)
    03.03.2010 la 19:57

    Si eu consider ca aceste retele inseamna timp pierdut. Dar uneori iti pot fi utile pentru ca poti intra in contact cu anumite persoane.

  21. Razvan Pascu
    (author)
    03.03.2010 la 19:57

    Interesanta comparatia ta cu ceapa 🙂

  22. Razvan Pascu
    (author)
    03.03.2010 la 20:00

    Nu am nimic de ascuns. Lucrez intr-o multinationala in domeniul financiar. Insa nu am vrut sa afisez asta pe LinkedIn.

    Consider ca oricine poate afla mai multe despre mine sau despre cum gandesc chiar de pe blogul meu si de aceea nu cred ca are mare importanta sa trec unde lucrez pe LinkedIn. Plus ca nici nu vreau sa creez nici un fel de legatura intre ideile exprimate de mine pe bloguri si compania pentru care lucrez.

  23. Razvan Pascu
    (author)
    03.03.2010 la 20:01

    Nu vreau sa par snob, insa chiar nu prea imi mai dau seama cum ar fi lumea fara internet…. E uimitor cat de mult ma poate ajuta pe mine internetul in tot ceea ce fac.

  24. Razvan Pascu
    (author)
    03.03.2010 la 20:03

    Folosit cu cap si nu in exces, intr-adevar FB se transforma dintr-un loc de pierdut timpul in unul de economisit timp.

  25. Razvan Pascu
    (author)
    03.03.2010 la 20:04

    @ Alexandra: Blogul nu il inchide. Tocmai acum cand ai trecut pe domeniul propriu? 🙂

  26. 03.03.2010 la 20:24

    Razvan, din 2 clickuri pe profilul tau de FB mi-am dat seama unde lucrezi inainte de a te intreba:)
    Eram doar curioasa de ce nu folosesti LinkedIn -ul „la capacitate maxima”…
    Nu are legatura cu blogul tau, stii bine ca il apreciez foarte mult.

  27. 05.03.2010 la 01:46

    Am si eu un cont pe facebook. Dar nu pot intelege cum pot promova un produs acolo mai ales gratuit?
    Lamuriti-ma , va rog.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!