fbpx
excursii-razvan-pascu

Va spuneam (aici) acum cateva luni de zile ca sunt, dupa parerea mea, cateva institutii ale statului care functioneaza foarte bine (CSA-ul si CSSPP-ul). Acum iata ca CSA-ul (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor) a modificat Normele privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA) in favoarea soferilor, companiile de asigurari trebuind sa le accepte si respecte.

Principalele modificari aduse acestor norme sunt:

  • Soferul (partea pagubita) are dreptul de a solicita despagubiri pentru daunele automobilului inainte de efectuarea reparatiei acestuia. Practic, intai vor fi solicitati banii si apoi va fi facuta reparatia. Suma pe care o vor primi se va calcula pe baza preturilor din service-urile auto sau din cataloage si nu va mai fi la latitudinea companiilor de asigurari. Astfel, in caz de accident nu se va mai intampla ca acum, cand exista posibilitatea sa stai cu masina in service chiar si mai multe luni, pana cand compania de asigurari plateste catre service-ul auto suma datorata.
  • Despagubirea va fi achitata in termen de maximum 10 zile de la depunerea ultimului document necesar stabilirii raspunderii si cuantificarii daunei, fata de 15 zile, cat era pana acum.
  • O alta schimbare reprezinta faptul ca asiguratorii care au suspiciuni de frauda in cazul unei daune RCA pot face investigatii, dar trebuie sa comunice in scris asiguratului si pagubitului, in termen de zece zile de la data avizarii daunei. Investigatiile nu pot dura mai mult de trei luni de la data avizarii, potrivit legislatiei in vigoare.

In plus, incepand cu 1 ianuarie societatile de asigurare aplica sistemul bonus-malus pentru stabilirea tarifelor la RCA, adica tarifele sunt mai mari sau mai mici, in functie de cat de bun sofer esti si cate accidente ai avut, iar politele se emit electronic.

Pana acum nu am avut accidente cu masina si nu a trebuit sa umblu pe la service-uri, insa cunosc multe persoane care nu au cuvinte de lauda la adresa asiguratorilor RCA, din cauza ca acestia din urma amana platile pentru repararea masinilor avariate.

Razvan Pascu

14 comentarii

  1. Matei Stefan
    24.02.2010 la 09:43

    Mi-ar lua o zi intreaga sa scriu prin cate am trecut eu cu companiile de asigurari. aceasta masura este foarte utila si buna pentru pagubiti

  2. Alina Trebcea
    24.02.2010 la 10:02

    sotul meu a avut accident cu cineva care era asigurat RCA la Astra parca. a stat vreo 2 luni in service cu masina , plus a mai durat inca mai bine de o luna pana i-a facut toate constatarile i-a cerut toate documentele , etc.

    sunt sigura ca daca dadea spaga rezolva mai repede, insa nu a vrut sa dea

  3. 24.02.2010 la 10:40

    Eu am avut probleme cu Asirom, m-au amanat 3 luni pana sa-si faca treaba…

  4. Remus
    24.02.2010 la 11:14

    asta cu emiterea politelor electronic deocamdata e o mare prostie pt ca se eimit si electronic si se emit si pe hartie normala cu sticker. adica e un fel de struto-camila. de la anul am inteles ca se vor emite exclusiv electronic…pana atunci, ca in romania….

  5. rizica
    24.02.2010 la 11:48

    Intr-adevar este o mare problema cu asigurarile.Eu am avut RCA la ASIROM si mi-am blestemat zilele pana cand mi-au aprobat decontul!

  6. 24.02.2010 la 11:50

    sa fiu sincer pina nu vad nu cred , sa aud primul care va fi in masura sa spuna „da asa este , am facut evaluarea am luat banii si acum imi repar masina”
    eu am avut si CASCO si tot am stat haaaaaaaaat timp indelungat pina s-au facut plati si am fost lovit de altcineva , eu nu am facut in 25 de ani nici un eveniment si vad ca bonbus malus nu a tinut cont de asta ci numai de ultimele 6 luni. ma rog om trai si om vedea

  7. 24.02.2010 la 12:48

    super tare. numai sa se respecte. Ca parca vad asiguratorii ca vor sa faca investigatii pentru toti clientii..si uite-asa se ajunge din nou la ce a fost:p

  8. Mihai Comsa
    24.02.2010 la 13:33

    Sa va povestesc eu ce probleme am avut cu ASIROM:

    m-a locit un distrat de circa 20 de ani mi-a dat RCA -ul lui

    am mers cu el si am facut actele si pana au facut foto si restul documentelor a durat cam o saptamana

    am dus masina la service si a stat acilo fix 45 de zile.

    nu aveau pise iar cand au avut piese si a fost gata masina, nu au platit cei de la sigurari ca sa o pot ridica.

    multa bataie de cap

  9. Mara
    24.02.2010 la 17:34

    Adevarul e ca RCA-ul a fost gandit de niste oameni tareeee suciti la minte.

    Logica economica: dau un ban, mai mult sau mai putin, cat imi permit, pentru ceva ce eu voi folosi (sau un apropiat). Daca sunt nevoit sa dau bani pentru un necunoscut, care a mai si avut ghinionul sa se gaseasca in calea mea sa puna frana sau mai stiu eu ce…cu atat mai mult ma zgarcesc.

    Astfel, de ce sa fac RCA la Omniasig, ca isi fac reclama si sunt tari, daca pretul e…maricel, cand pot sa imi fac la o bomba de companie si se descurca ala care se nimereste in calea mea…

    Complet aiurea!

  10. Victor Menghe
    24.02.2010 la 18:35

    II aud pe multi care spun ca probleme sunt doar la companiile mici de asigurari. Nu este adevarat. Pe mine m-a tinut 2 lni Alianzul in service. E foarte bine ceea ce s-a hotarat numai sa se respecte

  11. Razvan Pascu
    (author)
    24.02.2010 la 22:39

    Asa este. Deocamdata se emit atat electronic cat si pe hartie.

  12. Razvan Pascu
    (author)
    24.02.2010 la 22:41

    Da, bonus malus tine cont doar de ultimele luni. A intrat de la inceputul anului in vigoare. Ai grija sa nu faci nici de-acum inainte accidente. 🙂

  13. Razvan Pascu
    (author)
    24.02.2010 la 22:43

    Il faci pentru ca este obligatoriu.

    In ceea ce priveste pretul, ai dreptate. Nu are rost sa dai mai multi bani pe el. Si eu il fac pe cel mai ieftin.

  14. Bene Robert
    15.05.2012 la 18:31

    Vad ca e vechi postul dar totusi vreau sa va aduc de stire patenia mea.
    Am avut un accident in Dececembrie, a intrat un tampit in mine. Aveam un passat din 98 in stare perfecta de functionare, o masina faina.
    Daunele au ajuns pe la 2800 euro dupa analiaza service+asigurare.
    Mi-au decontat 1200, asa ca diferenta am platit-o eu.
    Asigurarea tipului e la Carpatica.
    Cand am sunat la ei sa-i intreb de ce nu deconteaza tot au facut apel la varsta masinii si la posibila stare tehnica a ei.
    Ma intreb oare cand inchei asigurarea de ce nu ma intreaba niciunul dintre agenti ce varsta are masina si sa platesc doar 50% din valoarea normala a asigurarii. Mi-ar placea foarte mult asa sa fie..

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]