excursii-razvan-pascu

KLM Royal Dutch Airlines va fi prima companie aeriana din lume care va face o demonstratie de zbor folosind o combinatie bio-kerosen, cu un grup select de pasageri. Zborul va avea loc chiar astazi, 23 noiembrie, si va fi operat cu un avion Boeing 747. Unul dintre motoarele avionului va functiona cu un amestec de 50% carburant bio si 50% kerosen traditional.

Obiectivul KLM este sa reduca pana in 2012 cu 3%, emisiile de carbon (chiar daca firma olandeza isi va creste operatiunile si numarul de zboruri) si cu 17% pana in 2020. Fiind una dintre cele mai mari companii din Olanda, KLM doreste sa devina un exemplu de urmat in industria aeronautica, in ceea ce priveste responsabilitatea corporativa, mai ales in domeniul protectiei mediului. Cei care doresc sa afle mai multe detalii despre planul KLM de reducere a emisiilor de carbon, o pot face aici. Eu am fost uimit sa aflu ca olandezii de la KLM pun accent pana si pe calitatea si grosimea stratului de vopsea care acopera avioanele in celebra culoare albastra, deoarece un strat mai subtire de vopsea face avionul mai usor (si consuma mai putin combustibil, reducand atat costurile, cat si emisiile degajate in mediu), iar o vopsea de calitate face ca avionul sa aiba nevoie de mai putina apa atunci cand este spalat, ceea ce, din nou, este un succes pentru mediul inconjurator si o reducere de costuri pentru companie.

KLM s-a clasat pe locul I la indexul Dow Jones pentru dezvoltare durabila, pentru al 5-lea an consecutiv. De asemenea, aripa olandeza a WWF-Worldwide Fund for Nature a votat KLM ca fiind partenerul de afaceri pentru anul 2009.

Poti calcula si tu gratuit cat CO2 (dioxid de carbon) produci – click aici (e un exercitiu interesant, va asigur – eu sunt un exemplu negativ; produc foarte mult dioxid de carbon… 🙁 ). De asemenea, de aici puteti descarca un ghid despre cum sa aveti un comportament mai „verde”.

Razvan Pascu

*Acest articol este un advertorial

0 comentarii

  1. rizica
    23.11.2009 la 10:45

    Excelenta initiativa KLM!

  2. Alina Trebcea
    23.11.2009 la 10:53

    Mie WWF mi se pare una dintre cele mai corecte asociatii, le-am urmarit actiunea din din Romania si inclusiv am semnat intr-o campanie a lor pe internet.

  3. Maia
    23.11.2009 la 11:59

    Cum sa spun..este foarte bine ca se incerca macar o evolutie si in plan aviatic de la combustibilul normal, poluant spre bio – insa, mai avem mult pana acolo. Plus de asta, vedem la masini cat de greu se lasa oamenii convinsi sa isi achizitioneze masini electrice

  4. Alexandra Negrea
    23.11.2009 la 12:01

    mi-am calculat si eu amprenta de carbon si este intr-adevar un exercitiu interesant. insa m-am intristat cand am vazut ca amprenta mea este mai mare decat a 80% din populatie 🙁

  5. Mihai Bucov
    23.11.2009 la 14:34

    Sa ne gandim totusi cat polueaza un avion prin celelalte 3 motoare care merg cu kerosen traditional… E intr-adevar un inceput, dar e unul timid

  6. 23.11.2009 la 16:10

    Mai ca imi vine sa ma mut in Olanda. Acolo se face, intr-adevar, ceva, pentru omul de rand, pentru mediul inconjurator, pentru imbunatatirea calitatii vietii.

  7. Amarie
    23.11.2009 la 17:48

    Am descarcat ghidul despre cum sa avem un comportament mai “verde”.
    Locuind la tara la casa particulara, e mai greu cu calculul bioxidului de carbon.
    Foarte interesant articolul!

  8. Cristi Copsa
    23.11.2009 la 17:51

    aici ai dreptate: eu doar ce m-am intors de la Amsterdam si tin sa va spun ca am ramas impresionat. trecand peste faptul ca au si ei lichelele lor si ca poate prea multa libertate strica (mi s-au oferit pe strada droguri si fete), Olanda si Amsterdam sunt locuri in care autoritatile pun mare pret pe timpul liber si pe calitatea vietii. de la oamenii la costum care circula pe biciclete nu pentru a face economie la transport ci poate tocmai pentru ca gandesc eco, si pana la astfel de exmple de companii; au toata admiratia mea

  9. Mara
    23.11.2009 la 18:02

    Oricum, deocamdata suntem green doar cu vorba. Vezi in Bucuresti traficul infernal pe rute de altfel perfect accesibile cu metroul, Magheru, Catargiu, Aviatorilor samd…alegerea transportului in comun pt drumurile zilnice ar fi un inceput bun. Desi as putea fi carcotasa, nu o sa fiu si vreau doar sa remarc ca in ultimii ani, transportul in comun bucurestean s-a inbunatatit vizibil. Metroul vine cam la 2 minute, dimineata cel putin, iar RATB-ul e mai confortabil 🙂

  10. Lau
    24.11.2009 la 00:02

    De apreciat strategia KLM. Desigur, cu ocazia asta devin si mai cunoscuti si apreciati in intreaga lume, dar, macar e lucru bun ca devin cunoscuti pe meritul lor!

    Referitor la faptul ca esti „exemplu negativ”, spune-ne si noua cat ai scos, ca sa stim si noi cum ne „definim”! 🙂 Eu am scos 3,304 / an. O fi bine…o fi rau..tu sa-mi zici!

  11. Razvan Pascu
    (author)
    24.11.2009 la 00:44

    Yep.

  12. Razvan Pascu
    (author)
    24.11.2009 la 00:46

    La fel si eu 🙁

  13. Razvan Pascu
    (author)
    24.11.2009 la 00:46

    Cam asa este.

  14. Razvan Pascu
    (author)
    24.11.2009 la 00:49

    Nu imi mai amintesc cat am scos, dar mi-a scris ca sunt sub 85% din populatia lumii… 🙁

    KLM a terminat zborul, a fost un succes, au zburat cu 40 de oameni deasupra Olandei. Toata lumea a ajuns ok la sol si acum pun pariu ca multe alte companii vor prelua initiativa. „Virgin” al lui Richard Branson sigur vor fi printre primii.

  15. Manu_C
    24.11.2009 la 16:08

    Fac ce fac olandezii astia si iar vin cu o initiativa buna 🙂 . Am totusi o intrebare: acel combustibil bio nu necesita prea multe resurse pentru producere? Din pacate am tot citit ca cele mai multe abordari pentru producerea de combustibili ecologici necesita utilizarea unei cantitati insemnate de resurse neregenerabile (vezi combustibilii din rapita). Ar fi excelent daca au dezvoltat o alta modalitate pt. asta si chiar as vrea sa aflu mai multe, n-am gasit detalii pe site-ul lor.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]