Voi incepe articolul cu cateva date de actualitate din Formula 1 si il voi termina cu ceva care in mod sigur o sa va placa (razboiul media dintre marii giganti auto-cu fotografii):
Formula 1 este probabil unul dintre sporturile in care se invart cei mai multi bani. Masinile puternice, orgoliile managerilor de mari companii, renumele pilotilor si banii sponsorilor sunt instrumentele care definesc acest sport in care veniturile sunt estimate la peste 1,5 miliarde de euro iar cursele sunt transmise in peste 150 de tari.
Acum cateva luni ING anuntase ca se va retrage din Formula 1 incepand cu anul urmator, refuzand sa mai sponsorizeze echipa Renault dupa 3 ani de contract. Motivele par sa fi fost atat dorinta de reducere a costurilor cat si schimbarea strategiei de marketing a grupului financiar olandez. Zilele acestea, BMW a fost al doilea mare constructor (dupa Honda, in decembrie 2008) care a anuntat ca se retrage din competitie, motivele oficiale fiind schimbarea strategiei si re-alocarea resurselor pentru dezvoltarea tehnologica. BMW a debutat oficial in F1 in 1982.
Pe de alta parte, dupa accidentul lui Felipe Massa (Ferrari) din Ungaria de saptamana trecuta, echipa Ferrari a gasit cel mai bun inlocuitor posibil: Michael Schumacher. Acesta s-a retras din competitie in 2006, dar lucra in continuare ca si consilier in cadrul echipei. El va fi platit cu 3,5 milioane de euro pentru a concura in Marele Premiu al Europei si spune ca s-a intors "din loialitate fata de echipa", acum, cand acestia sufereau de pe urma accidentului lui Massa.
Mai jos aveti unul dintre "razboaiele" media intre gigantii auto:
1. Audi afiseaza un panou gigant si provocator legat de concurentul BMW pe care scrie "Your move, BMW" (Urmeaza mutarea ta, BMW).
2. Urmeaza raspunsul BMW pe partea cealalta a bulevarului: "Checkmate" (Sah-Mat)
Razboiul insa incepuse de mult timp. Cum a inceput de fapt:
1. Reclama BMW aroganta: Felicitari Audi pentru castigarea premiului "Masina anului 2006 in Africa de Sud". De la castigatorul premiului "Masina anului 2006 in intreaga lume".
2. Raspunsul Audi: Felicitari BMW pentru castigarea premiului "Masina anului 2006 in intreaga lume". De la castigatorul a 6 raliuri consecutive Le Mans โ cursa de 24 ore (2000-2006).
3. In razboi intra si Subaru, care spune: Felicitari Audi si BMW pentru ca au castigat concursurile de frumusete. De la castigatorul premiului "Motorul Anului 2006".
4. Razboiul este oprit de Bentley, care le inchide gura tuturor:
Frumos, nu? ๐
Razvan Pascu
Sincer imi este indiferent ceea ce se intampla in Formula 1…
F1 este singurul sport pe care il urmaresc activ si cu placere de mai bine de 10 ani. Sezonul asta devine din ce in ce mai interesant, dupa ce primele 4-5 curse nu imi mai lasau sperante pentru asa ceva. Am fost intotdeauna un anti-Schumacher, dar intoarcerea lui, mai ales in contextul de acum, e probabil cel mai bun lucru care se putea intampla.
NB: a imbatranit si el, la Ferrari nu mai sunt nici disciplina si nici performanta de acum cativa ani, Brawn si RedBull domina campionatul, iar Ferrari e undeva in pluton. Plus ca totusi Raikonnen nu va mai fi un locotenent, asa cum e obisnuit MSC sa aiba. O sa fie cel putin interesant!
PS: cred ca toti cei care urmarim F1 avem o antipatie profunda pt Miki Alexandrescu (sau poate oi fi doar eu?). Iata-l aici, he made it big!
http://www.formula1.com/news/headlines/2009/7/9703.html
Na, sa mai zica rauvoitorii ca nu a reusit si el sa „rub shoulders” cu legendele F1! =))
Reclama la Bentley este geniala. Absolut geniala. Din start ei par deasupra tuturor iar explicatia e simpla-ei fac din cate stiu motoare de avioane deci nu se pune problema ca un alt mototr sas fie mai bun. Cat despre frumusete……ce sa mai vorbim ๐ Asadar, au dreptul sa arate degetul… ๐
(author)
Si oare daca ne este tuturor antipatic…de ce oare nu face nimeni nimic ca sa scapam de el????
si mie imi este f antipatic acest miki alexandrescu, dar el a reusit sa faca poza cu schumi, chiar daca era ca o pasare pe acolo….
mie nu mi-a placut schumi, l-am respectat pt ca a fost si este, intr-adevar, un simbol al F1, dar niciodata nu am tinut cu el. imi pare rau pt Massa, este un pilot bun. sper doar sa isi revina cat mai repede si sa revina, desi specialistii ziceau ca nu ar mai putea concura. acum sa vdm….
si anul trecut la Hungaroring a avut probleme, abandonand cu 1 sau 2 tururi inainte de final…poate circuitul ala nu este pt el.
cat despre reclamele atasate…ma gandesc cat castiga cei la mrkt care au facut aceste reclame? f tari
(author)
Mela,
din cate imi amintesc tu ai fost anul trecut la Hungaroring la cursa, gresesc? Cum a fost? Cum e sa auzi motoarele langa tine?
nu gresesti. cum sa fie? mi se zbarlea pielea pe mine cand ambalau aia motoarele. am avut noroc sa stau la 300-400 de metri de la linia de start,exact langa prima curba de pe traseu…iti dai seama ca dupa primul tur, cand veneau astia cu 200 la ora puneau frana si se auzeau motoarele cum faceau, park explodau….senzatie si clipe de neuitat. cine e innebunit dupa F1, asa cum sunt eu, merita sa faca un efort si sa mearga la un circuit…in ungaria e aproape, dar e cam naspa cu transportul. asta daca te cazezi in Budapesta, cum am facut eu, pt k Mogyorod, unde se tine circuitul e la cativa km buni de oras. dar merita orice sacrificiu. pe mine ma bate gandul sa ma duc la un nou circuit, dar in alta parte acum.
gasisem la o agentie de turism o oferta pt circuitele din Ungaria, Spania si Italia s pareau interesante.
(author)
Trebuia sa te fi dus la Istanbul acum cateva saptamani. Vedeai si un super oras si mergeai si la curse. Am doi amici care au fost. Ei merg an de an.
Oricum nu e timpul pierdut. Mai e si la anul ๐
anul acesta nu cred k ajung…la anu’voi face tot posibilul, doar sa speram ca nu se mai retrag multi din F1 si o sa mai avem ce vedea….
Imi place foarte mult BMW-ul. Acum am un Golf 4 si desi sunt foarte multumit de el este visul meu sa conduc un Seria 3 nou nout. Poate la anul…
Imi pare rau ca se retrag din F1 pt ca F1 trebuie privit si ca un loc de lansare a noilor inovatii. Se studiaza foarte mult pentru a merge la F1 cu cele mai tari motoare, desi oficialii de acolo incearca cat pot de mult sa limiteze avansul tehnologic al unora
foarte tare reclama la bentley..:))))
Am deja un Audi Q7 si am condus acum cativa ani tmp de vreo 3 luni si un BMW dar nu pot sa spun ca m-a multumit atat de tare cum ma multumesc masina actuala
Nimic nu se potriveste cu placerea condusului unui Audi ; totul este de deosebit la masina asta , de la sistemul audio si DVD player-urile pana la sistemele de protectie si garda la sol
Razboiul asta dintre cei doi mari giganti este de mult timp si probabil ca va mai continua la fel de mult tinand cont ca ambele firme promoveaza tehnologia superioara
Iubitul meu incearca de cateva luni sa vanda un Citroen cu un pret bun pentru a cumpara un BMW, ii place mult aceasta companie si ar face orice sa isi ia. Ii place (poate si datorita mie ๐ ) seria 1 pentru ca este mic si foarte luxos. Iar reclamele de mai sus sunt geniale si cel mai mare impact cred ca o are cea de la BMW. Reclama asta ar prinde foarte bine si in Romania pt ca cei care isi permit un Bentley sunt genul acesta de oameni zeflemisti. ๐
(author)
Si mie imi place mult cum e gandita. Cat „dispret”… ๐
(author)
Cristi, mereu cele 2 branduri vor fi rivale. Dar ambele ofera avantaje tehnologice. Eu merg pe mana BMW totusi.
(author)
Tine-te de el (prietenul tau) sa reuseasca sa-si implineasca visul ๐
un audi isi doreste si al meu sot si eu ma tot perpelesc… ma gandesc cat costa intretinerea la aceasta masina? adik de luat o luam noi cam intr-un an, dar eu sunt genul „hagi tudose” si de aia mi pun intrebarea asta..
eu sper sa fie o alegere buna totusi.
pup
Stirea cu Michael Shumacher intorcandu-se la Ferrari este foarte interesanta , sunt foarte curios daca acest colos al formulei unu inca mai are ce ii trebuie pentru a duce pe ferrari pe primele locuri in aceasta competitie superba. Cu siguranta talentul il va ajuta dar sper ca lipsa antrenamentelor din ultima perioada sa nu-si spuna cuvantul.
da…oricum nu cred ca mai poate face mare lucru Schumi la varsta pe care o are…dar pt media va fi un impact mai mare!
Formula 1 este un sport care atrage prin senzational…mi se pare totusi ca este foarte greu sa devii pilot dar la fel de usor si sa te accidentezi sau chiar sa mori..Imi pare rau de ING ca se retrag, mai ales ca eram obisnuita cu imaginea si reclamele lor postate la orice raliu…Iar Miki Alexandrescu, saracu’ …si carcotasii cat au mai facut „misto” de el….
razvan nu stai deloc!
imi place!
ma refer la evolutia blogului!
bravo
(author)
๐
Pacat ca nu avem si noi un circuit aici in tara pentru ca as merge si eu desi din cate am vazut la ultimul traseu la Budapesta biletele au costat chiar si 400 de euro pentru un wekeend. Poate asa mai la margine m-as baga si eu.
Adica se intoarce Schumacher ca si driver in Formula 1 ?! Cred ca este mai mult pentru publicitate, avind in vedere multiplele schimbari in organizarea si desfasurarea Formulei 1.
Cine? TVR? Nici vorba. Altcineva? Nu stiu pe nimeni
Acum rad in sinea mea de Dan Miki Alexandrescu, cel care cataloga, cursa trecuta, intoarcerea lui Schumacher la Ferrari drept „teorii fabuliste”, „nerealiste” etc.
Ii dau insa dreptate intr-un fel, Schumi nu trebuia sa se intoarca. Odata retras, e retras si pace. Ce atatea intoarceri, negocieri etc. Il inteleg pe om, e pasionat, viata lui a insemnat cursa dupa cursa, motoare puternice, viteza. Dar undeva trebuie sa traga linia. Nu cred ca nu exista prin Marele Circ un pilot la fel de bun ca si Massa, care sa-l inlocuiasca. Fie el de teste, fie acesta si un newcomer/ necunoscut cum a fost, sa zicem, Baumgartner acum cativa ani (poate mai valoros decat Zsolt) Dar chiar Schumi?
Bune reclamele. Proasta inspiratie au avut cei de la Audi in prima reclama („Your move BMW”), era de asteptat o astfel de replica. Insa Bentley este clar deasupra tuturor.
Pana la urma Schumi nu va concura; inexplicabil dupa ce s-a antrenat si a obtinut timpi foarte buni, sa anunte ca nu este refacut dupa accidente din iarna