fbpx
excursii-razvan-pascu

Prima data am crezut ca am luat-o razna. 🙂 Sincer. Eram convins ca sunt dus pe aratura rau de tot si ca in mintea mea nu exista altceva decat afaceri, reclame, bani, etc. Dar dupa o ora am dat un search pe Google. Uimitor: chiar am avut dreptate. 🙂

Sa o luam cu inceputul: aseara faceam parte din cei 1 miliard de telespectatori despre care se spune ca au urmarit „spectacolul” organizat in cinstea lui Michael Jackson. A fost ceva grandios, asa cum era obisnuit Michael, dar care, in opinia mea, nu ar fi trebuit sa fie asa. Mi-a placut artistul acesta extrem de mult (puteti citi articolul de aici pe aceasta tema), dar in goana dupa bani care ne caracterizeaza din ce in ce mai mult pe toti, familia lui a acceptat prea mult.

O inmormantare la ora 8 dimineata (ora locala a lor) eu nu prea am mai auzit pe undeva (si cred ca nici voi), dar asta e….europenii trebuiau sa vada LIVE evenimentul pe TV. Chiar si televiziunile din Romania au avut o gramada de publicitate, organizand emisiuni speciale si intrerupand de multe ori emisia (asa ca am ales CNN). Explicatia ar fi simpla: AEG (compania organizatoare) are cele mai mari afaceri in Europa si de aceea show-ul trebuia prezentat in primul rand aici. In State era dimineata, in Europa si toata Africa seara, deci din start sunt peste 2 miliarde de telespectatori. Poate de aceea a fost prima inmormantare la ora 8 dimineata pe care am vazut-o vreodata. A fost un show in adevaratul sens al cuvantului si cine a urmarit stie ca am dreptate.

Chiar zilele trecute citeam ca un reprezentant AEG declarase ca, desi Michael Jackson a lasat foarte multe datorii, acestea ar putea fi sterse de catre castigurile obtinute din vanzarea unor DVD-uri cu ultimele repetitii, precum si cu ceremonia de aseara.

Ce m-a uimit pe mine aseara a fost insa povestea „nevinovata” a lui „Magic” Johnson de aseara, din timpul ceremoniei, la ora de maxima audienta, cand acesta a rostit de 3 ori brandul KFC si a povestit cum el si Michael Jackson mancau impreuna de la KFC

Magic Johnson: „That was the best day of my life. Just sitting on the floor and eating Kentucky Fried Chicken with Michael Jackson.”

Iata dovada:


Nu vreau sa speculez in nici un fel si nici nu prea ma intereseaza (pentru ca mie chiar imi place brandul acesta), dar daca nu a primit milioane de dolari pentru reclama asta mascata si totul e o intamplare ingenua, atunci macar un Meniu cu 8 Crispy Strips merita. Dar sa fie unul Large.  🙂

Crezand in continuare ca totul a fost o intamplare, am cautat pe net despre reclamele din viata lui Magic Johnson. Si ghici ce am gasit… Da, ati ghicit…o reclama din 1991 la KFC…cu „Magic” Johnson in rolurile principale.

Iata dovada:



Deja internetul abunda de articole pe acest subiect, iar Twitter-ul a reactionat imediat. Agentiile de publicitate romanesti mai au de invatat multe pana sa ajunga la o performanta asemanatoare. 🙂

Adio Michael Jackson. Gratie lui Magic Johnson, ne vom aminti de tine nu numai cand ascultam una dintre superbele piese, ci si de fiecare data cand comandam o portie mare de cartofi taranesti plus Meniu Variety. 🙂

Razvan Pascu

0 comentarii

  1. Dantes
    08.07.2009 la 08:57

    Da mare pacat ca acest trist eveniment a fost intinat de goana unora dupa bani

  2. Crina Marcopol
    08.07.2009 la 09:17

    deci si mie mi s-a parut ca aud asta dar cum comentatorii vorbeau peste nu s-a inteles asa bine. tu, daca zici ca ai vazut la CNN, banuiesc ca acolo nu bruia nimeni discutiile.

    jalnic

  3. 08.07.2009 la 09:28

    fiind ceva urias,banuiesc ca trebuia sau cel putin aveau nevoie de putina reclama voalata,fiindca banuiesc ca nu a fost totusi facuta fara stirea organizatorilor

  4. Mihai
    08.07.2009 la 09:38

    Astia sunt nebuni…. Si eu am vazut si nu mi-am venit sa cred. Prima data am zis ca s-a scapat. Dar a mai repetat o data. Si apoi inca o data, ca si concluzie. … Foarte josnic

  5. Unchiu' Sam
    08.07.2009 la 09:42

    Magic Johnson oricum nu prea e normal la cap…nu cred ca a fost neaparat platit. Asa e el…

  6. Corina
    08.07.2009 la 14:59

    Vorba ta…macar cateva meniuri sa ii dea gratis 🙂

  7. Mara
    08.07.2009 la 17:47

    ..M-a chinuit un pic subiectul acesta aseara? Esti vedeta pana la moarte si dincolo? Dreptul tau la intimitate este zero chiar si in momentele acestea? De ce familia lui era asa senina si a expus totul ca pe un spectacol? De ce nu a participat si mama lui la spectacol?

    Cat despre MJ (adica Magic Johnson) – e prea josnic sa fi vandut publicitate chiar pentru momentul asta. Cred ca l-a luat gura pe dinainte. E interesant ca a facut reclama in tinerete…dar totusi, nu cred ca a primit mai mult decat un bucket 🙂

    Take care!

  8. Bogdan Bratu
    08.07.2009 la 18:18

    Mama lui a participat la spectacol. Poate te referi ca nu a participat la sfarsit pe scena, sa cante cu familia. Asta da…

  9. 08.07.2009 la 18:24

    pentru persoanele publice nu mai exista intimitate,dar eu cred ca e doar vina lor pentru ca se prea expun.Se face show din orice,fie ca vorbim de botez,nunta,mormantare,divort….
    Nu cred ca merita sa fim foarte uimiti de seninatatea familiei Jackson,avand in vedere felul in care Mister Jackson isi teroriza copiii..pentru el acestia erau sursa castigurilor materiale….daca ar fi dupa mine,omul ala ar putrezi in puscarie!scuze de expresie!

  10. 08.07.2009 la 18:58

    toti nu mai stiu cum sa profite, cum sa isi faca reclama dupa moartea lui Michel, asta este lumea in care traim, un mare cacat.

    Imi pare rau despre Michael

  11. Dead-Alive
    08.07.2009 la 23:21

    chiar si aseara speculau unii zvonuri cum ca poate Michael n-ar fi mort si de fapt incearca sa scoata un ban cu forta. totusi.. ma gandeam si eu deunazi, oare daca ar fi tinut 50 de spectacole, in aceeasi locatie, pe criza asta, oare chiar era rentabil??? sau a fost mai rentabil un deces?!? cu atat mai mult cu cat am auzit ca mult din cei care au comparat bilet nu mai vor banii ci vor sa pastreze biletul ca amintire. am o idee ptr organizatori, sa-l inmormanteze de 50 de ori si intrarea sa se faca cu viletele de la concertele anulate :)))))))

  12. 08.07.2009 la 23:44

    Am vazut si azi un articol cum ca a fost incinerat sau ca nu era trupul lui in sicriu si ca a fost inmormantat de luni. Au si ei uscaturile lor de oameni pe acolo…

  13. Dead-Alive
    08.07.2009 la 23:57

    poate scrii un articol rece si strict din punct de vedere al banilor: ce era mai profitabil pe timp de criza, 50 de concerte intr-o singura locatie si fara transmisie live, sau un deces bine vandut?

  14. Razvan Pascu
    (author)
    09.07.2009 la 00:13

    @ Dead, pot sa iti raspund de acum. Cateva cifre le-am trecut si in articolul precedent despre Michael. Cele 200 de concerte ar fi adus maxim 200 milioane lire sterline cu tot cu promovari de companii (din care Michael castiga maxim 100 de milioane, cu toate contractele de publicitate). Pe cand decesul cred ca va aduce sume uriase. Chiar cei de la AEG au declarat ca numai inregistrarile de la repetitii si vanzarile de CD-uri de dupa deces ar putea sa aduca peste 500 milioane dolari, astfel incat sa acopere datoriile.

    Plus ce va mai fi in plus, mult mai mult. Plus ca am inteles ca ar mai avea vreo 200 de piese „nepublicate” inca. Iar daca o sa scoata si un album Best-Off, o sa rupa topurile.

    Minim 2 miliarde dolari. Parerea mea. E imens.

  15. 09.07.2009 la 15:07

    Se numeste product placement si nu e nimic rau in asta. E drept ca poate n-ar fi trebuit sa apara chestia asta la o mormantare insa MJ a fost mereu un soi de gasca cu oua de aur. Tot ce venea in leg cu el se vindea ca painea calda si e normal sa faci product placement.

  16. 09.07.2009 la 15:55

    Adrian, ma indoiesc ca a fost product placement pt ca acesta e platit. Si platit catre organizatorul de eveniment, nu catre o vedeta invitata la o inmormantare. Cel mult, poate banii i-a luat Magic Johnson, dar asta nu mai e product placement, ci spaga.

    Deasemenea, ma indoiesc ca e product placement pt ca organizatorul nu a mai avut nici un fel de reclame, evenimentul nu s-a vandut pe bani catre televiziuni si nu a fost un show pt bani, teoretic.

  17. 09.07.2009 la 16:20

    Pai ce legatura are daca evenimentul s-a vandut sau nu pentru bani la televiziuni. Important e ca s-a difuzat peste tot in lume. Cu atat mai mult producatorii ar fi tentati sa accepte product placement pentru ca nu au luat bani din difuzare. Si nu e spaga deloc. E clar ca a luat si Magic o parte din bani dar n-are leg cu spaga.

  18. 09.07.2009 la 16:57

    Spuneam ca nu s-a vandut la televiziuni tocmai pt a intelege caracterul necomercial al evenimentului. Asadar, daca AEG nu a luat bani din difuzare si alte reclame nu au avut, ma indoiesc ca au acceptat doar aceasta reclama la KFC. Organizatorii. La ei ma refer. Pt ca doar daca organizatorii ar fi luat banii de la KFC, putem vorbi de product placement. Daca i-a luat doar Magic Johnson, atunci este reclama neplatita. Pt ca el este un simplu invitat.

    Corect?

  19. 09.07.2009 la 17:00

    Oricum KFC i-a dat bani lui Magic si in cazul expus de tine asa ca singurii fraieri care nu au luat bani sunt producatorii. 🙂 Neplatita nu e. 🙂

  20. Dead-Alive
    09.07.2009 la 17:41

    am o dilema. nu se puteau face unele „chestii” de culise? ma refer, ar fi fost destul de „neortodox”, asa cum a fost si cererea de bilete ptr intrarea la inmormantare, dar pe asta o las deoparte, n-o mai detaliez, ar fi fost „neortodox” sa sa faca un show in adevaratul sens, din punct de vedere comercial, din care sa se incerce sa se scoata cat mai mult profit. spun „neortodox” din punct de vedere etic, moral, social, civic, etc, asa ca poate au facut toata treaba „in culise”, mimand o moralitate si o intimitate de fatada ptr a dezactiva „anticoprii comerciali” ai publicului si a-l face sa asimileze din plin tot bombardamentul de marketing emotional. va rog sa nu ma credeti diabolic, dar Razvan estima decesul lui MJ la 2 miliarde de usd profit. pe Iisus l-au vandut pe 30 de arginti. era sa zic centi 😛

  21. 09.07.2009 la 18:22

    🙂

  22. 09.07.2009 la 18:25

    Ar fi fost prea de tot asta. Asa cum au facut, au putut argumenta prin faptul ca au facut tot acest show pt fani, nu pt ei. Si inclin sa ii cred. Mai putin pe taicasu’.

    In ceea ce priveste estimarea, aici intra tot ce va fi de-acum inainte. Si chiar cred ca va depasi aceasta suma, daca au facut 500 de milioane in cateva zile.

    Cat despre Iisus, El a beneficiat de marketing adevarat dupa ce a murit. e acelasi lucru.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]