In ultimii 2 ani ma implic tot mai mult in proiecte cu studentii. Imi place sa vorbesc cu ei, sa le povestesc din scurta mea experienta de business si sa aflu experientele sau nedumeririle lor.

Prima data cand am vorbit in fata unui amfiteatru plin de studenti mi se cam inmuiasera picioarele. Aveam emotii pentru ca nu stiam daca voi stapani sala, daca va fi interesant pentru ei sau daca vor considera util ceea ce afla de la mine. Am supravietuit cu brio, iar de atunci am tot tinut aproape de studenti, dar si de liceeni, prin diversele proiecte in care m-am implicat, atat cat mi-a permis timpul.

Cel mai recent proiect de acest gen se numeste “Atelierele Paravion” si a fost realizat de agentia de turism online Paravion.ro in parteneriat cu Facultatea de Marketing din cadrul ASE.

Care este logica proiectului?

Pe scurt: 45 de studenti ai Facultatii de Marketing din ASE s-au aflat in cursa pentru o vacanta in Cipru.

Detaliat: Cursa despre care va povesteam mai sus nu este un maraton, ci o competitie care isi propune sa incurajeze tinerii studenti sa se indrepte spre domeniul turismului sau sa imbratiseze pasiunea calatoriilor.

Cei 45 de studentii au fost impartiti in echipe de cate 4-5 si fiecare echipa a avut drept coordonator un blogger de turism.

Fiecare student a primit cate o destinatie careia i-a creat un articol (review) pe care l-a incarcat pe platforma Paravion. Acelasi student a pregatit (impreuna cu bloggerul coordonator si cu echipa sa) o prezentare a destinatiei respective, prezentare care a fost sustinuta in fata unui juriu.

Premiul cel mare a fost o vacanta in Cipru alaturi de toti colegii de echipa.

Care sunt concluziile mele dupa etapa prezentarilor?

M-am bucurat ca:

– desi sunt masteranzi, inca nu s-au pierdut complet in iuresul unui job full time si inca isi mai fac timp de proiecte interesante la care sa participe.

– unii dintre ei au privit proiectul si prezentarile cu maxima seriozitate si au depus eforturi pentru a iesi totul cat mai bine. Este drept, au avut si ajutoare de nadejde, iar cu aceasta ocazie as vrea sa ii felicit pe toti bloggerii-coordonatori pentru implicare, pentru idei si pentru munca pe care au depus-o.

M-am intristat putin pentru ca:

… la cativa dintre ei am remarcat faptul au tratat acest proiect ca pe o tema de scoala. Nu au incercat sa duca prezentarea dincolo de text si informatii, nu au pregatit prezentarea prea mult inainte, au tratat foarte putin subiectele prin imagini si chiar mai putin la nivel senzorial si nu au ascultat toate sfaturile primite de la bloggerii-coordonatori. In plus, unii dintre ei au “pasat” responsabilitatea si munca in mana coordonatorilor, obligandu-i pe acestia sa fie nu doar oamenii cu idei si strategie, ci si oamenii de executie, corectie si implementare.

Una peste alta, felicitarile merg catre Paravion pentru idee, catre Facultatea de Marketing din ASE pentru deschidere si catre studenti pentru implicare. Cred cu toata convingerea ca orice experienta de acest gen este un plus pentru toate partile implicate si ca doar prin educatie, exercitiu si munca poti deveni mai bun maine decat ai fost astazi.

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!