Saptamana trecuta am participat ca speaker la eTravel Conference, un eveniment organizat de Evensys, dedicat industriei turismului si care isi propune sa aduca profesionistii din turism mai aproape de online si sa ii familiarizeze cu ceea ce inseamna comunicarea si promovarea in mediul online. A fost un mix interesant de speakeri, atat jucatori din industrie cat si consultanti, bloggeri, in general persoane care au in comun aceste doua domenii: turismul si online-ul.
Eu am participat la un seminar axat pe comunicarea in mediul online. De vreo 2 ani tot mi se cere sa abordez acest subiect pe la diverse conferinte si pentru a nu plictisi audienta (si nici pe mine), ma straduiesc sa vin mereu cu prezentari si idei noi-noute. De data aceasta inspiratia m-a facut sa pornesc de la o intrebare retorica, in jocul careia sala s-a antrenat rapid: “Ce ii lipseste turismului romanesc?”, am intrebat eu. Si am si primit raspunsul pe care il doream, de la Cosmin Marinof, TUI Travel Center … “Zambetul”. Moment in care a rulat acest filmulet.
Am intrat apoi “in paine”, povestind despre etapele unei strategii de comunicare si despre cum se intampla adesea sa uitam sa ne definim situatia actuala, sa ne stabilim niste obiective masurabile si la final…sa le si masuram. De cele mai multe ori ne grabim spre tacticile de implementare.
Acum, din toata plaja de tactici de comunicare, am ales sa povestesc despre doua dintre ele: Crearea de continut in mediul online si despre proiectele de Celebrity Endorsement.
Cum turismul inseamna “poveste”, nu ar trebui sa ne fie foarte greu sa cream continut in mediul online. Fie ca este vorba despre o pagina de Facebook administrata in mod profesionist, fie ca este vorba despre un blog de companie, acestea nu sunt doar canale de a ne comunica ofertele, ci de a ne crea o comunitate, de a impartasi cu fanii latura umana a business-ului nostru.
La capitolul pagini de Facebook am dat drept exemplu un proiect de suflet, pagina de Facebook KLM Romania, care a inregistrat o crestere de 64% in jumatate de an de cand o administreaza Travel Communication Romania. KLM este un “love brand”, iar cei de la KLM Romania se bucura sa primeasca pe Facebook opinii, fotografii din timpul zborului, imagini din Amsterdam, de la pasageri incantati de KLM.
La capitolul bloguri de companie, am spus ca imi plac blogul Paravion si TUI Travel Center pentru articolele pe care le au, pentru continutul redus de oferte publicitare si pentru ca au inteles care este rolul unui astfel de blog.
Mai departe, am aratat cateva campanii interesante in care anumite destinatii s-au asociat cu vedete, precum Barbados cu Rihanna, New York cu Ivanka Trump (si altii), Usain Bolt cu Jamaica si mai neaos, am amintit de buzz-ul creat in aceasta primavara in jurul destinatiei Sri Lanka de catre Catalin Botezatu si echipa lui de PR (via FlyDubai), dar si de asocierea benefica si de care profitam prea putin, care s-a creat intre Printul Charles al Marii Britanii si Transilvania.
Va invit sa descoperiti intreaga prezentare mai jos (cu mici erori tehnice datorate incompatibilitatii cu SlideShare).
Interesant. Totusi pentru a ajunge sa zambim trebuie sa mai trecem de cateva etape intermediare . Ideea e sa avem o atitudine pozitiva pentru a ajunge in final la acel zambet. Succes in continuare, vad ca incet acaparezi piata de PR pe domeniul turism 🙂
bravo! sunt sigur ca prezentarea ta a fost urmarita cu un real interes.
Felicitari si mult succes in tot ce faci. Turismul romanesc are nevoie de promovare mai ales externa. Astfel de evenimente ne promoveaza foarte bine.