fbpx
excursii-razvan-pascu

Desi dupa excursia “de munca” de o saptamana in Dubai spuneam ca o sa las sa treaca ceva timp pana voi pleca din nou din tara, cand mi s-a propus sa ma alatur unui grup care participa la un info trip realizat de compania aeriana FlyDubai in Sri Lanka…nu am putut refuza.

Asadar, la doar cateva zile de la intoarcerea mea in tara din Dubai (tot cu FlyDubai), iata-ma imbarcandu-ma spre Colombo via Dubai. Despre compania FlyDubai v-am mai povestit si in alte articole, insa ce as vrea sa retineti este ca FlyDubai este sora mai mica, low cost, a companiei Emirates si ca zboara via Emiratele Arabe Unite catre aproximativ 50 de destinatii, majoritatea din zona Golfului, Asia si Africa. Catre anumite tari, cum este si Sri Lanka, reprezinta o varianta excelenta de zbor pentru ca se zboara aproape 5 ore pana la Dubai si, dupa o escala de vreo doua ore, se pleaca mai departe spre Colombo, intr-un zbor de inca vreo 4 ore. Acesta a fost si traseul meu si am ajuns in Colombo in zorii zilei de 31 Ianuarie.

Partenerul local al acestui info trip a fost una dintre cele mai mari companii de turism din Sri Lanka, Jetwing Travels, care are propriile hoteluri, plaje private, autocare si o cladire de birouri pe 6 etaje in Colombo.

Pentru ca am plecat foarte din scurt, nu prea am avut temele facute. Nici macar vreun ghid de calatorie nu am avut la mine…insa mi-am dorit si am reusit sa las Sri Lanka sa ma surprinda. In general sunt atras de locurile care au fost in trecut colonii ale marilor puteri mondiale, pentru ca fiecare mare putere si-a lasat o amprenta asupra teritoriului stapanit. Sri Lanka, sau Ceylon dupa cum au botezat-o britanicii, a fost colonie Portugheza, Olandeza si Britanica.

Drumul Sri Lankai de la o insula oarecare din nordul Oceanului Indian, la Ceylon, insula recunoscuta in toata lumea pentru sortimentele sale de ceai, se datoreaza puterilor colonialiste. Olandezii au fost cei care au incurajat si subventionat plantarea si recoltarea scortisoarei, apoi, cand scortisoara nu a mai fost rentabila au trecut la plantarea de cafea si in final, dupa o boala devastatoarea a frunzei arborelui de cafea, au trecut la ceai, incurajati fiind, bineinteles, de britanici. Deci, dupa cum puteti observa, este si o poveste de perseverenta. Ceaiul reprezinta acum aproximativ 12% din PIB-ul Sri Lankai, producand anual peste 700 de milioane de dolari.

Inainte de a incepe efectiv sa va povestesc despre traseul pe care l-am avut organizat in Sri Lanka, haideti sa va dau cateva motive sa va planificati o vacanta in Sri Lanka. Recunosc ca nu se afla pe lista mea cu destinatii de vazut in viitorul apropiat, dar aceasta deoarece nu ma impresioneaza foarte tare perspectiva unui concediu cu mare si soare. Bineinteles ca am gandit superficial, pentru ca odata cu aceste cateva zile petrecute in Sri Lanka am inteles ca plaja si oceanul sunt asezonate din plin cu istorie, cu aromele sutelor de tipuri de ceaiuri, cu specificul culturii asiatice cu influente europene, cu zambetele localnicilor, dar si cu prezenta gingasa a elefantilor.

Sri Lanka sta ascunsa sub doi “colosi” turistici, sud estul Asiei si India, motiv pentru care a cam fost ocolita de turisti in ultima perioada. Cu toate acestea, m-am bucurat sa descopar o destinatie care inca nu a fost coplesita si schimbata de prezenta turistilor. Lonely Planet spune ca “acum este momentul sa descoperi Sri Lanka”…si pe buna dreptate.

Noi am petrecut 4 zile in Sri Lanka, incepand vizita din zona Negombo, continuand spre Dambulla cu cele 5 temple de pe stanca, Polonnaruwa, capitala medievala a Sri Lankai, Sigiriya, cu “Fortareata din Ceruri”, Kandy si Templul Dintelui Sacru, combinat cu vizitele pline de arome la fermelor de mirodenii si la Gradina Botanica Regala. Pentru mine, cireasa de pe tort a fost Orfelinatul de Elefanti, unde as fi stat o zi intreaga. M-a impresionat foarte mult si plaja din Negombo, cu nisipul portocaliu, ireal de frumos.

Asa cum va povesteam mai sus, am aterizat in Colombo dimineata devreme, in jur de ora 4. Drumul a fost lejer, mai ales ca am avut o conexiune rapida din Dubai spre Colombo. De la aeroport ne-am dus direct spre plaja, intr-un resort apartinand uneia dintre cele mai mari companii de turism din Sri Lanka, Jetwing Travels. Resortul se afla la doar 20 de minute de aeroport si se numeste Jetwing Beach.

Chiar daca este foarte aproape de plaja, hotelul are si o piscina generoasa. Nu este un hotel tocmai mic, insa atmosfera era destul de intima, camerele mobilate cu bun gust, asa, ca de vacanta, iar restaurantul cu mancare acceptabila. Nu am avut timp sa incerc si spa-ul, dar review-urile de pe Tripadivor sunt destul de bune. Tot pe Tripadvisor am citit ca Jetwing Beach este un hotel excelent pentru o relaxare de cateva zile la sfarsitul unei vacante in Sri Lanka. Deci traseul propus de alti turisti este tocmai invers decat l-am facut noi: intai alergatura pe la vestigiile istorice si apoi relaxarea pe plaja. Asta mi-a amintit de calatoria de anul trecut in Tanzania si Zanzibar –  de preferat este sa mergi intai in Tanzania la safari si apoi sa te relaxezi pe plajele din Zanzibar, nu invers, asa cum am facut noi.

Pentru ca era dupa o noapte aproape alba, prima zi am petrecut-o mai mult la plaja sau vizitand diverse hoteluri din zona Negombo, toate apartinand companiei Jetwing Travels. In total au aproximativ 20 de hoteluri prin toata Sri Lanka (inclusiv unele doar pentru tratamente ayurveda), au autocare proprii si ghizi buni, de aceea nici preturile nu sunt de speriat daca mergeti prin ei – pentru ca au totul in-house. Asta ar presupune ca atunci cand ajungeti la agentia de turism din Romania si cereti un sejur in Sri Lanka sa intrebati care este agentia de turism partenera locala.

Cateva preturi pe Sri Lanka: 13 zile circuit Sri Lanka si Maldive cu Eturia de la 2390 de euro/persoana, sejur de 7 nopti cu demipensiune in Sri Lanka cu Aerocenter de la 945 de euro, sejur in Beruwela de la 906 euro pentru 7 nopti in regim de demipensiune cu agentia 4 Anotimpuri. Toate preturile de mai sus includ si transport cu avionul.

Bonusul nostru din prima zi de Sri Lanka: am vazut cateva nunti si sesiuni foto pe plaja aproape portocalie din Negombo. Fotografiile le gasiti mai jos.

Revin si cu alte impresii.

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!