excursii-razvan-pascu

In urma cu aproximativ un an ma aflam la New York. Pe un frig teribil si pe un soare foarte greu de vazut printre zgarie-nori, intr-o camera de hotel minuscula, dar totusi langa Times Square, ma tot gandeam ce ma atrage la orasul acela.

Raspunsul foarte rapid si natural a fost atmosfera si energia speciala pe care am simtit-o in foarte putine locuri pana acum. Este o forfota a oamenilor care vor sa se afirme, sa munceasca, sa evolueze, sa iti atraga cumva atentia, sa te faca sa il alegi pentru serviciile de care ai nevoie.

Este o amestecatura de civilizatii, culturi, de oameni care au venit aici pentru o viata mai buna si care nu se vor lasa pana cand nu vor reusi sa o aiba. Simteam ca este multa ambitie si atitudine in aer, lucruri pe care le simt si le recunosc inclusiv la multi tineri din Romania, care, ca si mine, nu se multumesc doar cu ceea ce au sau cu bucatica pe care o primesc la un job caldut.

Am spus intotdeauna si voi repeta de cate ori voi avea ocazia ca „Romanians Are Smart„. Nu ma refer aici la diplome si la scoli absolvite.

Iar pentru ca industria turismului este a doua mea casa, nu pot sa descriu cat de mandru ma simt cand vad ca in domeniul ospitalitatii suntem printre cei mai buni. Spre exemplu, in cele doua croaziere pe care le-am facut anul acesta cu companii si vase diferite, una in Europa, cealalta in America, Directorii de Relatii cu Clientii de pe vasele de croaziera erau … romance.

„RomaniansAreSmart” inclusiv pentru ca, mai nou, invata sa aprecieze si sa puna in valoare ceea ce au. Daca pana acum viata la tara era considerata ca un fel de „neajuns” al vietii, de ceva timp a devenit atractie pentru turisti. Daca animalele in curte erau tinute pentru a le asigura hrana, acum sunt romani care le cresc pentru a-i invata si educa pe copii, daca pana acum vechile cetati erau cu un picior in groapa si credeam ca terenul de sub ele este mai presus de valoarea istorica, acum incepem sa apreciem si sa constientizam ca cetatea in sine este adevarata comoara. Cel mai potrivit exemplu in acest sens este cetatea Alba Carolina din Alba Iulia, care a trecut in ultimii ani printr-o remodelare de 60 de milioane de euro si unde progresele sunt mai mult decat impresionante.

M-a incantat in mod deosebit campania “Romanii sunt destepti” de anul trecut pentru ca a demonstrat ca se poate. In urma acestei campanii, predictiile pe Google s-au schimbat, iar romanii au devenit „destepti” din „paduchiosi”. Din pacate dracusorul Google a recuperat surprinzator de repede teren in sens negativ, astfel ca acum suntem nevoiti sa ne transformam din nou in ambasadorii Romaniei, incercand sa convingem motorul de cautare ca „RomaniansAreSmart„.

Iata ce poti face pentru a deveni si tu ambasadorul Romaniei in online:

1. Intra pe www.romaniisuntdestepti.ro si spune care sunt locurile si oamenii care te fac sa fii mandru ca esti roman.

2. Scrie sau posteaza pe Facebook o poza cu un loc sau un om care te fac sa fii mandru ca esti roman si foloseste expresia “romanians are smart”.

3. Daca ai blog, foloseste intotdeauna eticheta “romanians are smart” atunci cand scrii o poveste romaneasca. Cristi Manafu a promis sa doneze si niste bani pentru fiecare astfel de postare.

4. Foloseste intotdeauna eticheta “romanians are smart” atunci cand postezi un clip pe YouTube.

5. Foloseste hashtag-ul #romaniansaresmart atunci cand scrii pe Twitter despre Romania.

6. Foloseste hashtag-ul #romaniansaresmart atunci cand postezi pe Instagram poze din Romania.

P.S. Am grupat si eu cateva articole in tagul „romanians are smart„.

8 comentarii

  1. 23.11.2012 la 14:41

    Imi place enorm aceasta campanie si iti multumesc – de la tine am aflat azi dimineata. Asa ca am trecut la treaba, am scris articol pe blog, am pus poze pe FB, scris pe Twitter si trimis vestea mai departe. Multumesc, Razvan.

  2. 23.11.2012 la 18:09

    super idee, sa o aplicam:)

  3. Razvan Pascu
    (author)
    23.11.2012 la 18:40

    Daca scrieti pe blogurile voastre, sa ii lasati si lui Cristi linkurile: http://www.manafu.ro/2012/11/noi-suntem-cei-mai-buni-ambasadori-ai-tarii-noastre/

  4. 24.11.2012 la 15:42

    Stiu ca era o campanie mai veche asta, nu?

  5. Razvan Pascu
    (author)
    24.11.2012 la 22:16

    @ Teodor: a fost campania „Romanii sunt destepti”, iar aceasta noua campanie este construita pe aceeasi platforma de comunicare.

  6. 27.11.2012 la 17:53

    Ma bucur foarte tare sa vad ca apar si campanii pozitive despre Romania. In ultimul timp chiar am remarcat mai multe programe prin care se incearca asta. Sa speram ca le si meritam 😀 Sau daca nu inca, sa facem tot posibilul sa le meritam in viitorul apropiat 🙂

  7. 27.11.2012 la 20:01

    N-o sa mearga,mai bine am face ceva real sa ne schimbam imaginea

  8. Razvan Pascu
    (author)
    27.11.2012 la 21:00

    Evident ca mai bine am face ceva real. Dar si acesta e un proiect care merita; eu am incredere in el.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!