Anul trecut am parcurs prima data soseaua Transalpina, cea mai inalta si frumoasa din Romania, si am impartit cu voi impresii la cald. A fost cu siguranta una dintre cele mai bune ture de weekend de pana atunci, fapt care mi-a pastrat Transalpina intr-un loc special din suflet. Acolo am ajuns prima data cu masina peste nori, in peisaje alpine incredibile, m-am atasat ireversibil si am dat numele de botez credincioasei companioane Furia Rosie si tot atunci am scris si primul material pentru voi aici, pe blogul prietenului meu Razvan, material pe care il recomand ca prima lectura, de familiarizare cu acest drum superb.
Anul acesta imi programasem sa revin pe Transalpina la inceputul lunii mai, de fapt chiar in weekend-ul trecut (5-6 mai). Iarna severa a lasat insa soseaua acoperita cu cantitati enorme de zapada pe portiunile de maxima altitudine (peste 2000-2100m), astfel ca deschiderea oficiala a drumului, anuntata anul trecut pe 15 aprilie 2012, s-a mutat pe 15 mai. Eu unul insa n-am renuntat sa sper, asa ca am plecat vineri seara (4 mai) spre statiunea Ranca, cu gandul sa-mi incerc norocul de a traversa soseaua Transalpina, sau macar sa ajung cat mai sus posibil. Desigur, am avut si planuri de rezerva in zona: Pestera Bolii (Petrosani), Castelul Huniazilor (Hunedoara) si ruinele celor doua cetati Sarmizegetusa (cea dacica – Regia si cea romana – Ulpia Traiana). Norocul a tinut inca o data cu mine si am reusit sa fac tot ce mi-am propus: si traversarea Transalpinei, si celelalte obiective de pe lista. Ce sa spun, probabil ca zeii serpentinelor ne-au zambit… mie si prietenei Furia Rosie.
De fapt, am fost (poate) primul care a parcurs complet soseaua Transalpina, de la un capat la celalalt (adica 148km), in chiar prima zi in care utilajele au terminat de destupat ultimele dopuri de zapada care blocau traversarea, adica sambata, 5 mai. Mai jos va relatez, inca sub influenta acestei experiente incredibile, detaliile fericitei coincidente. Desi voi presara cele mai reusite poze in textul de mai jos, puteti vedea aici aproape toate fotografiile facute in aceasta plimbare. Dupa cum am spus in ultimele zile prietenilor mei: gata, am deschis Transalpina pe anul asta, acum este randul vostru sa va bucurati de ea!
Am ajuns in statiunea Ranca vineri noaptea, la 00:30, dupa un drum de 280km din Bucuresti. Am tras la Cabana Haiducilor (1.620m), doar pentru a ma odihni cateva ore. Dimineata la 04:30 eram in picioare, iar la 05:20 am plecat deja la drum, catre portiunea cea mai inalta a Transalpinei, pasul Urdele (2.145m). Nu cred ca este nevoie sa precizez: era inca noapte si eram singurul de pe sosea. Vroiam sa prind rasaritul la inaltime si, egoist, sa nu impart cu nimeni frumusetea soselei si muntilor. Cea mai spectaculoasa portiune a soselei Transalpina a fost toata a mea pentru aproximativ doua ore, pana la aparitia soarelui peste linia orizontului.
Drumul era partial acoperit cu gheata si zapada, iar temperatura era de numai 2-4 grade Celsius. Cu doar o saptamana inainte, ajunsesem in zona Muntilor Macin la 38 de grade (!), iar acum, imbracat de iarna, abia faceam fata temperaturii de inghet si vantului extrem de taios, care accentua puternic senzatia de frig. Mi-au inghetat mainile pe aparatul foto si pe conserva din care am mancat cel mai bun mic dejun de anul acesta – cel putin, micul dejul in mijlocul celei mai frumoase panorame de anul acesta (pentru mine inseamna unul si acelasi lucru). Surpriza (sau nu): pe traseu, la circa 14-15km parcursi din Ranca spre Obarsia Lotrului (adica mijlocul distantei, in zona Gropii Urdelor), am dat peste ceea ce s-a dovedit a fi unul dintre ultimele dopuri de zapada care bloca traversarea soselei. Un dop chiar urias, care ajungea probabil la 6-8 metri inaltime, zapada fiind inghetata si tare ca piatra. Probabil ca in toiul iernii, pe versant, stratul viscolit de nea ajunsese chiar si la inaltimi duble. Absolut impenetrabil, indiferent de masina si de inventivitate.
Salvarea a venit insa de la utilajele ajunse cu doar o zi in urma sa deszapezeasca aceste ultime portiuni blocate. La ora 07:30 am discutat „pe teren” cu unul dintre muncitorii responsabili de lucrare. „Azi, la ora pranzului, se va putea traversa. La ora 4-5 dupa-amiaza, utilajele trebuie sa ajunga la Sebes”, mi-a spus. Dormise peste noapte in cabina camionului cu material antiderapant ce facilita inaintarea buldozerului urias adus sa curete soseaua. Nu l-am crezut pe moment, dar am stat la povesti chiar la rasaritul soarelui, discutand despre starea drumului, lume si viata. Intre timp, au ajuns in punctul in care stationau utilajele (in asteptarea muncitorilor) alte doua masini, dintre care una cu numere cehesti. Am salutat compania matinala si am plecat spre Pestera Bolii, cu gandul de a reveni in jurul pranzului, pentru a inaugura soseaua. Am reusit sa vad caverna si, o alta coincidenta fericita, am invitat la plimbare doi prieteni din Lupeni, Eduard si Anghela, care avusesera in urma cu mai bine de o luna amabilitatea de a ma ghida intr-o tura speo de neuitat in zona Campu lui Neag – Campusel, pe langa DN66A.
Asadar, in jurul orei 13-14:00 am revenit la Ciocadia si am inceput urcarea catre Novaci si Ranca, cu gandul de a trece integral Transalpina, de data asta de la sud la nord. Spre marea mea uimire, muncitorii se tinusera de cuvant si curatasera drum prin ultimele mormane de zapada de pe sosea: s-a deschis Transalpina! Am apasat gazul la maxim si am trecut cu Furia Rosie prin Ranca, groapa si pasul Urdele, Obarsia Lotrului, padurile nesfarsite de brazi si am ajuns in zona lacurilor de acumulare din partea de nord a soselei (de la sud la nord: Oasa, Tau-Bistra, Obreja de Capalna). Au fost cei mai frumosi kilometri de anul acesta, dominati de senzatia unica de a fi printre primii care traverseaza anul acesta muntii, cu masina pe deasupra norilor: absolut fantastic!
La fel ca si anul trecut, insist asupra recomandarii de a parcurge intreaga sosea Transalpina (DN67C), nu doar portiunea alpina dintre Ranca si Obarsia Lotrului. In plus, sustin in continuare ca soseaua este cea mai frumoasa atunci cand este parcursa de la nord la sud, adica de la Sebes spre Ciocadia. Doar in acest fel relieful si panoramele evolueaza treptat, in progresie, dezvaluind incet-incet frumusetea inegalabila a Transalpinei. Si daca tot incepeti din nord, va recomand ca si anul trecut sa innoptati la Casa Faur, in Petresti, la doar cativa km sud de orasul Sebes. In patru ore, cu tot cu pauze de masa si de poze, puteti trece intreaga Transalpina.
Cateva vorbe despre calitatea drumului? Pe o parte considerabila a soselei, drumarii au asternut un (nou) strat de uzura, astfel ca asfaltul Transalpinei are o calitate de autostrada, 95% din sosea fiind practic finalizata. Cateva portiuni sunt inca in lucru, dar progresele fata de luna septembrie 2011 sunt evidente. Pana la vara, intregul parcurs al DN67C va fi acoperit cu strat de uzura de calitate foarte buna plus balustrade de metal, astfel ca Transalpina va fi gata de inaugurarea oficiala.
Iar daca anul trecut v-am povestit si despre deviatia de est a soselei, de la Obarsia Lotrului catre Vidra, Voineasa, Ciunget, Cheile si Muntii Latoritei, lacurile de acumulare Petrimanu si Galbenu, anul acesta am parcurs si segmentul de vest, cu plecare din Petrosani (DN7A), trecand prin Jiet, catre Obarsia Lotrului. Zona este superba: la iesirea din Petrosani se intra intr-un defileu stramt si spectaculos (Cheile Jietului) si cu asfalt de calitate acceptabila, apoi drumul tot urca pana in mijlocul padurilor de brazi, pentru a ajunge, parca miraculos, in zona Obarsiei Lotrului, de unde am continuat ascensiunea spre Urdele si am inchis weekend-ul cu un nou parcurs in forta al segmentului cel mai inalt al Transalpinei.
A fost un weekend cu 1.400km parcursi de vineri seara pana duminica seara, cu revederi intre prieteni, cu mese in mijlocul naturii (in poieni pline de branduse), cu rasarit (sambata dimineata) si apus (duminica seara) de neuitat pe Transalpina si cu o multime de alte obiective atinse (Pestera Bolii, cetatile Sarmizegetusa, castelul de la Hunedoara si un parcurs in viteza, cu gura cascata, prin Tara Hategului). Voi reveni cu placere aici ori de cate ori se va ivi sau imi voi crea ocazia, sunt o multime de locuri superbe de vizitat, atat istorice, cat si naturale. Pe Transalpina intentionez s-o reintalnesc la final de octombrie, in haine de toamna, dar pana atunci.. cine stie? Abia astept redeschiderea Transfagarasanului, unde stiu deja ca va fi o alta tura senzationala, intr-unul dintre weekend-urile urmatoare. A, sa nu uit, ca de obicei, totul a fost facut posibil de credincioasa prietena Furia Rosie. Pentru final, cateva panorame:
La buna vedere, revin cat de curand cu povestea turei de 1 mai in Muntii Macin!
* articol din seria Romania e frumoasa, scris de Mihai Bobocea
MAGNIFIC!!!Felicitari in primul rand pentru curajul si perseverenta de care dai dovada si mai ales pentru peisajele minunate :):):)!!!
Cu putintica zapada, parca arata si mai frumos. Ultima data, am fost vara trecuta (http://hai-la-bord.blogspot.com/2011/11/povestea-nr200-transalpina-cu-masina-la.html) si m-a impresionat.
Transalpina este intr-adevar magnifica…
Multumesc tuturor pentru feedback-ul generos! :))
Felicitari pentru poze. Sunt excelente
@mariusica: multumesc! Am tras un ochi la tine pe blog si, desi n-am schiat niciodata, l-am pus pe lista de urmarit, ca imi plac traseele voastre. Spor la ture!
Wow ce frumos! Mi-am propus sa ajung si eu vara aceasta si pe Transfagarasan si pe Transalpina :X Abia astept concedul!
@Carmen: Merg parcurse intr-un singur w/e, daca profiti de intreaga zi-lumina (vezi articolul meu despre Transalpina de anul trecut, indicat in text).
Foarte frumoasa povestire, umbrită doar de mici nereguli de trafic: folosirea proiectoarelor de ceaţă si detectorul de radar, lucruri ce imi dovedesc inca o data ca noi ca naţie suntem mult înapoiati ca si respect al legii.
De aceea cred ca pe aceasta ruta vom găsi ca peste tot in România tot felul de oameni care nu respectă minime reguli de convietuire.
In rest, repet: foarte frumoase povestiri de călătorie
@Bogdan radu:
– detectorul de radar este 100% permis de legislatie, deci inexactitatea iti apartine;
– proiectoarele de ceata le-am aprins sa dea bine in poza, nu exista poze cu masina in miscare si cu proiectoarele de ceata pornite, deci din nou inexactitatea iti apartine.
In rest, multumesc pentru pareri si mai ales pentru faptul ca ai punctat pe cele mai importante aspecte ale povestii, respectiv nu soseaua, natura sau altceva, ci legislatia rutiera.
Super!
Multumim de impresii si sfaturi!
Daca as merge in urmatorul week end , am nevoie de cauciucuri de iarna?(soferita)
Multumesc!
@Adina Misan:
Eu m-am descurcat fara probleme si cu gumele de vara. Daca adaugi inca o saptamana de temperaturi pozitive, traficul de pana atunci si daca ajungi in zona cu peste 2000m intre orele 10 dimineata si 6 seara, nu-ti face absolut nicio problema apropos de cauciucurile utilizate, cele de vara sunt bune, fara grija.
Salutari,
Superb pe acolo. Si noi ne gandeam sa mergem insa dorim sa facem ceva mixt , cu masini si cu biciclete , insa nu stim inca ce directie sa o luam , cum sa procedam. Dorim sa parcurgem partea cea mai frumoasa cu bicicleta , insa ca si directie vrem sa fie in mare la vale din cauza lipsei de conditie fizica 🙂 Ai cumva ceva sugestii ? cum sa procedam , unde sa ne cazam , cum sa mergem ?
Merci anticipat
Mircea
@Mircea: nu prea le am nici eu cu bicicleta, dar pot sa iti recomand un loc unde sa te lamuresti:
http://www.transalpina.biz/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=11
Inteleg de acolo ca oamenii recomanda sa iei bicicleta de la Novaci catre Ranca, apoi prin Urdele si poti ajunge pana la Obarsia Lotrului, cel putin. Asta inseamna cu totul undeva peste 40km, dar doar jumatate e urcare dificila.
Oricum, felicitari, eu unul n-am conditie fizica pentru asa ceva, dar ii admir pe cei care se inhama la asemenea obiective. De altfel, mereu pe traseu cand am intalnit biciclisti i-am salutat prietenos, spre incurajare.
Salut,
Nu te cunosc si nici n-am nimic cu tine! 🙂
Totusi ce ma deranjeaza atat la tine cat si la restul care fac la fel ca tine legat de aceasta sosea si nu numai e ca acum mergeti pe ea, faceti poze si spuneti ca e minunata, insa unde erati acum 7-8 ani de exemplu? Si atunci soseaua era minunata si peisajul la fel, doar ca nu prea era asfalt decat pana la Ranca. Mi-ar fi placut sa-mi zici acum 7 ani de ea cand nimeni nu stia de zona, in afara de localnicii din jur.
Daca tot e si blog de calatorii te-as invita sa descoperi tu locatii in care se ajunge mai greu asa cum este de exemplu zona Glavoi din muntii Bihor care odata ce va fi asfaltat impecabil drumul cu siguranta se va umple de masini.
Te astept cu recenzii din locuri la fel de minunate dar in care nu orice slapar/burtos poate ajunge usor pentru ca acele locuri raman frumoase si neatinse daca nu se face sosea, Ranca probabil se va distruge cu timpul si la fel si zona pentru ca nu suntem suficient de educati incat sa o protejam.
Numai bine,
Mihai
@Mihai: man, to each of his own. Merg si pe asemenea drumuri, mai putin prietenoase. Vezi articolele trecute.
Altfel, sunt satul de gropile si drumurile proaste din oras, de ce m-as grabi sa iau la rand toate forestierele? Am mers chiar in acelasi weekend si catre Sarmizegetusa Regia. 20km dus si tot atat intors de drum ingrozitor, conditii ca dracu’, desi prin padure si frumos, la altitudine. N-am putut sa ma bucur de el, ca tocmai am schimbat la Furia Rosie rulmenti, discuri, placute de o suma apreciabila.
Nu-i OK nici prejudecata ta fata de asfalt, daca pot sa-i zic asa, nici nu mi se pare grozav de civilizat modul in care te raportezi la „slapari/burtosi”. Daca am aplica principiul asta cu a lasa locurile frumoase neatinse, sa uitam atunci de asfalt, canalizare, apa, gaze, orice infrastructura, si sa lasam muntele si satul romanesc ca sa traiasca la fel ca acum 300 de ani. Nu inteleg cum anume asta ar fi mai bine.
Nu-ti plac povestile de aici, nu te obliga nimeni sa revii. Exista si alte bloguri de calatorii (dintre care urmaresc si eu destule) cu o abordare si trasee care poate ti-ar fi mai pe plac.
Cheers,
tot Mihai (FR)
FELICITARIII !!!!!!!!!!!!SUPERB !!!!!!!!!!!!!!LA VARA VOI FACE DIN NOU TRASALPINA SI VOI DRUMETII CATRE VF PARANG SI LACUL CALCESCU .
Buna,
Te rog sa-mi spui si mie cum sau pe unde se intra pe Transalpina venind dinspre Bucuresti. Imi doresc sa merg pe acolo pe 1 iunie insa nu-mi dau seama pe unde sa o iau. Banuiesc ca de la Rm. Valcea in directia Tg. Jiu si pe urma cum? Am fost pe 1 mai in Tara Hategului , Sarmisegetusa Regia ( traseul acela groaznic de aproape 20 km…!!!), Hunedoara etc si a fost minunat. Atunci transalpina era blocata de zapada mi-a zis cineva dar tot nu m-am lamurit de unde se intra pe acolo. Poti sa -mi spui traseul dinspre Bucuresti? Multumesc anticipat..!!
@Cristina: Hello,
Pentru a parcurge TA dinspre sud: mergi pe drumul spre Targu Jiu (via Horezu), adica DN67. Imediat ce ai intrat in judetul Gorj, sunt cateva localitati pe DN (Polovragi, Bumbesti-Pitic, Balcesti). Imediat ce ai intrat in Bengesti-Ciocadia, dreapta catre Novaci si Ranca, pe DN67C. De fapt, sunt vreo 3 sau 4 momente cand poti face dreapta spre Novaci, dar aceasta din Ciocadia are cel mai bun asfalt si de fapt este DN67C, adica Transalpina.
Pentru a parcurge TA dinspre nord (preferata mea): Bucuresti – Sibiu – Sebes, stanga in Sebes spre Petresti, pe DN67C.
Distractie placuta pe 1 iunie!
Superbe fotografii. Ai cont pe deviantart? Acolo pozele tale ar impresiona o lume intreaga. Daca nu ai, incearca sa acorzi cateva minute pentru a iti face. Iti garantez ca merita. Bafta. Mi-ar place sa merg si eu pe acolo, dar nu prea am cum. Si…sunt trist din cauza asta. Norocul tau man.
Frumos articol si frumoase poze. Anul acesta mi-am propus sa ajung si eu pe Transalpina, la momentul protrvit am sa iti cer niste sfaturi. Multumim si felicitari pentru articolele interesante
Felicitari!
Ce ai prezentat tu aici, sunt motive pentru care Romania nu trebuie uitata. Intr-o perioada in care care mai de care se gandeste sa plece din RRomanica, sunt bine venite astfel de imagini, pentru a ne reaminti ca totusi, tara este fruimoasa, dar noi trebuie sa ne deschidem mintea si ochii. Te salut.
Intr-adevar superb! Ma bucur ca exista locuri atat de frumoase in Romania! La vara trebuie sa ajung si eu!
@Ciprian: eh, esti prea amabil, pozele sunt mediocre in realitate. N-am nici aparat si nici cunostinte/indemanare pentru poze cat de cat profesionale, iar deviantart este (din cate stiu) mai degraba locul unor creatii profi. Imi cunosc limitele 🙂 Singurul lucru care face pozele bunisoare este peisajul 🙂
@all: multumesc pentru cuvintele frumoase!
Salut Razvan,
Intr-adevar soseaua Transalpina este frumoasa. Ma bucur ca iti place dar iti recomand sa vi la TransAlpin Bike Marathon pe 12 august 2012. O sa ai ocazia sa te bucuri de intreaga zona si nu numai de zona adiacenta soselei.
Bineinteles trebuie sa ai bicicleta la tine 🙂
am gasit din intimplare relatarea ta, si am citit-o cu mare interes, multumesc pt detalii, sint foarte utile pt cineva care vrea sa parcurga TA.
Salut !
Super articol si superb peisaj. Weekendul ce urmeaza (1-3 iunie) planuiesc primul meu drum pe Transalpina.
Am o intrebare: in acest articol spui ca „In patru ore, cu tot cu pauze de masa si de poze, puteti trece intreaga Transalpina. ” si in cel de anul trecut „Per total, intreaga Transalpina se poate acoperi de la nord la sud in doua ore (cu tot cu pauze de poze!), ceea ce a fost suficient de palpitant pentru un prim parcurs.”
Avand in vedere ca drumul va fi de la nord spre sud (Sebes – Novaci), ce durata crezi ca va avea parcursul ? Facem o medie la 3 ore ?
Multumesc in primul rand pentru articol si anticipat pentru raspuns !
@Mio: multumesc pentru mesaj!
As putea glumi,… sa spun ca de anul trecut pana acum am imbatranit si conduc mai prudent :)) dar toata lumea care ma cunoaste m-ar contrazice :))
De fapt, am zis anul trecut ca „se poate” si asa am facut, am dat o prima tura super-rapida de doua ore (cu tot cu opririle pentru poze), apoi am petrecut tot restul zilei reluand, savurand, etc.
Anul acesta, cand am zis 4 ore m-am referit si la pauzele de masa, doua la numar: prima din conserva in poiana cu branduse de langa cascada de la Groapa Urdelor (e mai sus in poze) si a doua (fara poze) la un restaurant aproape de barajul de la Oasa (a fost excelent, dar nu mai retin numele, din pacate). In ambele pauze ne-am relaxat, n-am fost pe fuga, de aia s-au facut 4 ore.
Acum, depinde de ce ai de gand pentru weekendul asta si ce alte obiective ti-ai propus sa atingi. Eu as zice sa dai prima tura dimineata, de la Sebes la Novaci (Ciocadia) si apoi sa revii si sa incerci oricare din cele doua (sau ambele) deviatii de la Obarsia Lotrului. Stanga (vest) spre Petrosani – 28 km sau dreapta spre Vidra si Voinesa (nu mai stiu exact cati km, dar nu mai multi de 40-45.
Daca pe mine nu ma deranjeaza (dimpotriva) sa petrec toata ziua lumina pe asfalt, la volan, stiu ca nu toti sunt asa. Daca totusi vrei o zi extrema, te poti lungi pe Transalpina si cele doua trasee conexe o intreaga zi.
Tura placuta si te astept inapoi cu un comentariu cu impresii!
Salut, uite am cateva intrebari pentru tine la care sper sa imi poti raspunde. In primul rand noi vrem sa mergem cu un C3 motor de 1,4 iar cineva spunea ca a fost cu un Peugeot cu acelasi motor si deabea a facut fata masina fiind foarte mari rampele…comparativ cu transfagarasan ti se pare ca urcusul este mai abrupt? [vrem sa urcam dinspre Sebes spre Ranca], crezi ca e posibil ca motorul sa nu faca fata si sa nu traga la urcare? Tot aceeasi persoana ne spunea ca drumul e extrem de ingust si ca greu incap doua masini una langa alta…e adevarat? Eu imi doresc extrem de tare sa ajung vara asta pe Transalpina dar pe prietenul meu l-a cam bagat in sperieti persoana de care vorbeam mai sus.
Astept vesti bune:)
@Dana:
Salutari,
Intr-adevar, TA are pe sosea pante mai abrupte decat TF, e mult mai virajata si mai dificila. Acestea fiind spuse, afla ca nu-i nicio problema sa urci chiar si cu un motor de 1,4l, cata vreme iti dozezi eforturile si ai o minima experienta automobilistica. La limita, ai putea avea oarece probleme doar daca sunteti 5 oameni + bagaje la greu in masina, dar chiar si asa nu este de speriat, sunt aproape sigur ca se poate urca.
Nu iti face, deci, probleme! Ca la orice drum, ai grija ca masina sa fie in stare tehnica buna, pune (eventual) benzina de cifra octanica mai mare, verifica presiunea in pneuri si n-ai ce probleme sa ai. Dar astea sunt sfaturi valabile pentru orice drum lung, dupa cum spuneam.
Mult succes, deci, mergeti acolo cu inima deschisa si fara nicio teama, buburuza voastra va urca TA fara probleme. Drum bun!
Multumesc foarte mult de sfaturi! Si eu eram convinsa ca nu vom avea probleme vom fi doar 2 oameni in masina fara prea multe bagaje, plus de asta exact cum spuneai si tu cu o minima experienta va fi totul bine, iar din fericire experienta exista! Multumesc inca o data de raspuns si deabea astept sa pornim la drum!
@Dana,
Ma bucur sa iti fiu de ajutor. Inca ceva:
„Tot aceeasi persoana ne spunea ca drumul e extrem de ingust si ca greu incap doua masini una langa alta…e adevarat?”
Nici din punctul asta de vedere nu ai de ce sa te ingrijorezi. Portiunile inguste sunt rare si in niciun caz nu pun probleme pe traseu. Aminteste-ti ca deja o multime de oameni au traversat TA si numarul incidentelor este mai mic aici decat pe multe alte sosele din Ro. Personal, am auzit doar de 2 accidente, ambele implicand cate o singura masina – dar aici a fost vorba clar de excese dincolo de limita, ceea ce nu e o idee buna pe TA.
Un mers prudent este recomandat si te va feri de orice probleme – unde mai pui ca iti va permite sa te bucuri de peisaj si sa descoperi detalii pe care altii nu le vad. Nu uita sa-ti iei aparatul de fotografiat!
PS: daca tot esti in zona, treci si pe la Pesterea Muierii si Pestera Polovragi (+Cheile Oltetului). Ar fi pacat sa nu.
Ma bucur pentru tine ca ai reusit sa parcurgi TA si nu doar o data. Eu suntla faza informarii si ar trebui sa ma grabesc pana nu o invadeaza cei ce nu au legatura cu muntele si natura. Te-as ruga sa-mi spui daca s-au aplicat marcaje si daca ai prins ceata. Cum te descurci in zone cu vizibilitate redusa?
Vorbest, de asemenea, de portiunea Petrosani-Obarsia Lotrului, unde este „asfalt acceptabil”. Am parcurs anul trecut Petrosani-Brezoi si mi-a fost tare mila de Fabiuta care ne-a scos din ogasile drumului pe valea Jietului spre Obarsia Lotrului. A contat, bineinteles, si indemanarea soferului. S-a indreptat acea portiune? Erau utilajele drumarilor, dar noi am trecut intr-o duminica la inceput de iunie. Iti multumesc.
@Dana BD: sunt perfect de acord cu tine, apropos de a ne bucura de TA pana nu devine prea aglomerata. Deocamdata nu exista niciun fel de marcaj sau indicator permanent pe traseu (cu exceptia localitatilor intre Sebes si Sugag, adica vreo 30 din cei 148km ai DN67C). Exista, ca semnalizare, doar indicatoarele temporare (galbene) de pe perioada lucrarilor.
Despre Petrosani – Obarsia Lotrului (DN7A) pot sa-ti spun ca asfaltul este rau, dar se poate merge. Exista 1 sau 2 portiuni pietruite (pregatite de asfaltare), dar inca nu se simte ca lucrarile vor incepe / progresa acolo, cel putin nu pana la 30 octombrie, cand inteleg ca este termenul pentru finalizarea lucrarilor pe DN67C. Pe scurt, se poate merge fara probleme, dar cu viteza redusa, drumul e destul de prost, dar perfect practicabil.
… si sa nu uit: nu am prins ceata, dar am mers pe sosea si mult inainte de rasaritul soarelui. La vizibilitate redusa… mers foarte incet si luminile aprinse la maxim…
Pe 4 august 2012 voi descoperi si eu frumusetile Transalpinei…
Desi am rau de inaltime (am parcurs Transfagarasanul cu inima cat un purice), este musai sa vad Transalpina.
Buna!Cine ma lamureste si pe mine daca la inceputul lunii septembrie se poate traversa Transalpina??Care e cel mai frumos si bun traseu??Vreau un traseu detaliat….eu am citit aici mai multe opinii si imi este greu sa inteleg exact traseul….cazare atc…Nu am decat trei zile la dispozitie si vreau sa vad totul…asa ca va rog sa ma lamuriti…
Multumesc!
Salut,
Stie cineva cand este deschis Translapina?
Merci mult
Am fost si eu cu familia pe TA in 18 iulie varianta de la Sebes la Novaci ( dupa indicator 135km) cu plecare la 16.30 din Sebes si ajuns la 19 si un pic in Novaci cu pauza de poze in doua locuri … prima oara sa mai rasufle masina ca de atata urcat se incinsese un pic si a doua oara la pasul Urdelor pentru peisajul mirific… plus cateva minute in Ranca pentru schimbat bateri la aparatul foto. Pentru cine nu a fost merita vazut din punctul meu de vedere e mai spectaculoasa TA decat Transfagarasanul si are curbe mai pline de suspans cand ai impresia ca zbori prin nori. Asfaltul e impecabil cu exceptia a cateva portiuni mici unde se lucreaza inca si nu erea asfalt deloc.
Acum imi doresc sa fac si varianta Novaci-Sebes sa merg si de la sud la nord …dar sa vedem cand… Drum bun celor care se incumeta nu au ce pierde.
sunt din bucuresti si vreau sa ajung pe transalpina , care este traseu cel mai scurt,va rog, sa-mi spuneti multumesc frumos
Buna sunt Izabella si am 10 ani .Imi place foarte mult ce ai scris si pozele care le-ai facut pe Transalpina .Si eu am sa merg in data de 31 August 2012 pana in data de 2 Septembrie .pozele care le-am vazut aici si pozele de pe net mi-au dat fiori dar o sa-mi fac curaj si am sa merg cu verisoara mea si familia iei .Abia astept sa merg ca sa fac poze la natura ,la mutii si la drum .Si inca o data iti spun ai facut foarte frumoase pozele si mi-a mai placut curajul care la avut ca sa treci Transalpina .Foarte frumos !!!Larevedere !!!
Buna, Izabella! Curaj, TA nu e de speriat daca o abordati cu atentie si prudenta. Sa aveti vreme buna (din ce am verificat prognoza pentru 31 august, asa o sa fie), cele bune!
Sunt minunate pozele, romania este intr-adevar o tara frumoasa!