excursii-razvan-pascu

Scriu aceste randuri de la Rio Gallegos, sudul Argentinei, duminica 9 ianuarie ora 20. Am ajuns aici dupa 21 de ore de mers cu autobuzul si 1300 km parcursi din Puerto Madryn. Desi autobuzele sunt destul de confortabile mai ales pentru drumurile lungi, totusi sa stai atatea ore in autocar continuu nu este cel mai interesant lucru pe care il poti face. Scaunul se intinde la 160 de grade noaptea si poti sa dormi, insa asta nu inseamna ca vei fi total odihnit.

Am traversat toata Patagonia, care la vest (spre Anzi) si la est (la Atlantic) are o vegetatie deosebita, insa in mijlocul continentului este o nesfarsita stepa, plictisitoare si desertificata. Argentinienii au cateva drumuri nationale care leaga marile orase, iar drumul RN3, pe care a mers autocarul nostru leaga Buenos Aires de Rio Gallegos, adica are aproape 3000 km.

3000 km de drum prin salbaticie, unde singura bucurie este sa vezi din cand in cand ca iese in fata autocarului cate un guanaco, un fel de caprioare sud-americane.

Stepa din Patagonia (si cativa guanaco)

Acesta a fost ultimul drum atat de lung, de acum incepe partea cea mai spectaculoasa a calatoriei, iar distantele vor fi din ce in ce mai mici pe masura ce ma voi apropia de cel mai sudic oras al lumii, Ushuaia. Deocamdata, maine, am luat bilete la un alt autobuz care ma va duce la El Calafate, de unde se poate ajunge usor la singurul ghetar din lume care continua sa creasca, ghetarul Perito Moreno.

Si pentru ca acum 2 zile v-am scris despre cea mai mare colonie de pinguini pe care am vizitat-o la 200km de Puerto Madryn, astazi o sa va scriu cateva cuvinte despre Peninsula Valdez, aflata la 80 km de Puerto Madryn, unde mi-am petrecut o zi intreaga si unde am vazut noi colonii de pinguini (mult mai putine decat am vazut la Punta Tombo), lei de mare, elefanti de mare, delfini si alte animale marine.

Lei de mare

Elefanti de mare

Leii de mare sunt de culoare maron, foarte agresivi, iar luptele intre masculi pentru teritoriu sunt frecvente. Chiar si eu am asistat la cateva. Acestia din urma pot ajunge sa aiba pana la 300 kg si se imperecheaza cu pana la 14 femele pe sezon. Leii de mare aveau deja pui, mici si negri, semanand cu niste foci.

Elefantii de mare in schimb, sunt de culoare gri si par niste animale foarte lenese. Foarte putini i-am vazut ridicati sau in apa, cei mai multi zacand pur si simplu pe nisip.

Intreaga coasta a Peninsulei Valdez este populata de astfel de lei si elefanti de mare si tot aici exista si o micuta colonie de pinguini Magellan. Daca as fi ajuns cu o luna in urma as fi putut vedea si orci in ocean, adica cea mai mare specie de delfini, care adesea este comparata si confundata cu balenele. Oricum, am fost si intr-o excursie optionala in ocean pentru observarea delfinilor.

Si un filmulet de la pinguinii din peninsula Valdez (de vizualizat fara sonor, pentru ca era vant puternic)

8 comentarii

1. 10.01.2011 la 07:33

Sunt foarte simpatice toate animalele! Cred ca e o experienta deosebita sa le vezi in carne si oase in mediul lor natural.

2. rizica
    10.01.2011 la 10:56

Fascinante animalele fotografiate…astfel de imagini merita toata oboseala…

3. violeta
    10.01.2011 la 17:00

foarte interesant razvan.de-abia astept sa vad ce vei scrie pentru urmatoarea zi

4. 10.01.2011 la 18:27

Pinguinii scot sunetele alea interesante?

5. Diana S.
    10.01.2011 la 18:38

NE BUCURAM CA SUNTETI BINE.ASTEPTAM VESTI DE LA VOI IN FIECARE ZI.VA PUPAM SI VA URAM DISTRACTIE SI MAI PLACUTA,ACUM CA S-AU TERMINAT TRASEELE F.LUNGI!!!!!
    PS.FOARTE SIMPATICI PINGUINII….

6. Razvan Pascu
    (author)
    10.01.2011 la 21:05

@ Traveling Hawk: da, pinguinii fac asa.

@ Diana: multumim. Am ajuns in El Calafate acum, suntem la 80km de ghetarul Perito Moreno, singurul ghetar din lume care continua sa creasca. Maine mergem la ghetar.

7. Carmen
    10.01.2011 la 21:42

Interesant articolul. Presupun ca aceasta calatorie este o experienta deosebita cu toata oboseala. Pinguinii sunt tare draguti..:)

8. 10.01.2011 la 21:57

Cand vii inapoi sa`ti rezervi o zi intreaga sa`mi povestesti ca iar mi`ai facut dor de plecat aiurea de nebun si abia ma potolisem. Vezi ce faci p`acolo … abia te`astept inapoi.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!