Romanii sunt cunoscuti pentru sensibilitatea la mici si bere, placerea gratarului in aer liber si meciurile de fotbal la care echipele noastre nu castiga. Majoritatea romanilor sunt analisti politici, fini cunoscatori ai mondenitatilor insa asupra unui singur lucru cadem cu totii de acord: fetele si peisajele naturale din tara noastra sunt printre cele mai frumoase.
Drumul DN7C, a.k.a. Transfagarasanul, este un astfel de exemplu – o ruta destul de usor de parcurs, cu peisaje minunate de care te poti bucura fara prea mult efort, din masina. Asa cum ii spune si numele, Transfagarasanul este construit peste cel mai inalt lant muntos din Romania, Muntii Fagaras. In apropiere de Lacul Balea, soseaua atinge o altitudine de 2042 m. Chiar si asa, Transfagarasanul nu este cel mai inalt drum din tara. Transalpina (DN67C), o ruta asemanatoare, atinge chiar si 2145 m.
Drumul este deschis cam 6 luni / an, fiind inchis din cauza vremii in perioada noiembrie – mai. Asadar, oficial mai aveti timp sa dati o fuga pe Transfagarasan, chiar daca acum 2 saptamani stratul de zapada de la Balea Lac avea vreo 10 cm. Prima parte a drumului trece prin fata hidrocentralei de la Vidraru, iar in apropiere de afla cetatea Poenari (resedinta secundara a lui Vlad Tepes si cunoscuta turistilor mai ales pentru cele 1480 de trepte pe care trebuie sa le urci ca sa ajungi in varf). De la Vidraru urmeaza Cascada Capra si apoi Lacul Balea (un lac glaciar) si apoi o coborare destul de abrupta pe drumul spre Sibiu. Recomandarea mea este ca atunci cand urcati cu masina la Balea, sa veniti dinspre Poenari si sa coborati spre Sibiu, pentru ca drumul este mai usor de parcurs in acest fel si merita sa vedeti ambele peisaje (si inainte si dupa Balea Lac).
Daca plecati din Bucuresti, traseul este Pitesti – Curtea de Arges – Vidraru – Balea Lac.
Top Gear „Cel mai fumos drum”
Sus, la Cetatea Poenari
Vidraru
Transfagarasan
Balea Lac
Despre mine:
Am calatorit in peste 110 tari si o fac mereu cu aceeasi placere, dedicare si sete de cunoastere. Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea intr-un job care ma face fericit. Cel mai fericit ma fac, insa, cei doi baieti ai mei, Alex si Vlad, de la care imi amintesc zilnic despre copilarie.
Sunt consultant in marketing turistic, antreprenor implicat in mai multe business-uri din diverse domenii de activitate, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, mai multe companii. Organizam evenimente corporate pentru companii mari, suntem specializati pe PR si Marketing in Turism, iar de 3 ani am dezvoltat o divizie de real-estate care vinde proprietati Premium in Dubai.
Am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA).
Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga. Am zburat atat de mult pe toate continentele incat as fi putut face ocolul Pamantului la Ecuator de peste 250 de ori. In ultimii 8 ani am calatorit cu peste 5000 de romani in vacante premium pe care le-am organizat impreuna cu partenerii mei prin toata lumea, in locuri exotice si indepartate. In 2019 am primit premiul “Travel Personality of the Year” de la FORBES Romania.
Acesta este blogul meu personal, unde scriu ceea ce simt si ce gandesc si unde am diverse colaborari cu branduri care isi doresc sa se asocieze cu imaginea mea si a familiei mele. De 14 ani acest blog si paginile de Social Media ale mele au adunat o comunitate de peste 500.000 de romani inteligenti si sunt locuri de intalnire pentru oamenii de bun simt, optimisti, iar subiectele abordate sunt exclusiv de calatorie, premium lifestyle, business si antreprenoriat.
28 comentarii
Tudor V.
21.09.2010 la 06:47
Incredibil articolul. Mereu ma gandesc la tarisoara mea, care din pacate, departe am lasat-o. Este printre cele mai frumoase. Nu zic ca nu se gasesc frumuseti in alte parti ale lumii dar românul mereu se va simti bine la el ACASA si nu-n alta parte. Iubiti-va tara, iubiti-va neamul, protejati-va cultura si valorile caci alta nu avem!
Mi-am dorit adesea sa ajung pe Transfagarasan. Nu am ajuns si acum imi dau seama ca am facut ceva ce am criticat la altii. Am fost prin tari straine, dar nu mi-am vazut tara in intregime, adica macar in locurile cele mai frumoase. Si sunt foarte multe. Multumesc ca ai adus tu Transfagarasanul la noi, daca noi nu ne invrednicim sa ajungem la el !
rizica
21.09.2010 la 09:55
Intr=adevar, frumoase peisaje, frumoase locuri…
Claudia
21.09.2010 la 10:06
Cei de la TopGear au sugerat ca drumul Transfagarasean sa fie deschis si iarna, cu o investitie de 5 milioane de euro, fiind posibila crearea de partii de schi „nemasurate”, deoarece nu exista paduri in acea zona muntoasa…dar credeti oare ca nu au altceva mai bun de facut conducatorii tarii noastre decat sa deschida iarna acest traseu care ar atrege mii de turisti?! Am parcurs acest traseu vara dar si iarna cu rucsacul in spate de multe ori si este o sursa de energie ce induce relaxare si o senzatie de expansiune….
E frumos pe Transfagarasan, dar imi place mai mult Transalpina.
Claudia
21.09.2010 la 10:38
Si mie imi place Transalpina mai mult ….peisajul e mai salbatic iar aceasta atinge in Pasul Urdele 2.145 m iar mai nou este si asfaltata.
Laura
21.09.2010 la 10:41
Cand eram mica mergeam des pe Transfagarasan, pentru ca locuiam in Pitesti. Imi aduc aminte cu mare drag mai ales de cetatea de la Poenari, unde urcam ca sa vedem de sus peisajul. Nu mai stiu acum cum e, daca au mai amenajat ceva sau nu. In trecut erau doar niste ruine, si, pentru cei care mergeu prima data, era mare dezamagirea.
Balea Lac era (sper ca inca este), atat de limpede incat vedeai pietricele pe fundul lui. In apropiere era Cabana Balea (sau hotel?), unde pe vremea lui Ceausescu se cazau in principal straini, pt ca preturile erau in dolari.
Daca urmati traseul propus de Razvan, va recomand sa vizitati centrul orasului Pitesti. E renumit pt Piata Rosie (numita asa pt ca e pavata cu dale rosii) si pt fantana cantatoare de langa Primarie, unde poti sa asisti la un spectacol de lumini si sunete.
amarie
21.09.2010 la 10:51
Am parcurs Transfagarasanul o singura data, la cativa ani dupa darea in exploatare, intr-un autobuz ( nu autocar !) cu un grup eterogen de excursionisti, cu putina teama si multa incantare , fiindca la intrare era un avertisment precum ca este interzisa circulatia in acea perioada, din cauza unor lucrari etc. Mi-a ramas in minte maretia constructiei, privelistile largi, imaginile superbe, incantatoare. Neprevazutul a facut ca pe cand eram in tunel, circulatia sa se blocheze (probabil tot din cauza unor berbeci de soferi…) . Unul din grupul nostru ( un biet felcer de la un dispensar comunal), mai nerabdator si mai nervos, a mers prin tunel pana la locul ambuteiajului si, dandu-se drept responsabil cu circulatia, a reusit sa deblocheze traficul. Atunci pentru prima oara vedeam pe viu zapada in august si cativa tineri in costum de baie facand plaja pe saltele intinse nu pe nisip, ci pe stratul de nea…
Am trecut de atunci prin sute de tunele, cu mult mai lungi si modernizate, dar amintirea peripetiilor din Transfagarasan imi va persista mereu in memorie.
La liceul urmat de Lucian Blaga era traditia ca elevii sa adune bani cu care dupa bacalaureat sa faca o excursie la Roma! Acum se practica banchetul la restaurante din tara si chiar din Bulgaria. Daca as fi diriginte la clasa a XII-a as incerca sa-i determin pe elevi sa parcurga Transfagarasanul ca excursie finala. Imaginile si textele de mai sus sunt o pledoarie pentru a vedea si a revedea asemene minunatie.
Felicitari pentru ideea de a adauga articolului tau filmuletul celor de la TopGear! Presupun ca a fost oprita toata circulatia pe Transfagarasan cand au facut ei filmarea!
Am fost pe el de cateva ori, niciodata cu masina mea. Prima „intamplare”, pe la sfarsitul anilor ’70, care era sa ne coste viata pe mine si pe sotul meu, a fost un autostop de la cabana, spre Sibiu. Culmea e ca era vorba despre un ARO chiar de la fabrica, care cobora fara frana de motor si dupa o curba periculoasa, in care a frecat literalmente peretele de stanca cu masina, a oprit la cativa cm de prapastie! Cand ne-am revenit din soc am coborat din masina si apoi pe jos, pana la „glajarie”, cand am indraznit sa luam iar o alta ocazie. Drumul este insa splendid!
* Laura, poate vorbesti de un hotel, despre care se zvonea ca ar fi al familiei Ceausescu? La cabana nu se facea deosebire daca esti roman sau strain si pentru a dormi pe jos, in sala de mese cand ajungeai tarziu de pe traseu, nu a luat nimeni, niciodata, dolari!
Isabela
21.09.2010 la 20:30
Superb!
Onet Ciprian
21.09.2010 la 21:06
Superbe peisaje pe Transfagarasan, am fost pe acest drum anul trecut mi-a placut foarte mult. Inca ceva cu care ne putem mandri.
Da, multumesc. sa sti ca ma ajuta. mai ales acele 5 ghiduri si carti gratis despre Romania turistica pe care le-ai pus la download.
ALLYNA80
24.11.2010 la 14:12
Foarte utile informatiile…pacat ca nu se poate vizita pe o perioada mai mare in timpul anului. De fiecare data cand am vrut sa ajung acolo, s-a intamplat ceva si n-am mai ajuns.
Pana Carmen Gabriela
23.06.2011 la 18:37
Impresionant peisajul ce poate fi admirat pe tot parcursul traseului Transfagarasan. Si „cireasa de pe tort” este cascada si Lacul Balea, o oaza de liniste si locul in care simti ca te poti regasi.
Un loc facut cu pretul a multe vieti omenesti care sun amintite prin monumente,dar nu suficiente, oricum ar trebui sa dea de gandit actualilor ministrii ai transporturilor, cum in anii aia s-au construit 150 km de sosea prin Muntii Fagaras si acum nu suntem in stare sa facem 10 km de aurostrada la campie!
diana
04.08.2011 la 21:08
am si eu poze cu Transfagarasan,daca pot sa le atasez, o fac cu mare drag ! e superb,un peisaj exceptional,totul la superlativ si cum am mai spus daca erau turcii,grecii etc in locul nostru faceau bani frumosi si multi din promovarea acestui loc si a altora asemanatoare pt ca tara are din belsug peisaje de vis dar din pacate…sa-l citam pe Mircea ,,traiam in Romania si asta ne ocupa tot timpul,,o seara frumoasa
liliana
04.08.2011 la 21:35
De Transfagarasan ne-am indragostit iremediabil in urma cu 5 ani si an de an, revenim pe aceste meleaguri. Mi-ar placea sa nu devina niciodata bulevard ca Valea Prahovei. An de an observ ca lasam mai multe gunoaie si e pacat! Anul ac vom merge pe Transalpina. Speram sa nu fim dezamagiti, ptr ca Transfagarasan e incomparabil!
nicoleta
05.08.2011 la 15:36
Din pacate eu am parcurt doar o parte din transfagarasan o singura data si asta iarna 😀 si pe jos. Era inchis drumul si am mers de cu telecabina pana la balea lac. Inapoi nu au mai vrut sa ne duca, caci se inrautatise vremea. O parte din noi nu am vrut sa ramanem acolo cazati si am coborat pe jos (pe intuneric), pe zapada….A fost foarte interesant si adrenalina maxima (pentru mine cel putin). Dar pentru peisajele frumoase de pe transfagarasan trebuie neaparat sa revin 🙂
[…] Parangul, abia asfaltat si care a atras ca un magnet deja mai mult trafic decat celebrul Transfagarasan. Pentru un pasionat de sofat, natura si provocari, ce poate fi mai frumos decat atat? Cu gandurile […]
[…] mai putin umblate: bisericile fortificate din Transilvania, zona secuimii, Timisoara, Sighisoara, Transfagarasanul, Gura Portitei. Unii se vor plange ca sunt drumuri proaste….dati-mi un exemplu de drum prost […]
[…] pustie granita Italia-Elvetia pe care am vazut-o in aceasta saptamana. Umbrailpass seamana mult cu Transfagarasanul nostru: serpentine asezate elegant intr-o depresiune ca o galeata intre munti, cu peisaje […]
Isacovici Dorin Marcel
06.07.2013 la 18:28
Bună ziua.
Vă rog frumos, să nu mai folosiţi denumirea de „mici”.
Adevărata denumire, consacrată între cele două războaie mondiale şi puţin timp după, este de „mititei”.
Să restabilim adevărul tradiţional, culinar şi ligvistic.
Cu deosebită stimă,
Dorin Marcel Isacovici
05.07.2013, H 18:20, Piatra Neamţ
Maciej
10.04.2020 la 14:08
Nu inteleg mult stimate Dl Razvan dar multumesc frumos pentru poze si toate cele bune, cu stima, Maciej (Polonia)
Materialele postate pe acest site imi apartin in totalitate sau apartin colaboratorilor mei si se afla sub protectia Legii Dreptului de Autor. Preluarea lor se poate face doar cu acordul scris al autorului si cu citarea sursei. La sfarsitul fiecarei preluari de text trebuie sa existe un link catre acest blog.
Incredibil articolul. Mereu ma gandesc la tarisoara mea, care din pacate, departe am lasat-o. Este printre cele mai frumoase. Nu zic ca nu se gasesc frumuseti in alte parti ale lumii dar românul mereu se va simti bine la el ACASA si nu-n alta parte. Iubiti-va tara, iubiti-va neamul, protejati-va cultura si valorile caci alta nu avem!
Mi-am dorit adesea sa ajung pe Transfagarasan. Nu am ajuns si acum imi dau seama ca am facut ceva ce am criticat la altii. Am fost prin tari straine, dar nu mi-am vazut tara in intregime, adica macar in locurile cele mai frumoase. Si sunt foarte multe. Multumesc ca ai adus tu Transfagarasanul la noi, daca noi nu ne invrednicim sa ajungem la el !
Intr=adevar, frumoase peisaje, frumoase locuri…
Cei de la TopGear au sugerat ca drumul Transfagarasean sa fie deschis si iarna, cu o investitie de 5 milioane de euro, fiind posibila crearea de partii de schi „nemasurate”, deoarece nu exista paduri in acea zona muntoasa…dar credeti oare ca nu au altceva mai bun de facut conducatorii tarii noastre decat sa deschida iarna acest traseu care ar atrege mii de turisti?! Am parcurs acest traseu vara dar si iarna cu rucsacul in spate de multe ori si este o sursa de energie ce induce relaxare si o senzatie de expansiune….
E frumos pe Transfagarasan, dar imi place mai mult Transalpina.
Si mie imi place Transalpina mai mult ….peisajul e mai salbatic iar aceasta atinge in Pasul Urdele 2.145 m iar mai nou este si asfaltata.
Cand eram mica mergeam des pe Transfagarasan, pentru ca locuiam in Pitesti. Imi aduc aminte cu mare drag mai ales de cetatea de la Poenari, unde urcam ca sa vedem de sus peisajul. Nu mai stiu acum cum e, daca au mai amenajat ceva sau nu. In trecut erau doar niste ruine, si, pentru cei care mergeu prima data, era mare dezamagirea.
Balea Lac era (sper ca inca este), atat de limpede incat vedeai pietricele pe fundul lui. In apropiere era Cabana Balea (sau hotel?), unde pe vremea lui Ceausescu se cazau in principal straini, pt ca preturile erau in dolari.
Daca urmati traseul propus de Razvan, va recomand sa vizitati centrul orasului Pitesti. E renumit pt Piata Rosie (numita asa pt ca e pavata cu dale rosii) si pt fantana cantatoare de langa Primarie, unde poti sa asisti la un spectacol de lumini si sunete.
Am parcurs Transfagarasanul o singura data, la cativa ani dupa darea in exploatare, intr-un autobuz ( nu autocar !) cu un grup eterogen de excursionisti, cu putina teama si multa incantare , fiindca la intrare era un avertisment precum ca este interzisa circulatia in acea perioada, din cauza unor lucrari etc. Mi-a ramas in minte maretia constructiei, privelistile largi, imaginile superbe, incantatoare. Neprevazutul a facut ca pe cand eram in tunel, circulatia sa se blocheze (probabil tot din cauza unor berbeci de soferi…) . Unul din grupul nostru ( un biet felcer de la un dispensar comunal), mai nerabdator si mai nervos, a mers prin tunel pana la locul ambuteiajului si, dandu-se drept responsabil cu circulatia, a reusit sa deblocheze traficul. Atunci pentru prima oara vedeam pe viu zapada in august si cativa tineri in costum de baie facand plaja pe saltele intinse nu pe nisip, ci pe stratul de nea…
Am trecut de atunci prin sute de tunele, cu mult mai lungi si modernizate, dar amintirea peripetiilor din Transfagarasan imi va persista mereu in memorie.
La liceul urmat de Lucian Blaga era traditia ca elevii sa adune bani cu care dupa bacalaureat sa faca o excursie la Roma! Acum se practica banchetul la restaurante din tara si chiar din Bulgaria. Daca as fi diriginte la clasa a XII-a as incerca sa-i determin pe elevi sa parcurga Transfagarasanul ca excursie finala. Imaginile si textele de mai sus sunt o pledoarie pentru a vedea si a revedea asemene minunatie.
Adevarul e ca avem si cu ce sa ne mandrim, numai ca preferam sa nu o facem.
Frumos Transfagarasanul. Pe Transalpina inca n-am fost.
Felicitari pentru ideea de a adauga articolului tau filmuletul celor de la TopGear! Presupun ca a fost oprita toata circulatia pe Transfagarasan cand au facut ei filmarea!
Am fost pe el de cateva ori, niciodata cu masina mea. Prima „intamplare”, pe la sfarsitul anilor ’70, care era sa ne coste viata pe mine si pe sotul meu, a fost un autostop de la cabana, spre Sibiu. Culmea e ca era vorba despre un ARO chiar de la fabrica, care cobora fara frana de motor si dupa o curba periculoasa, in care a frecat literalmente peretele de stanca cu masina, a oprit la cativa cm de prapastie! Cand ne-am revenit din soc am coborat din masina si apoi pe jos, pana la „glajarie”, cand am indraznit sa luam iar o alta ocazie. Drumul este insa splendid!
* Laura, poate vorbesti de un hotel, despre care se zvonea ca ar fi al familiei Ceausescu? La cabana nu se facea deosebire daca esti roman sau strain si pentru a dormi pe jos, in sala de mese cand ajungeai tarziu de pe traseu, nu a luat nimeni, niciodata, dolari!
Superb!
Superbe peisaje pe Transfagarasan, am fost pe acest drum anul trecut mi-a placut foarte mult. Inca ceva cu care ne putem mandri.
Romania este frumoasa, dar mai este de reglat un pic pe la oameni.
Demult imi doresc sa ajung pe Transfagarasan … poate la anul viitor cand vreau sa fac un tur al tarii. Multumesc frumos pentru recomandarea ta.
(author)
@Calin: Si eu am facut un tur anul trecut prin Romania. Poate te ajuta articolele de aici: http://razvanpascu.ro/category/calatorii-in-romania/
Da, multumesc. sa sti ca ma ajuta. mai ales acele 5 ghiduri si carti gratis despre Romania turistica pe care le-ai pus la download.
Foarte utile informatiile…pacat ca nu se poate vizita pe o perioada mai mare in timpul anului. De fiecare data cand am vrut sa ajung acolo, s-a intamplat ceva si n-am mai ajuns.
Impresionant peisajul ce poate fi admirat pe tot parcursul traseului Transfagarasan. Si „cireasa de pe tort” este cascada si Lacul Balea, o oaza de liniste si locul in care simti ca te poti regasi.
Un loc facut cu pretul a multe vieti omenesti care sun amintite prin monumente,dar nu suficiente, oricum ar trebui sa dea de gandit actualilor ministrii ai transporturilor, cum in anii aia s-au construit 150 km de sosea prin Muntii Fagaras si acum nu suntem in stare sa facem 10 km de aurostrada la campie!
am si eu poze cu Transfagarasan,daca pot sa le atasez, o fac cu mare drag ! e superb,un peisaj exceptional,totul la superlativ si cum am mai spus daca erau turcii,grecii etc in locul nostru faceau bani frumosi si multi din promovarea acestui loc si a altora asemanatoare pt ca tara are din belsug peisaje de vis dar din pacate…sa-l citam pe Mircea ,,traiam in Romania si asta ne ocupa tot timpul,,o seara frumoasa
De Transfagarasan ne-am indragostit iremediabil in urma cu 5 ani si an de an, revenim pe aceste meleaguri. Mi-ar placea sa nu devina niciodata bulevard ca Valea Prahovei. An de an observ ca lasam mai multe gunoaie si e pacat! Anul ac vom merge pe Transalpina. Speram sa nu fim dezamagiti, ptr ca Transfagarasan e incomparabil!
Din pacate eu am parcurt doar o parte din transfagarasan o singura data si asta iarna 😀 si pe jos. Era inchis drumul si am mers de cu telecabina pana la balea lac. Inapoi nu au mai vrut sa ne duca, caci se inrautatise vremea. O parte din noi nu am vrut sa ramanem acolo cazati si am coborat pe jos (pe intuneric), pe zapada….A fost foarte interesant si adrenalina maxima (pentru mine cel putin). Dar pentru peisajele frumoase de pe transfagarasan trebuie neaparat sa revin 🙂
[…] Parangul, abia asfaltat si care a atras ca un magnet deja mai mult trafic decat celebrul Transfagarasan. Pentru un pasionat de sofat, natura si provocari, ce poate fi mai frumos decat atat? Cu gandurile […]
[…] mai putin umblate: bisericile fortificate din Transilvania, zona secuimii, Timisoara, Sighisoara, Transfagarasanul, Gura Portitei. Unii se vor plange ca sunt drumuri proaste….dati-mi un exemplu de drum prost […]
[…] pustie granita Italia-Elvetia pe care am vazut-o in aceasta saptamana. Umbrailpass seamana mult cu Transfagarasanul nostru: serpentine asezate elegant intr-o depresiune ca o galeata intre munti, cu peisaje […]
Bună ziua.
Vă rog frumos, să nu mai folosiţi denumirea de „mici”.
Adevărata denumire, consacrată între cele două războaie mondiale şi puţin timp după, este de „mititei”.
Să restabilim adevărul tradiţional, culinar şi ligvistic.
Cu deosebită stimă,
Dorin Marcel Isacovici
05.07.2013, H 18:20, Piatra Neamţ
Nu inteleg mult stimate Dl Razvan dar multumesc frumos pentru poze si toate cele bune, cu stima, Maciej (Polonia)