fbpx
excursii-razvan-pascu

Primele 2 zile de concediu le-am petrecut in Delta. Am ales Sulina, la recomandarea unor prieteni care au mai fost. Drumul de la Bucuresti pana la Tulcea (vreo 300 de km) l-am parcurs usor, drumurile fiind destul de bune (spre surprinderea mea). Mai mult decat atat, de la Tandarei si pana la Tulcea drumul era si destul de liber, ceea ce e chiar o incantare. Dupa vreo 3,5 ore de mers am ajuns la Tulcea, unde am vizitat Acvariul (Muzeul Deltei Dunarii), nou construit si destul de dragut (cu planse informative, acvarii, sali de odihna, sala pentru vizionat documentare, etc.).

Din Tulcea se ajunge repede la Sulina (1,5 ore cu nava rapida care costa 35 RON/persoana/segment). Mai exista si posibilitatea de a merge cu un vapor de la Navrom (ceva mai ieftin si cu optiunea de a sta in aer liber), insa calatoria cu acesta dureaza 4,5 ore si am preferat sa imi petrec altfel timpul, mai ales ca drumul nu este foarte spectaculos.

In Sulina, ne-am cazat in centrul orasului (chiar langa debarcader) in cea mai ok pensiune din oras. Se numeste Pensiunea Perla-Sulina si gasiti poze aici. Cazarea a fost mai mult decat buna, camera si baia spatioase, curatenie peste tot, iar restaurantul pensiunii foarte ok. Recomand. In plus, Dragos, patronul pensiunii care se imprieteneste cu toti turistii, face si curse cu barca sa de 18 persoane, in inima Deltei cu 80 RON de persoana (3 ore) sau, o varianta mai ieftina, cu 30 RON pana la colonia de pelicani si varsarea Dunarii in Mare. Pensiunea este foarte bine promovata pe internet, multi dintre turisti ajungand aici dupa ce au vizitat site-ul, iar dintre pensiunile construite in Sulina, de departe arata cel mai bine.

La restaurantul pensiunii au mancare foarte buna la preturi rezonabile, o portie de file de somn la gratar cu mamaliga si o portie de sturion cu sos de smantana si cartofi natur, costand in jur de 50 RON. Cu o impresie proasta am ramas insa despre restaurantul Pensiunii Coral, de unde am plecat dezamagit dupa 30 de minute de asteptat un chelner.

In general in Sulina nu prea ai ce face daca nu esti pescar. Asa ca, nefiind pasionat de acest sport, m-am imprietenit cu 2 familii numeroase din Botosani si Vrancea si am inchiriat impreuna o ambarcatiune care ne-a plimbat pe  un traseu extins, prin canalele din Delta (Barbosu, Madgearu, Caraorman, Lacul Puiu, Lacul Rosu, Imputita, Busurca) si la varsarea Dunarii in Marea Neagra (plus la colonia de pelicani) timp de 5,5 ore. Plimbarea a fost mai mult decat placuta, atmosfera la fel, iar compania celor 2 familii a fost nemaipomenita. Tot ei ne-au recomandat si o familie de lipoveni care gatesc pentru turisti si le ofera acestora mancare traditionala din peste, in curtea lor din Sulina. Asa ca nu am stat prea mult pe ganduri si am mers pe mana lor. Am servit ciorba de perisoare din peste si chiftele de peste cu sos si mamaliguta, o masa foarte-foarte buna la pretul de 26 RON de persoana (pentru cei interesati – familia Neagu, Sulina, telefon: 0742.059.706).

Va mai recomand si plaja din Sulina, cu nisip foarte fin si peisaje semi-salbatice,  un drum cu taxi-ul din centru costand in jur de 10 RON. Mai departe circuitul meu prin Romania continua spre Bucovina, de unde voi reveni cu detalii pentru voi.

Mai jos va las cateva fotografii amintire din Delta

Pensiunea Perla

22 comentarii

1. Anca
    14.09.2009 la 09:19

si noi am fost in Delta….spendide locuri

2. 14.09.2009 la 09:46

Lipovenii din Delta gatesc extraordinar, din fericire am simtit-o si eu pe pielea mea.

3. Alina Trebcea
    14.09.2009 la 12:28

Pare sa fie foarte frumos acolo…o sa merg si eu cu prima ocazie

4. Mihai
    14.09.2009 la 12:40

e totusi destul de scumpa destinatia Delta Dunarii; cat costa pe noapte de curiozitate la pensiune?

5. 14.09.2009 la 12:52

pacat de vremea cam proasta 🙁

6. rizica
    14.09.2009 la 12:53

„Avem o tara frumoasa, pacat ca este locuita”….
    Era o gluma dar intr-adevar avem niste locuri superbe, mai ales Delta Dunarii, unica si mirifica.Concediu placut in continuare!

7. Mara
    14.09.2009 la 18:07

Am fost si eu in Delta, dar la Crisan, pt ca cica acolo e bine de pescuit (oricum, la ce performante am avut, nu pot sa confirm sau sa infirm ;-). Oricum, impresia pe care mi-a lasat-o delta este de loc unde se poate face bani daca esti gospodar (cum spuneai tu de domnul acela care se imprieteneste cu turistii)

8. Silviu
    14.09.2009 la 18:50

🙂 Da, adevarul este ca ar merge un peste acum, iar vremea este numai buna acum…pacat ca nu ai mers la pescuit.

9. larisa
    14.09.2009 la 20:12

ma bucur ca de fiecare data impartasesti cu noi impresii din calatoriile facute……astfel incat putem savura si noi din articole , frumusetea locurilor vizitate.te asteptam cu poze din Bucovina ! 🙂

10. Razvan Pascu
    14.09.2009 la 21:27
  11. Razvan Pascu
    14.09.2009 la 21:28

Vremea a fost foarte buna: soare, dar nu caldura excesiva.

12. Razvan Pascu
    14.09.2009 la 21:28

Multumesc

13. Razvan Pascu
    14.09.2009 la 21:30

Asa este; mari afaceri se fac in Delta.

14. Razvan Pascu
    14.09.2009 la 21:31

Nu se potriveste pescuitul cu firea mea agitata 🙂

15. Razvan Pascu
    14.09.2009 la 21:32

Ma bucur ca iti place! 🙂

16. 21.09.2009 la 18:33

Sa nu renunti in a publica articole despre locurile pe care le vizitezi. Candva cineva iti va multumi pentru informatii.

17. 07.10.2009 la 09:36

Data viitoare cand mai vii in Sulina sa treci si pe la : http://www.stellamaris.ro

18. Burtea Maria
    21.07.2010 la 03:34

Frumoase poze.Multumim pentru sugesti,chiar planuiam o escapada in minunata delta romaneasca .

19. 1
    02.02.2011 la 22:30

Hi – we are 3 persons from Denmark who will visit Tulcea in the estern from the 17. april and 2 days wee woul lige going to the danube and se other things, can you advice us? Best regards George, Eva and Bjarne.

20. 03.08.2012 la 23:25

Nice view in danube delta you can try to visit forest Letea. If you want information give me an email.

21. marius
    21.06.2014 la 21:13

Am fost in vara lui 2013 in Delta Dunarii la Sulina.Cel mai impresionat a fost plimbarea cu barca pe canalele salbatice ale Deltei. A fost ceva de Vis si uimitor unde am vazut fauna si pasarile(pelicani,lebede,pescarusi de balta,cormorani) acestui loc incredibil.Ghidul nostru Claudiu Vlaciu a fost cel care a intretinut atmosfera pe tot parcursul calatoriei,explicandu-ne totul amanuntit despre fiecare in parte,ne am simtit de minune si ca pret a fost chiar foarte bine.Pentru 4 ore de vizitat cele mai importante obiective pretul a fost de 50/ron.pers. Speram sa ne mai intoarcem cat de curand. Contact ghid: 0752.833.440

22. Marius
    18.08.2016 la 10:08

#TipTop

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!